בקיץ האחרון שבר כרם משעור, שחקן מכבי ר"ג, שתיקה ארוכה בראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות". בין היתר שיתף שמעולם לא חווה גזענות מאף קבוצה בה היה או מולה שיחק. אתמול (שבת), לצערם של כולם, זה קרה, כאשר חלק מאוהדי הפועל חולון, שנכחו אתמול בזיסמן בהפסד קבוצתם 75:64, שרו במשך דקות ארוכות "כרם מת". בשלב מסוים ניר אורון, מנהל הקבוצה, צעד פנימה אל הפרקט באחד מפסקי הזמן ולא רק ביקש להפסיק, אלא סימן עם ידיו תנועת 'די' ברורה.
בחולון מאוכזבים מאוד מהתנהגות הקהל שלהם במשחק וטוענים שמדובר בקומץ של אוהדים. "גם במשחקי בית שלנו מתוך קהל של 3,000 יש עשרות שצועקים. לא צריך להכליל את האירוע הזה לכל הקהל שלנו, יש לנו קהל טוב עם משפחות וילדים. בשילוב עם המלחמה, משעור נתפס כקורבן", ניסו להסביר שם את האירועים, שכללו גם השלכת חפצים והודלקו אבוקות. "אנחנו ממש לא מעודדים דברים כאלה. בגללם אנחנו בוועדות משמעת ומשלמים קנסות. אלה דברים שהיינו רוצים שלא יקרו ויחסכו מאיתנו", הוסיפו בחולון.
3 צפייה בגלריה
משעור
משעור
קריאות נאצה נגדו. משעור
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
אלא שהדבר כבר נעשה ומשעור, בחור רגיש מטבעו ומי שמכונה בר"ג "שחקן שמשחק עם הרבה לב ונשמה", קיבל את הקריאות בצורה קשה, לפי מה שמספרים בקבוצתו.
בר"ג מסרו "הנהמות והקריאות הגזעניות נגד כרם משעור מעוררות כעס רב. לאלימות מילולית חוצת גבולות שכזאת, אין מקום באולמות הכדורסל ובספורט בכלל. אנו קוראים לראשי הליגה למגר את התופעה החמורה הזאת מיידית. על התנהגות פוגענית וחסרת רסן של אוהדים כמו שהתנהלה אמש, לא ניתן לעבור בשתיקה. מכבי עירוני ר"ג מחזקת ומעודדת את כרם משעור שבצדק רב נפגע והיה נסער"
משעור, ששיחק אחרי שלא התאמן שבוע בשל גב תפוס, זכה להתייחסות גם ממאמנו שמוליק ברנר: "יאמר לזכות כרם שהוא הצליח להתעלם בזמן המשחק, גם בשיחות בנינו הוא היה מפוקס. מן הסתם אלה דברים שאנחנו לא רוצים לספוג ולסבול בספורט, אין לזה מקום".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון מול מכבי ת"א
אוהדי הפועל חולון מול מכבי ת"א
אוהדי הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם )
ברנר הוסיף: "ההגנה ניצחה את המשחק, לא שום דבר אחר. התקפית זה לא היה משחק טוב שלנו עם תשעה אסיסטים ו-14 איבודים קבוצתיים. זה היה שבוע אימונים בלתי אפשריים מבחינת פציעות, לא הייתה לנו את ההכנה האידאלית. היו עקרונות הגנתיים שאנחנו עובדים עליהם מתחילת השנה וביצענו אותם עם אנרגיה ואינטנסיביות מאוד גבוהים".
אדם אריאל הוסיף: "הגענו עם האנרגיות הנכונות. זה היה שבוע קשה בשבילינו מבחינת פציעות, שיחקנו 4 על 4 באימונים. חולון עשו את הריצות שלהם והצלחנו להחזיק את המשחק. הקרדיט לכל הקבוצה, כל אחד תרם בשביל הניצחון. זה ניצחון חשוב".

הראש היה בבלגיה?

בצד המפסיד, חולון רושמת הפסד חוץ שני ברציפות והיא כעת במאזן 2:3. "מכה כואבת, משחק מאוד חלש שלנו, אבל המשחק בשלישי חשוב יותר", הודו במועדון. וכך הורגש מתחילת המשחק, בה הקבוצה הגיעה עם המזוודות לקראת המשחק השני בפלייאין מול אוסטנד הבלגית שייערך בעוד יומיים. כזכור, הסגולים מובילים בסדרה 0:1 וניצחון יעלה אותם לשלב הטופ 16 בעוד הפסד יגרור למשחק שלישי ומכריע.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם עוזרו גוני יזרעאלי
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם עוזרו גוני יזרעאלי
כרגע הקבוצה לא תתחזק. שרף
(צילום: FIBA PHOTOS)
"נפלנו בעיקר בדברים הקטנים", אמר נתנאל ארצי. "לא הצלחנו ליצור את המומנטום שרצינו. אין קשר לזה שיש לנו שחקן חדש, זה פשוט משחק פחות טוב שלנו כקבוצה. מול אוסטנד היינו מרוכזים ומתואמים ועל זה נפלנו הפעם. אנחנו צריכים למצוא את עצמנו מרוכזים גם במשחקים קרובים, לא להתחיל את האנרגיות ברבע השלישי. נלמד מזה".
עמית שרף לא הסתיר את דעתו על 40 הדקות של קבוצתו: "משחק נוראי התקפית. ההפסד הזה מדאיג אותי, אנחנו חייבים ללמוד לשחק טוב יותר בחוץ".
בחולון לא מתכוונים להביא כרגע שחקן חיזוק נוסף. לדברי שרף, אין מקום בסגל לעוד שחקן, ורק במידה והקבוצה תעפיל לשלב הטופ 16 תתקיים שיחה בנושא. בקבוצה מחכים לניב משגב שיחזור מפציעה במפשעה כדי לעשות בליגה רוטציות שונות.