המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (שלישי) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
23:00: הפועל ת"א הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שחוזרת לשחק מאז פרצה המלחמה. האדומים התארחו בוונציה וחזרו משם עם ניצחון חוץ מרשים 81:97 במסגרת המחזור השלישי ביורוקאפ. הקבוצה הופיעה בסרטים שחורים על דש הגופיות, ולפני פתיחת המשחק החזיקו השחקנים דגל ישראל בזמן דקת הדומיה שהתקיימה לזכר הקורבנות רצח מתקפת החמאס. תומר גינת בלט עם 21 נקודות.
22:02: המועצה לביטחון לאומי עדכנה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה 4 (הגבוהה ביותר). "נוכח המשך החמרה באיומי הטרור כלפי ישראלים בחו"ל, על כל הישראלים השוהים בטורקיה לצאת ממנה בהקדם", נמסר. נכון לעכשיו פעילים בטורקיה ארבעה ספורטאים ישראלים: הכדורגלנים שגיב יחזקאל ורמזי ספורי (אנטליהספור) והכדורסלנים ים מדר (פנרבחצ'ה) ונמרוד לוי (סמסונספור).
11 צפייה בגלריה
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
שחקן פנרבחצ'ה ים מדר
אזהרה לעזוב מיידית את טורקיה. מדר
(מתוך האתר הרשמי של פנרבחצ'ה)
21:45: אחרי ההודעה החדשה של אופ"א, נערכה הערב לראשונה דקת דומייה לזכר הקורבנות בישראל לפני שריקת הפתיחה של שישה משחקים שונים במסגרת מוקדמות יורו 2024.
11 צפייה בגלריה
דקת הדומייה בוומבלי במשחק בין אנגליה לאיטליה
דקת הדומייה בוומבלי במשחק בין אנגליה לאיטליה
דקת הדומייה בוומבלי במשחק בין אנגליה לאיטליה
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
20:59: יו"ר מינהלת הליגה, ארי שטינברג, שלח הערב מכתב תודה לקומישנר ה-NBA, אדם סילבר, לאור התמיכה הגורפת בישראל והגינוי החד משמעי לפעולות הטרור שהביעה הליגה וקבוצותיה לאחר אותה שבת בלתי נסלחת שהתרחשה בישראל.
20:42: שחקני הפועל ת"א עלו למשחקם במסגרת היורוקאפ מול ונציה - הראשון של קבוצה ישראלית כלשהי במסגרת בינ"ל רשמית מאז פרוץ המלחמה - עם נעליים ועליהן שמות אוהדיה שנהרגו במתקפת החמאס.
20:05: ספורטאים בישראל נרתמו לקמפיין להשבת השבויים שמוחזקים בידי חמאס, מאז מתקפת הטרור על עוטף עזה. בין המשתתפים, שחקני מכבי ת"א ערן זהבי וניר ביטון וכדורסל העבר עומרי כספי, שלצד תמונותיהם מופיעה תמונה של חטוף או חטפה.
11 צפייה בגלריה
זהבי והשבוי רום ברסלבסקי
זהבי והשבוי רום ברסלבסקי
זהבי והשבוי רום ברסלבסקי
(אינסטגרם)
"יותר מ-200 חטופים במצב רפואי לא ידוע, מוחזקים בשבי החמאס בתנאים לא ידועים", נכתב בהודעה. "יותר מ-200 צעירות וצעירים, קשישים וילדים ותינוקות בעלי אזרחויות שונות. בני ערובה זה לא פוליטי. זה הומני. עולם הספורט קורא לכל ספורטאי העולם להשמיע את קולם למען שמירה על בטחונם ושלומם של כל בני הערובה".
20:00: מיינץ הגרמנית החליטה בצעד נחרץ לשחרר את החלוץ אנואר אל גאזי, אותו החתימה רק לפני כשלושה שבועות. הסיבה: ההולנדי ממוצא מרוקני העלה ביום ראשון פוסט נגד ישראל, בו כתב, בין השאר: "זה לא קונפליקט ולא מלחמה. זה רצח עם והרס המוני, ואנחנו עדים לו בצורה חיה. מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".
11 צפייה בגלריה
אל גאזי
אל גאזי
אל גאזי
(צילום: Christian Kaspar-Bartke/Getty Images)
אל גאזי אמנם מחק אותו לאחר מכן, אך במועדון לא היו מוכנים להתפשר בעניין. "אנואר אל גאזי שוחרר ממיינץ", נכתב בהודעה הרשמית. המועדון מתנגד לתוכן הפוסט, שכן הוא אינו משקף את ערכי המועדון שלנו".
19:11: לא יאמן: אופ"א הודיעה כי דקת דומייה לזכר קורבנות הרצח בישראל תיערך הערב בכל משחקי מוקדמות יורו 2024. כל זאת שלוש שעות אחרי שהצהירה כי מחווה שכזו תתקיים רק "לזכר הקורבנות של מתקפת הטרור אתמול בבריסל".
11 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
זוארץ עם נשיא אופ"א צ'פרין
(צילום: עוז מועלם)
הסערה ברשתות החברתיות והתגובות הזועמות של כדורגלני ליגת העל, ביניהם ערן זהבי ודולב חזיזה, כנראה גרמו להתאחדות הכדורגל האירופית לשנות את דעתה. בצעד חריג - אופ"א מחקה את ההודעה המקורית והוציאה אחת חדשה: "אופ"א יכולה לאשר שדקת הדומייה תתקיים הערב בכל משחקי מוקדמות היורו לזכר כל בני משפחת הכדורגל האירופית שנהרגו בימים האחרונים, באירופה ובישראל". לידיעה המלאה
17:35: נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, מיהר גם הוא להגיב: "אני מזועזע ועצוב מאוד מהמוות הטראגי של שני האזרחים השבדים בבריסל. בשם פיפ"א, ובשם קהילת הכדורגל העולמית, אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה ולחברים של הקורבנות. המחשבות שלנו הן עם תושבי בלגיה ושבדיה, שחקני הנבחרות והתאחדויות הכדורגל שלהם. דגל שבדיה בבית פיפ"א בציריך הורד לחצי התורן כאות כבוד".
11 צפייה בגלריה
אינפנטינו
אינפנטינו
תגובה מהירה. אינפנטינו
(צילום: AP Photo/Luis M. Alvarez)
יש לציין כי עד כה לא פרסמה פיפ"א שום התייחסות למתקפת חמאס, ובוודאי לא הורידה את דגל ישראל לחצי התורן במטה שלה בשווייץ. הדבר היחיד שעשתה הוא מכתב של נשיא הארגון, ג'אני אינפנטינו, ליו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ, שבו נאמר, בין השאר: "אני רוצה להשתתף, בשם פיפ"א וכל קהילת הכדורגל הבינלאומית, בצערנו הרב בפני התאחדויות הכדורגל בישראל ובפלסטין לאור האלימות האיומה שמתחוללת בימים האחרונים. זה קורע לב ולא ייאמן לראות איזור בו אנשים ידעו סבל כל כך גדול לאורך תקופה כל כך ארוכה, סובלים עוד יותר. עולם הכדורגל עומד בסולידריות מלאה עם אזרחי ישראל ופלסטין, ועם כל הקורבנות החפים מפשע ששילמו מחיר בלתי יתואר". לידיעה המלאה
17:00: איגוד הכדורסל שלח מכתב רשמי לכל הקבוצות: "אנו מקווים שבמהלך נובמבר המצב יאפשר זאת ונוכל לחזור לפעילות מלאה. בכל מקרה, המשחקים יחלו רק לאחר הודעה מוקדמות של 2-3 שבועות, כדי שהקבוצות יוכלו להתארגן להתאמן. בהתאם למועדי החזרה למשחקים, ייקבעו תכניות המשחקים שיובאו לידיעת הקבוצות והמועדונים מראש".
16:57: לא רק הפרמייר-ליג הגיבה לאירועים הטרגיים בבריסל, גם אופ"א - וההודעה שלה פשוט מקוממת. זו שלא ערכה דקת דומייה אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בעוטף עזה, הודיעה כי מחווה שכזו כן תתקיים בכל משחקי מוקדמות היורו הערב "לזכר הקורבנות של מתקפת הטרור אתמול בבריסל".
12:48 - חמישה ימים לקח לפרמייר-ליג להגיב על מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בעוטף עזה, אך לפיגוע הירי בבריסל בו נרצחו שני אוהדי נבחרת שבדיה, התגובה הגיעה תוך פחות מיממה. "אנחנו מאוד עצובים לאור האירועים הטראגיים מבריסל אמש", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של הליגה.
12:01 - יונתן כהן, ששיחק בעונת 2021/22 בפיזה האיטלקית, התראיין לאתר "קורייר" ודיבר על המלחמה: "איבדתי שלושה אנשים קרובים אליי, הכרתי שלושה מהנרצחים. אחד מהם היה קרוב משפחה שהוגדר כנעדר ואז הגופה שלו נמצאה. הם חגגו בפסטיבל המוזיקה בקיבוץ רעים ונרצחו באכזריות. קשה להסביר את הכאב. אנחנו בישראל מכירים את המצבים האלה לצערי, אבל כזה דבר עוד לא היה. על אף זאת, זו המולדת שלי ולעולם לא אעזוב בגלל סיטואציה כזו".
11 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"לעולם לא אעזוב בגלל סיטואציה כזו". יונתן כהן
(צילום: הרצל יוסף)
10:49 - הפועל חולון הגיעה לבקר את ילדי ותושבי כפר עזה שפונו לקיבוץ שפיים: "לכבוד היה לנו לפגוש את הילדים והאנשים היקרים והגיבורים, ולהנעים מעט את זמנם. במהלך הביקור שמענו מהם את סיפוריהם העצובים והכואבים. אנו מבקשים לשלוח את אהבתנו הגדולה לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, לחזק את ידיהם ולהתפלל לשובם הביתה בריאים ושלמים".
11 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון שון דאוסון בביקור ילדי עוטף עזה בשפיים
שחקן הפועל חולון שון דאוסון בביקור ילדי עוטף עזה בשפיים
שון דאוסון בביקור ילדי עוטף עזה בשפיים
(צילום: דוברות הפועל חולון)
10:15 - שאקירה אוסטין, ה-MVP של ליגת העל לנשים ומי שהוליכה את אליצור רמלה לזכייה אשתקד באליפות, שיתפה הבוקר פוסט תמיכה בעזה: "עוד רצח עם, התפללו עבור הנפגעים האמיתיים וחיי החפים מפשע שלא יהיו אותו הדבר".
11 צפייה בגלריה
אוסטין מתוסכלת. עדיין הכל תלוי ברמלה
אוסטין מתוסכלת. עדיין הכל תלוי ברמלה
מזדהה עם עזה. שאקירה אוסטין
(צילום: עוז מועלם)
הפוסט די מפתיע, בעיקר כי בריאיון שהעניקה ל-"ידיעות אחרונות" ו-ynet בקיץ שעבר סיפרה: "לא פחדתי לרגע להגיע לישראל, למרות כל מה שרואים בחדשות. אני באה ממשפחה נוצרית, אנחנו מתפללים וכל הזמן מדברים על ארץ הקודש שהיא ישראל".
9:20 - יו"ר הפועל חדרה, יקיר שוורץ, נסע לבקר את קפטן הקבוצה, מנשה זלקה, שגוייס לשירות מילואים ביומה השני של המלחמה. שוורץ, שנמצא בקשר הדוק עם זלקה, קיבל אישור לכך ממפקדיו של השחקן, שנמצא בצפון הארץ. שוורץ: "היה מרגש לראות את מנשה וחבריו. הגענו לתת חיבוק, לחזק מקרוב ולוודא שיש לו כוח להמשיך. זה חיזק אותי ואותו והלב ממשיך להתפוצץ מגאווה בכל הנוגע לקפטן המדהים שלנו".
11 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה
יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה
יו"ר הפועל חדרה יקיר שוורץ עם מנשה זלקה
(צילום: דוברות הפועל חדרה)
8:15 - חברת הפרלמנט הצרפתי נאדין מוראנו יצאה נגד קארים בנזמה, שעמד לצד עזה וטען כי ההתקפות של ישראל "לא מוצדקות". "בנזמה הוא סוכן תעמולה של חמאס, שאחראי לקורבנות בעזה", אמרה. "הם אלה שמשתמשים בילדים ובנשים כמגן אנושי. הם פחדנים".
11 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
"נראה שהוא בחר צד". קארים בנזמה
(צילום: AFP)
עוד אמרה מוראנו על בנזמה: "הוא אומר שהוא מתפלל רק למען הקורבנות בעזה. אני מתפללת עבור תושבי עזה, עבור תושבי ישראל ועבור בני ארצנו הצרפתים שמוחזקים בשבי שם. הוא רק מתפלל למען אלה שחיים בעזה, זה מביש. נראה שהוא בחר צד".
פורסם לראשונה: 09:35, 17.10.23