בצעד לא שגרתי, אבל יש שיגידו מתבקש: ראשי קבוצות ליגת העל ומינהלת הנשים החליטו - בתום ישיבה עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר - כי עונת 2023/24 תצא לדרך בסוף החודש והיא תושחק על טהרת השחקניות הישראליות.
הסיבה ברורה: המלחמה בעזה עדיין בעיצומה ומעט זרות, אם בכלל, יהיו מוכנות להגיע לישראל בתקופה שכזו. הזרות של כל הקבוצות עזבו בשבועיים האחרונים לביתן בארה"ב, חלקן אף ביקש שחרור וחתם במועדונים אחרים ברחבי אירופה. דניאל אדאמס מאליצור חולון, למשל, מהזרות הבכירות ששיחקו בישראל כמעט עשור, הצטרפה למרסין הטורקית והעלתה אף סטורי ובוא היא הכריזה כי היא עוזבת את ישראל.
2 צפייה בגלריה
יצחקי מול רוטברג
יצחקי מול רוטברג
יצחקי מול רוטברג במהלך העונה שעברה. הליגה תיפתח רק עם שחקניות ישראליות
(צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת העל לנשים)
ראשי קבוצות ליגת העל חששו שדחייה נוספת תגרום בהמשך אף לבעיית הקצבות מהעיריות והטוטו, ואולי אף לביטול העונה, ולכן החליטו על תאריך יעד לחזרה: ה-20 בנובמבר. אחד מראשי קבוצות ליגת העל אמר ל-ynet: "החמאס רוצה גם להשבית את הספורט, ולא ניתן לו. זו אמנם ההחלטה הכי פחות טובה שיש, אבל הכרחית".
יו"ר מינהלת ליגת העל לנשים, הילה קניסטר בר-דוד, יחד עם הקבוצות הגיעה להבנה כי בחודשים הקרובים - ככל הנראה בסיום הסיבוב הראשון - אם המצב הביטחוני ישתפר - יוכלו המועדונים לצרף זרות כדי שהסגלים החזקים ביותר יגיעו לפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מינהלת הנשים החדשה עם נופר שלום ממכבי אשדוד וירדן דנן מאליצור רמלה
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מינהלת הנשים החדשה עם נופר שלום ממכבי אשדוד וירדן דנן מאליצור רמלה
הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מינהלת הנשים (במרכז)
(צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)
קניסטר בר-דוד אמרה ל-ynet: "אותי, מאז תחילת תפקידי, עניינה ומעניינת בעיקר השחקנית הישראלית. יש לנו שחקניות ישראליות נהדרות, ועם נשקיע בהן - הן יוכלו להיות לא פחות טובות משחקניות ה-WNBA. הליגה תיפתח בסוף החודש, ותוך כדי תנועה נראה אם נוכל לשלב זרות".
ממינהלת הליגה נמסר כי "בצל התקדמות הלחימה בעזה והמגבלות שהוטלו על העורף מאז ה-7 באוקטובר, נפגשו ראשי מנהלת הליגה עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר וסיכמו עקרונית על פתיחת עונת 2023/24 של ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל בעוד שלושה שבועות. התאריך שסוכם למחזור הפתיחה הוא ה-20.11.23, והפעילות תתקיים כמובן בכפוף להנחיות פיקוד העורף".
העונה, כזכור, תוכננה לצאת לדרך ב-16.10, ימים ספורים אחרי טורניר ההכנה, אלא שמתקפת הטרור הרצחנית בשבת השחורה הביאה לביטול הטורניר ולדחיית המשחקים.