הפועל חולון ערכה הבוקר (שני) את יום האימונים המלא הראשון שלה בקפריסין, אליה הגיעה אתמול. בתוך כך, יו"ר הקבוצה, איתן לנציאנו שנשאר בישראל, לא מסתיר את הציפייה שמשרד הספורט יעזור לקבוצות בכל הקשור לשהייה הממושכת הצפויה באי השכן.
"איגוד הכדורסל מנסה לעזור עד ה-26 לחודש, ויש גם מגעים עם משרד הספורט, לא רק אנחנו צריכים תמיכה", אומר לנציאנו. "אין לנו בעל ממון בניגוד לשלוש הקבוצות האחרות שנמצאות בחו"ל (שתי התל אביביות והפועל ירושלים, ס.א), אבל אני מאמין שבשבוע הקרוב נסתדר. המדינה צריכה לעזור לקבוצות. בסוף זה עסק לכל דבר. יש פה משכורות, מיסים, משלמים הכל. נוטים להתייחס לזה כאילו ספורט זה משהו שצריך לשים בצד, אבל זה לא יכול להימשך ככה".
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
(צילום: עוז מועלם)
משרד הספורט עדיין לא יצר קשר עם אף בעל תפקיד בחולון, אבל מינהלת הליגה ומנכ"ל איגוד הכדורסל, יענקל'ה בן שושן נמצאים בקשר עם השר מיקי זוהר ומשרדו והם ממתינים לעדכונים. "כולם רוצים לעזור בעת צרה, אבל עד שזה קורה לוקח זמן. כל קבוצה שנסעה בגלל המצב צריכה לקבל סיוע, לא משנה מי הבעלים שלה", מוסיף יו"ר הסגולים, מדגיש שהקבוצה יכולה להסתדר בזמן הקצר, אך לא מעבר לכך.
כאמור הקבוצה הפכה את האולם בלרנקה לבסיס האם שלה, ולנציאנו סבור שהשחקנים, לפחות הישראלים, לא נוכחים בכדורסל מנטלית בהתחשב בכך שהם רחוקים מהבית שלהם, השגרה אותם מכירים והקהל המלווה. גם לנציאנו עצמו לא עסוק בענייניה השוטפים של הקבוצה בשבועיים האחרונים, בשונה מהזמן הרגיל, משום שהבן שלו משרת בדרום. הוא כן חושף שהייתה מחשבה לפרוש מליגת האלופות של פיב"א, המפעל בו הקבוצה משתתפת ואמורה להתחיל את דרכה במשחק חוץ מול אלופת המפעל בון מגרמניה ב-1 בנובמבר.
"בסוף ההחלטה הייתה להישאר, לשמור על המעמד בצ'מפיונס", הוא מגלה. "אנחנו מועדון שלא יכול להרשות לעצמו פרישה. התוצאות כרגע פחות חשובות. המשחק בטורקיה עכשיו הוא הבעיה (איסור המל"ל להיכנס למדינה). קודם שהקבוצה תעבור את המשחק מול בון ואז יבדקו מה הלאה", מסכם.