אחרי יריית הפתיחה של מכבי ת"א ביורוליג, מגיע תורה של היריבה הגדולה, הפועל ירושלים, שמתחילה את דרכה בליגת האלופות. המבחן הממשי הראשון של האדומים העונה יהיה הערב (שלישי, 21.00) בארנה מול קרשיאקה הטורקית. 5,000 אוהדים כבר הבטיחו את מקומם. רגע לפי הג'אמפ-בול הראשון, לקחנו את המנהל המקצועי יותם הלפרין לאחד על אחד, וגילינו שהוא לא בדיוק רגוע.
"אם שואלים אותי אם הייתי שמח שכל הקבוצה הזו הייתה נבנית בשלב מוקדם יותר ולא ברגע האחרון אז הייתי עונה שכן, אבל זה לא המצב לצערי", מתייחס הלפרין בעיקר להחתמות המאוחרות של אנתוני בנט, ת'ון מייקר ושון קילפטריק - שלושה שחקנים שנחתו במועדון ביום אחד.
6 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס, יותם הלפרין
דאיניוס אדומייטיס, יותם הלפרין
"הייתי שמחר לבנות את הקבוצה מוקדם יותר, זה לא קרה לצערי". הלפרין
(צילום: ראובן שוורץ)
"לא החתמנו שום שחקן מלחץ", הוסיף הלפרין. "ידענו פחות או יותר מה אנחנו מחפשים. אורן (עמיאל) בעיקר שם דגש על דברים שחשובים לו. בחלקם הגדול הצלחנו, בחלקם אנחנו עדיין לומדים את הדרך ומנסים לעשות התאמות. גם עכשיו, אם נצטרך לעשות התאמות ושינויים, זה לא יעשה מלחץ".
שלוש שנים אחרי שפרשת, אתה כבר מרגיש בנוח עם התפקיד?" "מאוד בנוח. אני עדיין חווה תהליכי למידה. בכל קיץ אני מגיע טוב יותר ויודע עם מה אני צריך להתמודד".
מה היה הקושי הכי גדול? "להבין שאני כבר לא שחקן. עכשיו אני צריך לבקש ולדרוש, זה לא פשוט. פתאום לראות את החבר׳ה ששיחקתי איתם ולהיות במקום אחר, בכובע אחר".
6 צפייה בגלריה
הלפרין
הלפרין
"היה הכי קשה להבין שאני כבר לא שחקן". הלפרין
(צילום: אורן אהרוני)
כמה משפיע הקיצוץ בתקציב בניית הקבוצה? "התקציב לפעמים תוך כדי תנועה משתנה, אבל הוא די ברור. לפעמים יש עליות וירידות, אבל לא משמעותיות. עברתי כבר שלושה קייצים ולא הרגשתי משהו שונה הפעם, פשוט ניהלנו את הקיץ שונה".
למה שונה? "כי התקציב יותר נמוך מהעונה שעברה, ואתה צריך לחלק את התקציב בצורה נכונה לפי השחקנים שיש בשוק. וכשהמאמן מגיע הוא רוצה לשים דגש על עמדה כזו אחרת, ומוכן להתפשר, ולפזר את התקציב בצורה כזו או אחרת".
6 צפייה בגלריה
קילפטריק מדריך את שניידרמן
קילפטריק מדריך את שניידרמן
שון קילפטריק ויובל שניידרמן
(צילום: אורן אהרוני)
איך זה לעבוד לצידו של עמיאל? "מאוד התחברתי אליו. אני מכיר אותו הרבה שנים, הוא היה עוזר המאמן כששיחקתי בהפועל ירושלים וגם שמרנו על קשר לאורך השנים. היה לי מאוד קל להתחבר למה שהוא רוצה. נכון שאנחנו יושבים, מתייעצים ויש חילוקי דעות, אבל אני חושב שהכי חשוב שהמאמן ירגיש בנוח עם הקבוצה שיש לו".
זו הייתה טעות לאפשר לעודד קטש לעזוב? "אני חושב שלא. נוצרה סיטואציה שאין בה תשובה נכונה. שני הצדדים הבינו שכנראה בסיטואציה הנוכחית עודד צריך ללכת לפנאתינייקוס. ברגע שיש משהו כזה על השולחן בזמן הזה של הקריירה שלו, לא היה נכון מבחינתנו להשאיר אותו בכוח. נכון שזה לא טוב לקבוצה שהוא עזב באמצע העונה, אבל אי אפשר לשפוט על זה, לא את עודד ולא אותנו".
6 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש. הלפרין: "זו לא הייתה טעות לתת לו לעזוב"
(צילום: גיל נחושתן)
בשתי העונות האחרונות הייתה תחושה של החמצה באירופה. עד כמה חשובה ההצלחה שם העונה? "אני משתדל לא להסתכל אחורה. חשוב שנלמד ממה שהיה. אנחנו כן שומרים בראש את הטעויות, כי בלי זה לא נתקדם. העונה האירופאית חשובה כמו בכל עונה. עצם זה שיש רק ארבע קבוצות בכל בית, מה ששונה משנים קודמות, הופך כל פוזשן לקריטי, כי זה יכול ליפול גם על הפרשי סלים, אז חשוב לנו להתחיל ברגל ימין".
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט, בהפועל ירושלים שוקלים שלא לממש את האופציה על אנתוני בנט שמסיים את חוזהו אחרי המשחק מול קרשיאקה.
6 צפייה בגלריה
עמיאל על הקווים
עמיאל על הקווים
אורן עמיאל. הלפרין: "מאוד התחברתי אליו"
(צילום: אורן אהרוני)
שחקן משמעותי יודע שבעוד כמה ימים הוא אולי לא יהיה בקבוצה. איך מתגברים על זה? "זה שיש לו סעיף יציאה בחוזה זה ידוע, לא אנחנו ולא הוא מתעסקים בדבר הזה. יש לנו פרק זמן מסוים, אנחנו מנסים להוציא את המיטב כדי להבין אם זה משהו שטוב לנו, אחרי זה נחשוב מה נכון לכל הצדדים. הוא באמת בחור חמוד, חייכן ורוצה לעבוד. הוא עבר דבר לא פשוט בחיים שלו, להיבחר מקום ראשון בדראפט ואחרי 7 שנים לשחק בהפועל ירושלים. ועם כל הכבוד להפועל ירושלים, זה לא מה שהוא חשב שיקרה לו".
יש ציפייה שהוא יציג את מה שבקליבלנד ראו בדראפט 2013? "הוא שחקן מצוין. באימונים הוא מציג כמה הבזקים של בחירה ראשונה בדראפט. אנחנו צריכים לעזור לו להבין את הכדורסל, להבין אם סגנון המשחק הזה מתאים לו, לחבק אותו בכל יום שהוא פה, ולא מתוך סוג של רחמים, אלא בגלל שאנחנו באמת מאמינים שהוא יכול לעזור לנו. אבל זה לא פשוט, כל מה שקשור לאירופה זה משהו שדי חדש לו. צריך סבלנות רבה".
6 צפייה בגלריה
אנתוני בנט
אנתוני בנט
אנתוני בנט. הלפרין: "הוא לא חשב שהפועל ירושלים זה מה שיקרה לו"
(צילום: אורן אהרוני)
מהן המטרות העונה? "כמובן שלהביא תארים. בסוף נקום וניפול על מבחן התוצאה. לי מאוד חשוב גם התהליך, אנחנו כל הזמן לומדים מטעויות. אם נדע להיות שם ונהיה יציבים, נשיג לאורך זמן את המטרות שלנו".