בסביבתו של עודד קטש קיבלו את החלטת איגוד הכדורסל למנות את גיא גודס למאמן הנבחרת בצער, אבל לא ממש הופתעו נוכח ההיסטוריה בין הצדדים.
הכל התחיל ב-25 ביוני 2020 כשקטש הגיש תביעה נגד איגוד הכדורסל בסך 287 אלף שקל על הוצאתו לחל"ת החל מחודש מרץ ועד לסוף חודש מאי בזמן תקופת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: אבי רוקח)
קטש לא היה היחיד, כל המאמנים בנבחרות ישראל הוצאו למעשה לחופשה ללא תשלום, וקטש היה זה שהרים את הכפפה ותבע את האיגוד על מנת שגם שאר המאמנים יוכלו לקבל את שכרם.
הבעיה המרכזית הייתה שקטש כלל לא ידע על היציאה שלו לחל"ת, מאחר שההודעה על כך נשלחה אליו לכתובת דואר אלקטרוני לא פעילה. חודש לאחר מכן באיגוד החליטו להעמיד את המאמן הלאומי לשימוע לפני פיטורים, אך אחרי שהציג להם סעיפים בחוזה על כך שהפיטורים אינם חוקיים, באיגוד התקפלו ואפשרו לו להמשיך את החוזה שלו עד סוף אוקטובר 2021.
3 צפייה בגלריה
עמוס פרישמן
עמוס פרישמן
"נבחרת ישראל היא לא חלטורה". פרישמן
(צילום: ראובן שוורץ)
הרבה מים עברו בנהר מאז אותה פרשייה. בסוף נובמבר הנבחרת הצליחה לעשות הישג משמעותי כשהעפילה ליורובאסקט 2022 עם ניצחונות מרשימים על ספרד ופולין. בין לבין הגיע משבר נוסף בין הצדדים כשקטש ביקש בחודש פברואר האחרון מראשי האיגוד להגיע באיחור ל'בועה' בפולין במסגרת מוקדמות היורובאסקט, ולא להעביר את האימונים הראשונים לקראת המשחקים מול רומניה וספרד מאחר שהיה צריך באותו הזמן להיות על הקווים בפנאתינייקוס. באיגוד אמרו לקטש שזה בלתי אפשרי. "סירבנו וגם הסברתי למה", אמר אז יו"ר הוועדה המקצועית, עמוס פרישמן. "אני חושב שנבחרת ישראל זה לא חלטורה".
בסביבתו של קטש הגיבו להחלטה הסופית היום שלא להמשיך את החוזה איתו בנבחרת: "זה הזוי שגוף כמו איגוד הכדורסל מקבל החלטות לפי אגו. ההחלטה הזאת לא התקבלה בגלל שיקול מקצועי, וזה פשוט חבל. היה ברור לאן נושבת הרוח, הייתה ציפייה שבאיגוד ישימו את הדברים בצד, מה שגם בסופו של דבר הם לא יצאו בסדר בכל נושא החל"ת, אבל זה לא קרה. זה לא שמאמן אחר לא יכול להצליח בנבחרת, אבל נבנה כאן משהו טוב ומוצלח".
3 צפייה בגלריה
בן שושן (מימין)
בן שושן (מימין)
בן שושן (מימין)
(צילום: ראובן שוורץ)
די ברור לכל הסובבים בכדורסל הישראלי שההחלטה נבעה מעניינים פנימיים ואישיים בין ראשי האיגוד, ביניהם מנכ"ל האיגוד יענקל'ה בן שושן, יו"ר האיגוד עמירם הלוי, יו"ר הוועדה המקצועית פרישמן והמנהל המקצועי של הנבחרות פיני גרשון, לבין קטש עצמו, ולא התקבלה בשל שיקולים מקצועיים, זאת מאחר שהנבחרת התחילה לפני 4 שנים תהליך הצערה שהיה ארוך וצלחה בו בכל הפרמטרים עם ההעפלה ליורובאסקט וקידום השחקנים הישראלים, ובנוסף בגלל החיבור המשמעותי שיש לקטש עם לא מעט משחקני הנבחרת, חיבור שקשה היה ליצור מאחר שכל המשחקים בשנים האחרונות נערכים בשיטת החלונות מה שמצריך מהנבחרת להתגבש בכל פעם מחדש תוך מספר ימים ספורים.
בתגובה לדברים בכתבה, נמסר מאיגוד הכדורסל: "מדובר בהחלטה של הוועדה המקצועית פה אחד"