"מבחינתנו המשחק הקרוב הוא מספר חמש בסדרה ולא שלוש. זה משחק שצריך לתת בו את הכל", אמרו אמש (חמישי) בהפועל חולון, שעלתה ל-0:2 בסדרת רבע הגמר נגד הפועל גליל עליון אחרי ניצחון 88:96 בכפר בלום. במועדון לא מעוניינים להיגרר לתקלות ורוצים לסיים את הסדרה ב'סוויפ' ביום שני הקרוב, באולם הביתי (20.30, היכל טוטו).
את המשחק בכפר בלום, בדומה למשחק מספר 1, פתחה אלופת המדינה ברגל שמאל, כאשר ספגה 30 נקודות ברבע הראשון ועוד 20 בשני (44:50 לגליל בסיום המחצית הראשונה). אולי זאת הייתה החרדה מהאפשרות שהסדרה תיגרר למשחק רביעי (כשנאמר לשחקנים, ולא פעם אחת, שהם לא רוצים לחזור למשחק נוסף בחוץ בכפר בלום) או הצלחה של ההתאמות המקצועיות אבל למחצית השנייה החבורה של גיא גודס יצאה אחרת לגמרי.
2 צפייה בגלריה
שון דאוסון
שון דאוסון
שיא עונתי בבלום. דאוסון
(צילום: יאיר שגיא)
והמשחק אכן קיבל תפנית משמעותית כשבחולון שיפרו את היכולת מעבר לקשת, בהן האלופה ממשיכה להצטיין בסופו של משחק עם 14 מתוך 31. המארחים אומנם הצליחו לחזור בסוף הרבע הרביעי למשחק, אבל היה מדובר בקאמבק שבעיקר האיץ את הדופק אצל שחקני האלופה ולא השפיע על תוצאות הסיום.
מי ששוב בלט מעל כולם היה שון דאוסון, שקלע שיא עונתי של 27 נקודות (5/7 ל-3 71%) וקטף תשעה כדורים חוזרים. גם סי ג'יי האריס, שבדרך להיות מצטיין הסדרה, הוסיף 18 נקודות משלו למרות שפתח את המשחק פחות טוב.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
יסיים כמצטיין הסדרה? סי. ג'יי. האריס
(האתר הרשמי של פיב"א)
בקבוצה מספרים שההחלטה לישון במלון לילה לפני המשחק פעמיים בשבועיים האחרונים (גם במשחק הנעילה של הליגה הסדירה) לא רק תרמה לרעננות השחקנים, שצפו באוהדים שלהם מגיעים לתמוך אחרי ארבע וחצי שעות בדרכים, אלא בגיבוש הסגל, שלראשונה העונה מלא ועמוק לגמרי.
נתנאל ארצי הוא כמובן הסיבה העיקרית לעומק, ולמרות ששיחק רק 12 דקות ותרם ארבע נקודות במועדון משבחים את השחקן. בין היתר נאמר ש"הוא הוסיף לנו למרות שהיום היה פחות טוב. את הלחימה שלו ואת הגוף שלו אי אפשר לפספס. הוא ממש השתלב, כאילו היה מתחילת העונה".
אז למרות ההפסד ההוא בדצמבר בכפר בלום, חולון נמצאת כעת במאזן של 1:3 נגד גליל עליון בליגה, כאשר שני הניצחונות האחרונים נרשמו בחוץ. ביום שני כאמור ייפגשו הקבוצות בפעם השישית העונה (נפגשו גם ברבע גמר גביע ווינר) וייתכן מאוד שהאחרונה, אם כי קבוצתו של ברק פלג לא אומרת נואש ותנסה הפעם לא לשמוט את היתרון איתו פתחה במחצית השנייה.