המעבר הגדול של העונה. נועם דוברת, אחד הכישרונות העולים בכדורסל הישראלי, חתם היום (שישי) רשמית בהפועל ירושלים לשלוש השנים הקרובות, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. דוברת יעבור היום בדיקות רפואיות ויערוך בכורה מחר (20:20) בקלאסיקו מול מכבי תל אביב.
בקיץ האחרון ירושלים ניסתה לצרף את גארד מכבי ראשון לציון (19) ואף הציעה עבורו סכום ענק של 2 מיליון שקל, אך נענתה בשלילה. ברגע שהקבוצה מהבירה זיהתה הזדמנות נוספת לצרפו היא הציעה השבוע עסקה חדשה בסך 1.2 מיליון שקל והצדדים התחילו במשא ומתן.
2 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
המעבר הגדול של העונה. נועם דוברת
(צילום: עוז מועלם)
"אני שמח מאוד להצטרף להפועל ירושלים ועוד יותר בחוזה ארוך", אמר דוברת לאחר החתימה. "זה נותן תחושה טובה לדעת שמאמינים בך ובונים עליך. עכשיו התפקיד שלי הוא להצדיק את המהלך. ולאוהדים אני רק יכול לומר - יאללה הפועל!".
מאמן הפועל ירושלים, יותם הלפרין: "נועם מהכישרונות הבולטים בכדורסל הישראלי. הוא עדיין צעיר מאוד ויש לו המון לאן להתפתח, עם זאת יש לו בשלות ובגרות שיאפשרו לנו להשתמש בו כבר עכשיו באופן משמעותי. אנחנו עוקבים אחרי נועם הרבה זמן ואני שמח מאוד שההנהלה והבעלים הצליחו להוציא את המהלך לפועל. זו החתמה אסטרטגית חשובה מאוד למועדון שלנו, ואני משוכנע שהאוהדים שלנו ייהנו מנועם מאוד בשנים הקרובות".
ראשל"צ, שרצתה לעשות שינוי מקצועי אחרי פיטורי גיא גודס, הסכימה למכירתו של דוברת בגלל הרצון להתחזק בזר חמישי, מהלך שמבטל את המענק שנותנת מינהלת הליגה על רישום ארבעה זרים. דוברת ערך אתמול (חמישי) את המשחק האחרון שלו במדי הכתומים כשקלע 14 נקודות בהפסד הדרמטי להפועל גליל עליון - 81:80.
2 צפייה בגלריה
הלפרין
הלפרין
יותם הלפרין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מראשל"צ נמסר: "הנהלת הקבוצה הגיעה למסקנה כי מדובר בצעד שיועיל לשני הצדדים ויאפשר למועדון לבצע מספר שינויים נדרשים על מנת לצאת לדרך חדשה. נועם הוא בשר מבשרנו, שחקן שגדל במחלקת הנוער המפוארת של המועדון, הוביל את הקבוצות הצעירות להישגים נפלאים, השתלב בגיל צעיר בקבוצה הבוגרת ואף הפך לקפטן הצעיר בתולדותיה. בהצלחה גדולה נועם, נמשיך להתגאות בך ובתקווה דרכינו יצטלבו שוב בהמשך הדרך".
היו"ר יצחק פרי הוסיף: "נועם דוברת, אשר הגיע להיות קפטן הקבוצה ולקח חלק במספר עונות, הינו עוד עדות להצלחת מחלקת הנוער של מכבי ראשון ולמחויבות של ההנהלה לקידום הספורט בעיר ראשון לציון ובישראל. ראשון נאבקת על מקומה בליגת העל השנה ואנו נאלצים לקבל החלטות מורכבות על מנת לאזן את צרכי הסגל עם התקציב. תודה לנועם על תרומתו למועדון".
דוברת נבחר לתגלית העונה לפני שנתיים ובעונה הקודמת לשחקן המשתפר (10.3 נקודות ו-2.9 אסיסטים), ב-2021/22 חלה ירידה ניכרת ביכולתו: 4.3 נקודות ו-2.1 אסיסטים ב-20 דקות למשחק. כזכור, הוא נפצע קשה בסיום העונה שעברה, החמיץ את גמר הגביע מול מכבי ת"א ונעדר לחודשיים.