שלושה ימים לפני שהיא מתחילה את עונת היורוליג שלה מול באיירן מינכן, מכבי תל אביב מצאה מחליף לאנטה ז'יז'יץ' הפצוע בעמדת הסנטר: מתיאס לסור הצרפתי חתם בקבוצה לחודשיים עם אופציה להארכת חוזה עד לסיום העונה.
הסנטר הצרפתי (25, 2.06 מ') שיחק בעונה שעברה במונאקו, זכה איתה ביורוקאפ ונבחר לחמישיית העונה במפעל. את קריירת הבוגרים שלו החל באלאן שאלון, ומשם עבר לנאנטר. לסור נבחר במקום ה-50 בדראפט 2017 על ידי פילדלפיה, אך מעולם לא שיחק ב-NBA ועבר לכוכב האדום בלגרד, שבמדיה רשם 8.5 נקודות ו-5.7 ריבאונדים ביורוליג.
4 צפייה בגלריה
מתיאס לסורט
מתיאס לסורט
מתיאס לסור. ימלא את החלל
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ההודעה על החתמת מתיאס לסור
ההודעה על החתמת מתיאס לסור
ההודעה על החתמת מתיאס לסור
(צילום: אתר מכבי ת"א)
מסרביה המשיך למלאגה, לאחר מכן עבר לבאיירן מינכן ובעונה שעברה כאמור שיחק במונאקו. יש לסנטר גם ניסיון בינלאומי והוא היה חלק מנבחרת צרפת שזכתה במדליית הארד בגביע העולם ב-2019.
4 צפייה בגלריה
לסור לצד אוון פורנייה בגביע העולם 2019
לסור לצד אוון פורנייה בגביע העולם 2019
לסור לצד פורנייה בנבחרת צרפת בגביע העולם 2019
(צילום: getty images)
ב-23 משחקים במונאקו במסגרת היורוקאפ, לסור רשם ממוצעים יפים של 12.5 נקודות, 6.1 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים ו-1.2 חסימות. במשחק הראשון מול קאזאן בגמר המפעל היה מצוין עם 17 נקודות, 5 ריבאונדים ומדד 28.
הצהובים החליטו לצרף את לסור לאחר שהתבררה חומרת הפציעה של ז'יז'יץ', שסובל מקרע בשריר הירך האחורי ויחמיץ שישה שבועות – שבעה משחקי יורוליג לפחות. בקבוצה רוצים להוריד עומס מג'יילן ריינולדס, הסנטר הבכיר בסגל.
4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס. לסור יוריד ממנו עומס בתקופה הקרובה
(צילום: עוז מועלם)
"אני נרגש להצטרף למכבי תל אביב ולהתחיל לעבוד", אמר לסור אחרי החתימה. "אני מגיע כדי לעזור לקבוצה בכל דבר שאני אוכל. זה כבוד להגיע למועדון ענק ומעוטר בכדורסל האירופי, עם אוהדים אדירים כמו שיש בתל אביב".
"אנחנו שמחים מאוד להביא שחקן נוסף שיעזור לנו עם פתיחת העונה", אמר יאניס ספרופולוס. "מתיאס לסור הוא שחקן שבא להוסיף כוח לקו הקדמי אחרי פציעתו של ז'יז'יץ'. הוא שחקן יורוליג מנוסה שיתאים עצמו במהירות לצורכי הקבוצה. אני רוצה להודות לבעלים שלנו ששוב עשו את המיטב עבור המועדון".