בגיל 50, ולראשונה בקריירה, גיא גודס מונה בצהריים (שלישי) למאמנה החדש של נבחרת ישראל. הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל התכנסה היום וקיבלה את ההחלטה. יש לציין כי ההמלצה זקוקה לאישור ההנהלה, אך זה הליך פורמלי בלבד. גודס יחליף בתפקידו את עודד קטש, שמסיים קדנציה ארוכה של ארבע שנים על הקווים.
"שמח על המינוי, על הכבוד הגדול שניתן לי, על הזכות, הערכה והאמון להוביל את נבחרת ישראל. זה רגע מאוד מאוד רגשי עבורי, כשחקן עבר של נבחרת ישראל, מהנבחרות הצעירות ביותר שיש ועד הבוגרים, זה באמת כבוד גדול", אמר גודס לאחר המינוי.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גודס. חשק בג'וב תקופה ארוכה
(צילום: עוז מועלם)
עוד הוסיף המאמן הלאומי החדש: "אימנתי בזמנו את העתודה ואני מודע לאתגר הגדולה והמחויבות הגדולה שמצפים לי. מהצד שלי אעשה את כל מה שניתן או צריך כדי לעזור לנבחרת להצליח. יש הרבה איכות בנבחרת הנוכחית וראינו בשנים האחרונות תחת עודד שהנבחרת עשתה תהליך יפה שאנחנו רוצים להמשיך אותו".
יו"ר הוועדה המקצועית, עמוס פרישמן, הוסיף: "גיא מאמן ראוי, שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות, בהם הפך משחקן נהדר, גם בנבחרת ישראל, למאמן מעולה והוא יכול להמשיך ולהוביל את הנבחרת להישגים. אני רוצה להודות לעודד קטש וכל הצוות על עבודה מדהימה שעשו במשך ארבע שנים והביאו את הנבחרת ליעדים שקבענו".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
המשימה הראשונה שעמודת בפני גודס היא חלון הנבחרת הקרוב בנובמבר במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023, אז תפגוש ישראל למשחק בית את פולין ותצא למשחק חוץ באסטוניה. בקיץ 2022, יוביל המאמן החדש את הנבחרת ביורובאסקט, כאשר ישראל שובצה לבית בפראג עם צ'כיה, הולנד, סרביה, פינלנד ופולין.
קטש היה מועמד להמשיך בתפקידו, אבל נוכח הסאגה שהייתה לו עם האיגוד בתחילת הקורונה לאחר שנשלח לחל"ת ותבע את האיגוד בעקבות כך (תביעה שהוסרה בהמשך), בין הצדדים נוצרה מתיחות שללא ספק השפיעה על ההחלטה הסופית. גם אריאל בית הלחמי היה מועמד לתפקיד, אבל יישאר כמאמן נבחרת העתודה.
3 צפייה בגלריה
עמירם הלוי
עמירם הלוי
הלוי. מתיחות בין קטש לאיגוד
(צילום: אורן אהרוני)
גודס הוא המאמן השישי בתולדות הנבחרת שגם שיחק בעבר בשורותיה. קדמו לו שמעון שלח, רלף קליין, אליהו עמיאל, אברהם חמו וקטש.