הפועל ירושלים בדריכות שיא לקראת המשחק המכריע הערב (רביעי, 19:00) בארנה מול אא"ק אתונה בסדרת רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א, אבל מאחורי הקלעים עוסקים ראשיה גם בניסיון לארח את הפיינל-פור בישראל – במידה שהקבוצה תעלה אליו.
בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן קדחתני בין אנשי המועדון לבין ראשי פיב"א, שממנו עולה התנאי שהציבו ראשי הארגון: כדי לקבל את האירוח, ירושלים צריכה להתחייב כי תשחק במפעל גם בעונה הבאה – צעד שבירושלים לא נלהבים לעשות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
הירושלמים יקבלו את התנאי של פיב"א? אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר פתיחת שלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, פיב"א הוציאה מכרז לאירוח הפיינל-פור, שייערך בחודש הבא. הפועל ירושלים אינה היחידה שניגשה, ולצידה עשו זאת גם מלאגה הספרדית, שכבר הבטיחה את השתתפותה אחרי שעברה את שטרסבורג ברבע הגמר, וכן אא"ק אתונה. ירושלים נחשבת מועמדת טובה גם בגלל האולם הגדול שלה והעובדה שהוא צפוי להיות מלא לחלוטין, אך מבחינת פיב"א זה לא מספיק.
במהלך השיחות, בארגון ביקשו מירושלים להתחייב כי במידה שיוענק לה האירוח היא תשתתף במפעל גם בעונה הבאה. הסיבה לכך היא התחרות העזה שמנהלת ליגת האלופות של פיב"א מול היורוקאפ, המפעל המשני של היורוליג. שני הארגונים נאבקים ביניהם על הקבוצות האיכותיות והאטרקטיביות, ומכאן גם רצונה של פיב"א להבטיח את ההמשכיות של ירושלים.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
בהפועל ירושלים טרם הגיבו. השחקנים חוגגים עם האוהדים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ייתכן כי מאחורי הבקשה עומדת סיבה נוספת, הקשורה לרכישתו הצפויה של המועדון בידי מתן אדלסון, המחזקת את ההערכות כי ירושלים עשויה לעשות את המעבר ליורוקאפ. עוד לפני הפרסום על העברת הבעלות לא פסלו בירושלים את הצעד הזה, מאחר שרק דרך היורוקאפ אפשר להגיע בסופו של דבר לליגה הבכירה של אירופה, היורוליג, שהשתתפות בה שווה הרבה מאוד כסף ועשויה למשוך ספונסרים ומשקיעים נוספים. בפיב"א חוששים כי עם הרכישה הצפויה גדלים הסיכויים שירושלים תעדיף את המפעל המתחרה. בכל אופן, בירושלים טרם השיבו לתנאי שהציבה פיב"א, ומקווים שהיא תיסוג ממנו.
עלות אירוח הפיינל-פור בירושלים, אם ייצא לפועל, צפויה לעמוד על כ-2.7 מיליון דולר. משרד הספורט בראשות השר מיקי זוהר צפוי להתגייס לטובת העניין, לאחר שכבר התחייב בשיחות סגורות להעמיד כ-5 מיליון שקל לטובת האירוע. את יתרת הסכום תצטרך הפועל ירושלים לגייס מהעירייה, ספונסרים נוספים ומכספי המועדון עצמו.