10 ימים לאחר מתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, הפועל ת"א הפכה הערב (שלישי) לקבוצה הישראלית הראשונה שחוזרת לשחק באופן רשמי מאז פרוץ המלחמה. האדומים התארחו בוונציה - וחזרו משם עם ניצחון חוץ מרשים 81:97 ביורוקאפ.
האדומים עלו למשחק עם סרטים שחורים על הגופיות ונעלו נעליים עם שמות אוהדי הקבוצה שנרצחו על ידי החמאס בשבת שעברה. בנוסף, לפני המשחק התקיימה דקת דומיה לזכר כל קורבנות הטבח, במהלכה שחקני הקבוצה החזיקו את דגל ישראל.
2 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
ניצחון חוץ ביורוקאפ. זלמנסון והחברים
(צילום: עוז מועלם)
האדומים סיפקו רבע אחרון נהדר (17:29) שלמעשה היה זה שהבטיח להם את הניצחון. תומר גינת בלט עם 21 נקודות. ג'יילן הורד הוסיף 19, אקסבייר מנפורד 15 ובר טימור ובראיין אנגולה 12 כ"א.
‏וכן, זה היה משחק מרגש ולא פשוט עבור המאמן דני פרנקו והשחקנים. תומר גינת צייץ בסיום: "בפעם הראשונה מאז שאני זוכר את עצמי, הגעתי למשחק בלי חשק לכדורסל. הרגשנו כולנו שיש דברים חשובים יותר, המחשבות והראש בישראל, עם החיילים, עם המשפחות של הנרצחים, החטופים והפצועים. עלינו לשחק היום בשבילם, בשביל כל מי ששעתיים של כדורסל בטלוויזיה יכולות לגרום לו להרגיש קצת יותר טוב. הניצחון היום הוא בלי ספק הניצחון הכי מספק שיש".
"‏בעשרה ימים האחרונים הסתובבנו בין בתי חולים להלוויות, לבקר פצועים, לנחם משפחות - התקווה הכי גדולה שלנו, היא שהניצחון היום עשה לאנשים קצת טוב על הלב בימים הנוראיים האלה".
בראיין אנגולה, שקלע 12 נקודות ב-31 דקות, הוסיף: "זאת פעם הראשונה שאנחנו משחקים יחד, וזה טוב שזאת היכולת שהפגנו. עם כל מה שקורה בבית, זה מדהים ומאוד חשוב לנו ולאנשים בישראל".
מאמן הקבוצה, דני פרנקו, אמר בסיום: "אני מאוד נרגש מהמחויבות והיכולת שהשחקנים הראו היום, במסגרת הנסיבות. אם עשינו מישהו גאה יותר או שמח יותר בבית, זה הרבה מעבר למה שיכולנו לעשות ביום כזה".
"אני לא יודע להגיד אם יש שמחה גדולה, יש משהו שעוצר אותנו והופך אותנו למאופקים יותר. גאה בחבר'ה כי הייתה לנו הכנה נוראה. משהו באווירה לא הרגיש משחק, ושמח שהצלחנו להתגבר על זה בצורה כזאת. אם מישהו ציפה להרגיש לכמה דקות פחות רע, אז טוב שעשינו את זה בשבילו".
2 צפייה בגלריה
פרנקו
פרנקו
"יש לנו מחויבות לקהילה גדולה". פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
על ההכנה למשחק הוסיף המאמן: "באופן טבעי היו לנו יומיים פה מאוד מבורדקים, היינו צריכים למשוך את עצמנו מישראל, אבל יש לנו מחויבות לקהילה גדולה מאוד, אלפי אוהדים אדומים שמגיעים להלוויות ועוברים ימים נוראיים. אי אפשר לכמת את זה בניצחונות ובהפסדים אלא בעצם זה שהתייצבנו היום. אנחנו רואים טלוויזיה וחדשות, קשה להתנתק".