רומן סורקין עובר תקופה לא פשוטה. מלבד הנדידה באירופה מעל לחודש וחצי, הסנטר הישראלי של מכבי ת"א מנסה לשפר את פתיחת העונה שלו ביורוליג, ותוך כדי תנועה גם דואג למשפחתו שמתגוררת בדרום הארץ. הערב (שלישי, 21:15) הצהובים יצטרכו אותו בשיאו כדי להנחיל למוליכה ואלופת המפעל ריאל מדריד את הפסדה הראשון העונה במשחק ה"ביתי" שיתקיים בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד.
במכבי ת"א סימנו כבר ממזמן את סורקין כמי שאמור להיות אחד השחקנים הישראלים הדומיננטיים שלה בשנים הקרובות. עוד בקיץ 2020 במועדון הצהוב ניסו לשחרר את סורקין מחוזהו במכבי חיפה וכבר סיכמו עם המועדון הצפוני על דמי העברה בסך 150 אלף דולר, אך הסנטר בעצמו דחה את ההצעה משתי סיבות: כלכלית ומקצועית. שנה לאחר מכן הוא כבר חתם לשנתיים ובפברואר האחרון, רגע לפני שהחוזה שלו הסתיים, הוא האריך את חוזהו אחרי מו"מ ארוך. השדרוג בשכר היה משמעותי, ובשנתיים הקרובות סורקין ירוויח כ-750 אלף דולר, כולל סעיף יציאה ל-NBA.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
תקופה לא פשוטה. רומן סורקין
(צילום: יאיר שגיא)
זו עונתו השלישית של סורקין במועדון, וזה לא סוד שיש ציפייה גבוהה ממנו לעשות קפיצת מדרגה, בעיקר ביורוליג. בעונה הראשונה שלו הוא הסתגל לכדורסל האירופי ולרמת היורוליג, וסיים אותה עם ממוצעים של 2.9 נקודות ו-1.8 ריבאונדים. בעונה שעברה הוא כבר התקדם בצורה משמעותית כשקלע בממוצע 6.8 נקודות לצד 3.2 ריבאונדים ב-16 דקות, ובמכבי כבר התחילו לראות ממנו את הניצוצות שציפו ולכן החליטו לשים עליו את כל הפוקוס, ובקיץ האחרון לא הביאו גיבוי לג'וש ניבו.
במחזור הראשון, מול פרטיזן בלגרד, במשחק שנערך ביד אליהו, סורקין היה נראה בדרך הנכונה כשסיים עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים ביותר מ-21 דקות. אבל בדיוק אז פרצה המלחמה, הזרים המריאו לקפריסין, הקבוצה התפצלה ורק לאחר עשרה ימים הצהובים חזרו לשחק ביורוליג - וסורקין הציג יכולת שונה לחלוטין. בחמשת המשחקים שהגיעו לאחר מכן הוא קלע בממוצע 3.2 נקודות לצד 1.8 ריבאונדים וגם מספר הדקות שלו הצטמצטם משמעותית ל-12.4.
הירידה החדה הזאת לא קרתה במקרה. המשפחה המצומצמת והמורחבת שלו מתגוררת באשדוד, אשקלון ונתיבות. הבהלה הגדולה שהייתה אז, בנוסף לכך שסורקין בכלל שהה באותו זמן במרכז הארץ ולאחר מכן טס עם הקבוצה למשחקים באירופה, גרמו לו לחוסר שקט פנימי.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
"היה נראה שהגוף שלו בבלגרד אבל הראש שלו בישראל"
(צילום: DJORDJE KOSTIC)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם תמיר בלאט
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם תמיר בלאט
הסתגל למצב ויותר ויותר
(צילום: DJORDJE KOSTIC)
4 צפייה בגלריה
תמונות החטופים באימון מכבי ת"א
תמונות החטופים באימון מכבי ת"א
"הראש תמיד בארץ". תמונות החטופים באימון מכבי ת"א
(צילום: DJORDJE KOSTIC)
"הוא מאוד דאג למשפחה שלו", סיפרו בקבוצה. "לא התאפשר לו לראות אותם, וכל התקשורת הייתה מרחוק. הוא מאוד רצה להגיע לארץ לכמה ימים רק כדי לראות שהכל בסדר. זה באמת היה נראה שהגוף שלו בבלגרד אבל הראש שלו בישראל, וזה מובן לגמרי. כשהמצב הביטחוני כבר התחיל להתבהר וגם הקבוצה התחילה להסתגל למעבר לבלגרד אז הוא היה נראה יותר מחובר ואפשר לראות את זה עליו במשחקים האחרונים".
"הראש תמיד בארץ", הודה אתמול סורקין באימון המסכם לקראת המשחק מול ריאל מדריד. "מנסים תמיד להתעדכן בכל מה שקורה. אנחנו מנסים להישאר מפוקסים בכדורסל למרות שזה קשה. אפשר להגיד שאנחנו כבר מתרגלים כי אנחנו פה כבר תקופה. המשפחה שלי מהדרום אז אני תמיד איתם על הקו, מתקשר, שואל ודואג. אנחנו מקווים לעבור את זה ולראות ימים טובים יותר".
אחרי עבודה מנטלית וגם הסתגלות למצב סורקין הצליח להתאושש מבחינה מקצועית, ובשלושת המשחקים האחרונים כבר עלה לממוצע של 10 נקודות ו-4 ריבאונדים. הוא גם התחיל להרגיש בטוח יותר לנסות את הנשק החדש-ישן שלו - זריקה מעבר לקשת (4 מ-11 העונה ביורוליג).