תחושת פספוס גדולה בהפועל ת״א לאחר ההפסד הדרמטי אתמול (רביעי) 85:83 לגראן קנאריה, אחת מהקבוצות הטובות במפעל. האדומים שהגיעו אחרי ההפסד בתחילת השבוע בדרבי למכבי ת״א, לא הצליחו לחזור למסלול הניצחונות ואיבדו גם את המקום הראשון בבית 2 ביורוקאפ כשהם במאזן של 2 הפסדים לעומת 3 ניצחונות.
שחקניו של דני פרנקו נקלעו לפיגור דו ספרתי כבר ברבע הראשון אבל בכל פעם מחדש ידעו להתקרב ולהישאר צמודה למארחת. המחצית השנייה נפתחה עם ריצת 0:10 לזכות האדומים, ובתוספת לאיבוד עשתונות מצד המארחת - שכלל עבירה טכנית למאמן, ועוד עבירה בלתי ספורטיבית ו-2 טכניות והרחקה לשני שחקנים - האורחים עלו ליתרון.
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(צילום: טל שחר)
את הקאמבק האדום הוביל ג׳ייקובן בראון, שקלע 10 נקודות רצופות (מתוך 15 נקודות בסה"כ) ועם יכולת נהדרת של אקסבייר מנפורד שסיים את הערב עם 24 נקודות. עם זאת, ברגעי הסיום הספרדים עם רצף טעויות של האדומים, הגנה חזקה יותר של המארחת ושלשה אחת מהדהדת של אי.ג׳יי סלוטר.
מי שערך את הופעת הבכורה שלו היה זה הרכש החדש, צ׳ינאנו אונואקו שקיבל קצת פחות מעשר דקות בהן לא רשםנקודות אבל סיים עם 3 ריבאונדים. הסנטר עדיין לא הספיק לערוך שבוע אימונים מלא עם הקבוצה וזה היה נראה בצורהבולטת על הפרקט כשהוא בקושי מוצא את עצמו ובקושי לוקח חלק בשטף ההתקפי.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א ג'ייקובן בראון
שחקן הפועל ת"א ג'ייקובן בראון
הוביל את הקאמבק האדום, אך זה הסתיים בהפסד. ג'ייקובן בראון
(צילום: עוז מועלם)
"אני רוצה לברך את גראן קנאריה על הניצחון", אמר דני פרנקו. "זה היה משחק גדול עד השניות האחרונות, אני בטוח שהאוהדים וכל מי שצפה במשחק היה לו נהדר לראות את המשחק הזה. אני חושב שעשינו עבודה טובה בהגנה ברבע השני והצלחנו לעצור אותם, אבל בסוף המשחק הזה הלך על כמה דברים קטנים שבמבט לאחור פוגעים בך".
פרנקו נשאל במסיבת עיתונאים שאחרי המשחק ע״י עיתונאי מקומי אם הוא חושב שהפועל ת״א היא בין הקבוצות שמועמדות לזכות ביורוקאפ: "בישראלים אוהבים לדבר המון על תארים, אבל העבודה שלנו היא לא לדבר אלא להמשיך יום אחרי יום, לעבוד הכי קשה שאנחנו יכולים. בהמשך אנחנו נראה איפה אנחנו עומדים, יש לנו עוד הרבה דברים לשפר, זה שלב מוקדם מדי של העונה. אנחנו צריכים להישאר צנועים, להישאר עם הרגליים על הקרקע ולזכור מאיפה הגענו".
תומר גינת הוסיף: "אני גאה בהופעה שלנו נגד אחת הקבוצות הכי טובות בליגה הספרדית וביורוקאפ. התוצאה הסופית מאכזבת ואנחנו נצטרך ללמוד מהדקות האחרונות כדי לנצח משחקים ברמות האלה בעתיד".