רגשות עזים הציפו אתמול (שלישי) את הפועל ת"א, שהפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שחוזרת לשחק מאז פרוץ מלחמה. למרות שהראש לא היה בכדורסל הצליחו האדומים לרשום ניצחון חוץ, 81:97 על ונציה במסגרת היורוקאפ, שהעלה אותם למאזן 0:2.
האדומים הגיעו למשחק אחרי הכנה לא אידיאלית, וזה בלשון המעטה. בתחילת המלחמה עוד הצליחו לקבל אישור להתאמן בדרייב אין, אבל לאחר מספר ימים חלק מהשחקנים הזרים טסו לאתונה, שם אומנם התאמנו בחדר כושר של א.א.ק אתונה שאירחה אותם, אבל רק בסוף השבוע האחרון הצוות המקצועי והשחקנים הישראלים המריאו לאיטליה שם חברו לשאר שחקני הקבוצה, ובימים האחרונים הקבוצה ערכה שלושה אימונים משותפים.
2 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
למרות הניצחון, בקבוצה מודים שכל הסיטואציה לא הייתה קלה עבורם. השחקנים הזרים נמצאים בחוסר ודאות ובנוסף גם מקבלים מידי יום טלפונים והודעות מהמשפחות המודאגות שלהם. כמו כן, חלק מהצוות המקצועי והשחקנים הישראלים טסו לאיטליה עם המשפחה הגרעינית אבל את שאר המשפחה השאירו בארץ, מה שהעסיק אותם די הרבה בימים האחרונים כשלאורך היום מחכים לעדכונים או בזמן אזעקות מוודאים שהכל עבר בשלום.
"גדלתי במשפחה שהלכה לצבא בשביל לשמור על הבית, הערצתי אותם והם אמרו לי 'אתה מגשים לנו את החלום האמיתי'", כתב בר טימור ברשתות החברתיות לאחר המשחק. "לעלות לשחק עם שמות של אוהדים על הנעליים, אוהדים שלנו שנרצחו או נפלו בקרב, כשחברים במילואים ואתה רק מחכה להודעה שהכל בסדר; לעלות לשחק כשהמשפחה בארץ קרובה לממ"ד; לעלות לשחק כשהראש בארץ והגוף לא - זה המשחק הכי קשה ומאתגר ששיחקתי בחיים. זה אחד הניצחונות הכי גדולים בקריירה. אם הצלחנו לגרום הערב לאוהדים וגם למי שלא לחייך, עשינו את שלנו".
חוץ מפרץ ההתרגשות או ההתפרקות של כל מה שהצטבר בימים האחרונים כשאפשר היה לראות בסוף המשחק את כל השחקנים מתחבקים אחד עם השני, בעיקר את תומר גינת ובר טימור שהתחבקו דקות ארוכות. האדומים הצליחו לרגש את כולם עם מספר מחוות קטנות. הם עלו לשחק עם סרטים שחורים על הגופיות, נעלו נעליים עם שמות אוהדי הקבוצה שנרצחו או נפלו בקרב לאורך כל הימים האחרונים במלחמה. ובנוסף, לפני המשחק התקיימה דקת דומיה במהלכה שחקני הקבוצה שהיו על הספסל החזיקו דגל ישראל ענקי.
2 צפייה בגלריה
זלמנסון
זלמנסון
האדומים הצליחו לרגש את כולם עם מספר מחוות קטנות
(צילום: עוז מועלם)
"קודם כל אני רוצה להודות לוונציה על האירוח ועל כך שהיא עזרה לנו להתמודד במהלך הימים הטראגיים האלה", אמר המאמן דני פרנקו בסיום. "היה לנו מאוד קשה להתרכז בכדורסל, הכל כל כך מוזר עבורינו. לא שיחקנו כדורסל כבר שבועיים וגם לא היינו ביחד כקבוצה אז ברגע שהגענו לכאן ניסינו לחבר את הכל כמה שאפשר. הגענו לכאן עם מחויבות ועם מאמץ קבוצתי כדי לנצח את המשחק, לא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שיכולנו לשחק, אבל בסיטואציה כזאת אני חייב לתת הרבה ריספקט לשחקנים שלי על המאמץ".
תומר גינת הוסיף: "כשגענו לכאן כבר הבנו שהמחשבות והראש לא כאן. השארנו מאחורינו את המדינה והמשפחות במצב אולי הכי קשה שהמדינה שלנו ידעה. באנו לכאן למשימה, לאיזושהי שליחות כדי לשמח את כל המשפחות והאוהדים, ולכל מי שאוהב כדורסל זה אפשר לו לצאת להפסקה של שעתיים מכל החדשות. היה לנו חשוב מאוד לנצח את המשחק בגלל זה ואני חושב שעשינו את זה. אין טעם לדבר על כדורסל, או מה פחות עבד, הכי חשוב שניצחנו, שהראנו לב ונלחמנו. אנחנו כולנו מקווים לימים טובים יותר".
הקבוצה לא אמורה לחזור לארץ, ותמשיך לכיוון גרמניה לקראת המשחק ביום שלישי, ה-26 באוקטובר, מול המבורג. לקראת המשחק בהפועל ת"א יעשו הערכת מצב מחדש לפי התקדמות המלחמה בארץ ובמידת הצורך יבקשו מראשי היורוקאפ להחליף ביתיות במשחק נוסף שאמור להתקיים ב-1 בנומבר מול לונדון ליונס.