רגע האמת הגיע. הפועל ת"א תארח מחרתיים (רביעי, 21:00) את רייר ונציה האיטלקית במסגרת שמינית גמר היורוקאפ. כידוע, משלב שמינית הגמר המשחקים הם בשיטת נוקאאוט, והמנצחת בין הקבוצות תפגוש את המנצחת בין חובנטוד בדאלונה ללונדון ליונס.
"מה שחשוב לנו זה איך אנחנו מרגישים בתוך הקבוצה", אמר מאמן הפועל ת"א דני פרנקו באימון שערכה היום הקבוצה. "השחקנים שלנו מעריכים מאוד את השחקנים מהקבוצה היריבה ולא חושבים שיש איזשהו אנדרדוג או פייבוריט".
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(צילום: עוז מועלם )
על ההצלחה באירופה: "רק מעצם העובדה שאנחנו נמצאים פה יש תחושה גדולה של סיפוק. המועדון גדל והתפתח בזינוק מטאורי, גם ההנהלה וכל מי שבמועדון לא יכול היה לראות את זה. יש עוד דברים שמצריכים תיקון ושיפוץ, כדי שהזינוק לא יהיה מקרי אלא בסיס לשנים הבאות. הניהול עבר שדרוג ולכולם מגיע קרדיט".
על הביתיות: "קודם כל אנחנו לא בונים על האולם, הוא יכול לתת לנו יתרון אבל הוא לא תעודת ביטוח לשום דבר. ראינו פה משחק בבית מול הפועל ירושלים שנקלענו לפיגור מוקדם ולא הגבנו טוב לזה. זה יכול לקרות גם במשחק כזה. מאוד חשוב שדווקא בבית נדע לשמור את האנרגיות האלה בשליטה ולשמור על ריכוז גם בדקות פחות טובות שלנו. זה מבחן עבור לא מעט שחקנים לגבי העתיד שלהם במועדון, מי שרוצה לשחק בהפועל ת"א צריך לדעת לשחק באולם כזה ובאווירה כזו".
2 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו שחקן הפועל ת"א
צ'ינאנו אונואקו שחקן הפועל ת"א
פרנקו על אונואקו: "אנחנו צריכים אותו במשחק כזה"
(צילום: עוז מועלם)
על צ'ינאנו אונואקו: "הוא חלק מקבוצה עם המון שחקנים מוכשרים. הקבוצה לא סובבת סביבו ולא סביב שחקן מסוים. הפועל ת"א הגיעה לעונה הזאת עם ציפיות לפתוח טוב. דברים קרו מאוד מהר, תוך כדי תנועה. התהליך הכי משמעותי הוא שבמקום לדבר על להגיע להישגים, יש הפעם בסיס לעניין הזה. היום הקבוצה גדולה ביחס למה שהיה לפני כן. אונואקו חלק מהקבוצה וכל אחד שמגיע ומתאקלם, יש לו משימות כאלה ואחרות. הוא עושה מה שהוא יכול לטובת זה, ואנחנו צריכים אותו במשחק כזה".
על חשיבות המשחק להפועל ת"א: "המשחק הזה חשוב להפועל ת"א ולהתפתחות של המועדון. אחת הסיבות להצלחה השנה זו ההמשכיות של שחקנים מהעונה שעברה. המועדון נמצא בצומת מסוים, הפועל ת"א צריכה למצוא את הליבה שתיקח אותה קדימה. לא אקרא למשחק הזה תעודת בגרות, אבל הוא צומת. השחקנים רעבים להצליח וזה יכול ללכת לשני הכיוונים".
ונציה, שנמצאת במקום השמיני בליגה האיטלקית, סיימה במקום השישי בבית המקביל לזה של הפועל ת"א עם מאזן של 9 ניצחונות לעומת 9 הפסדים, והשם המעניין לחובבי הכדורסל בארץ יהיה על הקווים שלה: נבן ספאחיה, שאימן בעבר את מכבי ת"א. אחד מכוכבי הקבוצה הוא מיטשל וואט, ששיחק בעבר בעירוני נס ציונה.