בשבועיים האחרונים במכבי ת"א ניסו להדחיק את הסיטואציה שהם נמצאים בה, אבל אחרי ההפסד אתמול (שני) 86:78 לעירוני קריית אתא בהיכל מנורה מבטחים אפשר כבר להגיד בוודאות שהצהובים נמצאים במשבר.
"אי אפשר לעצום עיניים", אמר גורם בקבוצה. "היו לנו משחקים גרועים בשבועיים האחרונים, איבדנו יתרון של 24 נקודות מול פרטיזן, אחרי זה קיבלנו בראש מאולימפיאקוס ובדיוק כשחשבנו שנצליח להתאושש מהמכות האלה עם ניצחון בדרבי אחרי שכבר הובלנו ב-12 הפרש - אז עשינו את כל הטעויות האפשריות ואיבדנו גם את זה. אם כל זה לא מספיק אז להפסיד בבית לקריית אתא? מה עוד נשאר?".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר אותו גורם: "אנחנו במשבר מנטלי שאנחנו חייבים להתאושש ממנו כמה שיותר מהר. היורוליג צפוף השנה וכל משחק הוא קריטי. אם נמשיך להיראות ככה פתאום המטרה שהצבנו לעצמנו לעלות לפלייאוף תיראה כחלום מאוד רחוק".
במכבי מסבירים שהקבוצה פשוט צריכה לחזור לשחק ביחד, ושכל הרדיפה הזאת אחרי קבוצות במהלך משחק אחרי שהן פותחות פער או פתאום מצליחות לייצר איזשהו מומנטום ולעלות ליתרון, מקשה מאוד על השחקנים ומייצרת הרבה לחץ, שמתבטא כלפי חוץ בלא מעט עצבים ובמשחק מקובע וחסר קבוצתיות אצל חלק מהשחקנים.
לורנזו אמנם בראון סיים עם 18 נקודות ו-ווייד בולדווין עם 16, אבל כל אחד מהם איבד בסיטונאות (4 ו-5 בהתאמה), ובסך הכל הקבוצה רשמה 18 איבודים. הצהובים סיימו בסך הכל עם 8 אסיסטים בלבד, כאשר הפעם האחרונה שהם נעצרו על מספר כזה בליגה הייתה אי שם בעונת 2002/03.
בקבוצה לא ממש רוצים להשתמש בזה כתירוץ אבל כן ציינו את העובדה שעודד קטש לא היה נראה כל כך מפוקס במשחק אתמול בשל העובדה שבבוקר המשחק איבד את חברו הטוב, ליאור ליובין ז"ל, שנפטר אחרי מאבק במחלת הסרטן. קטש נסע בצהריים לגליל העליון, שם ליובין הובא למנוחות ומיד לאחר מכן הגיע להיכל.
"זה ממש לא מובן מאליו שהוא עמד על הקווים", אמרו במועדון על המאמן. אגב, קטש לא הגיע למסיבת העיתונאים אחרי המשחק, אלא עוזרו, ג'וזפ מריה ברוקאל שאמר בסיום: "זה היה יום קשה עבור עודד, גם לי יש עונה קשה אחרי שאיבדתי את אבא שלי לאחרונה. יש לנו הרבה אתגרים העונה, זה לא תירוצים, זה לא תירוץ לאף אחד. זה הזמן להיות ביחד. בחיים האלה צריכים להיות חיוביים, ולעזור לעודד לעזור לקבוצה".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א עירוני קריית אתא
מכבי ת"א עירוני קריית אתא
"ממש לא מובן מאליו שהוא עמד על הקווים". קטש וצוותו בדקת הדומיה לזכרו של ליאור ליובין ז"ל
(צילום: דנה קופל)
ברוקאל הוסיף: "יש הרבה סיבות לאיך ששיחקנו, אנחנו הרבה יותר טובים ממה שהראינו. יש לנו אתגר למצוא את הדרך לעזור לשחקנים בסיטואציה הזאת. אנחנו צריכים להיות חיוביים, הדברים האלה קורים במהלך העונה, אנחנו צריכים לחזור לבסיס. אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון לשחקנים".
ג'ון דיברתולומאו אמר בסיום: "ברור שבנקודת הזמן הזאת כולם מדברים על המילה הזאת, משבר. אבל צריך לשמור על פרופורציות. המשבר הוא איך שאנחנו משחקים כעת, ולא המצב שלנו. אנחנו צריכים לחזור לפוקוס. אנחנו נהיה בשלב בלוח המשחקים שאין לנו זמן חופשי, נצטרך להשתפר בהרבה מובנים. להפסיד זה אף פעם לא אופציה, זה לא בסדר, אבל אנחנו צריכים לשחק יותר טוב. המצב שלנו קשה, אבל אנחנו צריכים למצוא את הדרך לשחק יותר טוב".
הקפטן המשיך: "בנקודת הזמן הזאת, ברור שזה קשה. אם מסתכלים על התמונה הכללית, המטרות שלנו העונה עדיין בהישג יד. קשה לחשוב על זה אחרי הפסדים טריים, היו לנו לאחרונה הפסדים שקשה לקבל אותם. זה חלק מהספורט, יהיו לנו ימים גדולים וימים רעים. יש לנו הרבה שחקנים מנוסים בקבוצה והם יודעים איך לצאת מהמצב הזה".
למכבי ת"א אין כל כך הרבה זמן להתאושש. כבר מחר לפנות בוקר הקבוצה תמריא לבלגרד לקראת המשחק מול פנאתינייקוס במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג. הצהובים מדורגים במקום התשיעי בטבלה עם מאזן של 12 ניצחונות לעומת 10 הפסדים ואילו הקבוצה היוונית מדורגת במקום הרביעי בטבלה עם מאזן של 8:14 אחרי שרשמה ארבעה ניצחונות רצופים במחזורים האחרונים במפעל, כולל ניצחון 63:88 על מונאקו.