הדקות האחרונות אתמול מול פנאתינייקוס הצליחו להלחיץ את כל 11 אלף הצופים שהגיעו להיכל מנורה מבטחים. מכבי ת"א כבר הוליכה ב-20 הפרש מול היריבה המרה, אבל אפשרה לשחקני פאו לחזור, לכפות סיום צמוד. ועדיין, שחקניו של יאניס ספרופולוס לא נכנעו לבסוף ללחץ ורשמו 73:77 - ניצחון שהעלה אותם למאזן חיובי ביורוליג (2:3) לפני שהם פוגשים מחר (שבת) את הפועל ירושלים בליגת העל.
עד הרבע האחרון סקוטי ווילבקין לא היה בערב הכי טוב שלו, אבל במאני-טיים הצליח הכוכב להתעלות אחרי שסיים עם 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. בהיעדר היכולת הרגילה שלו בשלושת הרבעים הראשונים, מי שתפס פיקוד היה ג'יימס נאנלי שרשם 16 נקודות במחצית הראשונה מתוך ה-18 שלו בכל המשחק. אליהן הוא גם הוסיף 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. מתחילת הערב הוא הרגיש בנוח, מה שגם גרם לו בסופו של דבר לקחת בעלות על המשחק, כשברוב ההתקפות הכדור היה בידיים שלו.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שרדו דרמה, אבל חגגו ניצחון. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
נראה קצת חלוד התקפית אבל הציג עבודה הגנתית לא רעה. ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי חמישה שבועות ומוקדם מהצפוי, אנטה ז'יז'יץ' חזר מפציעה. הוא עלה לשחק באמצע הרבע השני, היה נראה קצת חלוד התקפית אבל הציג עבודה הגנתית לא רעה על גיורגיוס פפאיאניס. עדיין לא ברור מה הצוות המקצועי יחליט לגבי מתיאס לסור, שחתם רק לחודשיים וגם אתמול לא הרבה לקבל דקות (6:43), אבל מה שבטוח שבמכבי לא רוצים לקחת סיכונים מיותרים. בטח לא לפני שהסנטר יחזור לקצב הרגיל שלו. מה גם שהצהובים מתלוננים לא מעט על כמות המשחקים הרבה בזמן קצר.

ומה עם הישראלים?

בניצחון האחרון על וילרבאן, ספרופולוס החליט ללכת על רוטציה קצרה במיוחד בלי הישראלים. גם הפעם זה לא היה רחוק מזה. ג'ייק כהן ועוז בלייזר נשארו מחוץ לסגל, ג'ון דיברתולומאו קיבל רק חמש דקות ויפתח זיו התייבש על הספסל בפעם השנייה ברציפות. היחיד שקיבל דקות משמעותיות היה רומן סורקין, שגם החזיר על הקרדיט עם 9 נקודות ו-6 ריבאונדים ב-15 דקות. "רומן יהיה שחקן נהדר", אמר דריק וויליאמס. "הוא כל הזמן שואל שאלות, לוקח עצות ממני ומג'יימס. הוא עושה טעויות, אבל גם פתוח לביקורת, אז אני ממש לא דואג לגבי זה. הוא עוד ימשיך לתרום. הוא שחקן יורוליג, גם ג'יימס (נאנלי) אמר את זה בחדר ההלבשה".
4 צפייה בגלריה
ריינולדס וסורקין חוגגים
ריינולדס וסורקין חוגגים
קיבל את הצ'אנס. סורקין חוגג עם ריינולדס
(צילום: אורן אהרוני)
סורקין התייחס ליכולת שלו: "חיכיתי להזדמנות שלי, לא עשיתי משהו מיוחד. מסרו לי, מצאו אותי, ורציתי לשחק טוב בהגנה. שמח שזה הצליח. בכל משחק שאני עולה על המגרש, אני מרגיש חלק. אנחנו במכבי ת"א ויש המון משחקים. המאמן אמר לנו שיש משחק שאתה יכול לא לשחק ובזה הבא לקבל 30 דקות. צריך להישאר מוכן להזדמנות ולקחת אותה".
מלבד סורקין ונאנלי, מי שעוד קיבל מחמאות היה וויליאמס בעצמו. זה נכון שתחילת העונה שלו הייתה מקרטעת ומגומגמת למדי, אחרי שלא הצליח להיכנס לקצב מאחר והחלים מנגיף הקורונה. לקח לו זמן לחזור לכושר הרגיל שלו, אבל משבוע לשבוע אפשר לראות את השיפור. "לא שיחקתי טוב במחצית הראשונה", הסביר וויליאמס. "החברים עזרו לי לשחק טוב יותר במחצית השנייה. מה שאני יכול להביא לקבוצה זה את הניסיון שלי. אני רק רוצה לשחק בדרך הנכונה, ואם אנחנו נמשיך לשחק ככה - הקארמה הטובה תגיע. ניצחנו וזה הדבר העיקרי, כל המשחק היה טוב חוץ מהשלוש הדקות האחרונות".
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
בשבת: הפועל ירושלים מגיעה להיכל. נאנלי
(צילום: אורן אהרוני)
בסיום המשחק הצהובים כבר שמו בצד את הניצחון והתחילו להתמקד באתגר הבא - הפועל ירושלים בשבת (20:15) בהיכל מנורה מבטחים. "חייבים לנצח אותם. אמנם הפסדנו לגלבוע, אבל זה משחק אחר לגמרי", אמרו במכבי ת"א. בכל מקרה, הצהובים מתכוננים לשבוע קשה ביורוליג עם שני משחקים: מול ז'לגיריס קובנה בשלישי וברצלונה בחמישי.