קטש: "קיבלנו מכה חזקה"
(באדיבות ONE)
סדרת גמר פלייאוף הלוהטת בין מכבי להפועל ת"א תוכרע במשחק שלישי וקובע, מחר (שלישי, 21:00) בהיכל מנורה מבטחים. זאת לאחר שהאדומים רשמו אתמול ניצחון מהדהד על היריבה העירונית - 74:112, שהשווה את הסדרה ל-1:1.
מה לא היה במשחק הזה: בלגן, אבוקות, פארסה גדולה וגם כמה שיאים משמעותיים והיסטוריים. האדומים, למשל, השיגו את הניצחון הגדול ביותר שלהם בדרבי - ב-38 הפרש (והראשון בפלייאוף מול מכבי מאז 1992). הצהובים, מהעבר השני, ספגו את התבוסה הכי גדולה שלהם בליגה המקומית. השיא הקודם, אגב, היה לא ממש מזמן, ב-2016 - עם הפסד ב-35 הפרש למכבי חיפה. ציון דרך נוסף רשם דני פרנקו, שהפך למאמן עם מספר הניצחונות הגדול ביותר על מכבי ת"א עם 18 כאלו בקריירה.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בר טימור
שחקן הפועל ת"א בר טימור
טימור והחברים חוגגים ניצחון בדרבי
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א חוגגים
שחקני הפועל ת"א חוגגים
ועכשיו: משחק מכריע ביום שלישי. שחקני הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
ההתפוצצות של הפועל ת"א נבעה משני גורמים מרכזיים: הראשון הוא חוסר הרצון לסיים את העונה הזאת בצורה כזו. מדובר על אחת מהעונות הכי טובות של המועדון, בטח בשנים האחרונות, עם התקבעות בצמרת הליגה, הגעה לרבע גמר היורוקאפ וגם העפלה לגמר הפליייאוף. סיבה שנייה, כל הדיבורים מסביב, ביממה שלפני המשחק, על כך שמכבי אמורה להניף צלחת בהיכל קבוצת שלמה וכנראה לא תוכל לעשות זאת בשל חשש להתפרעות אוהדים. זה נתן לשחקנים של פרנקו הרבה מוטיבציה למנוע ממכבי לזכות בתואר בהיכל קבוצת שלמה.
"היה פה בילד-אפ גדול", אמר פרנקו בסיום. "היה חשוב לכולנו, אחרי עונה ארוכה וטובה מאוד שלנו, לא לסיים אותה עם טעם חמצמץ. היה כאב בטן מהמשחק הקודם. אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה, אפשר לנצח ואפשר להפסיד. משהו במשחק ההוא לא אפיין אותנו. היה לנו מאוד חשוב להתנתק מכל מה שמסביב, להתמקד רק בעבודה שלנו. פתחנו את המשחק בצורה טובה מאוד ומשם לא הסתכלנו אחורה. ההפרש לא משקף שום דבר בין הקבוצות. צריכים להיות בוגרים וליהנות ממה שעשינו, זה לא דבר שקורה כל יום, לא יודע אם זה קרה אי פעם".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן הפועל ת"א תומר גינת
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן הפועל ת"א תומר גינת
בולדווין מתעמת עם גינת. "מקווה שכולם יתנו לעצמם שתי סטירות"
(צילום: יאיר שגיא)
פרנקו המשיך: "צריך לדעת ליהנות, בין העבודה שעשינו מהמשחק הקודם למשחק הזה. לא רק שהערנו את הדוב משנתו, גם עיצבנו אותו. עכשיו צריך להתכונן בחוכמה ליום שלישי. מכבי במשחק בית זה עולם אחר לגמרי, זה היתרון שלהם. היו שני משחקים עם המון התעסקות במסביב, אני מקווה שכולם יתנו לעצמם שתי סטירות ומהיום עד המשחק בשלישי נתעסק בכדורסל".

בראון על המוקד, ומה עובר על בולדווין?

בצד הצהוב, התאכזבו מאוד מהיכולת המקצועית של השחקנים וגם של הצוות המקצועי, שלא ידע לעשות את ההתאמות הנדרשות, כמו גם להכניס אנרגיות מחודשות על מנת לסיים את הסיפור עם צלחת האליפות ולא להיגרר למשחק שלישי, כשכל הלחץ יהיה על הכתפיים.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א לאחר התבוסה בדרבי
שחקני מכבי ת"א לאחר התבוסה בדרבי
שחקני מכבי ת"א בהלם לאחר התבוסה בדרבי
(צילום: יאיר שגיא)
"זה משחק שקל לסכם אותו: לא היינו שם התקפית או הגנתית", אמר מאמן הצהובים, עודד קטש. "הפועל הציגו משחק התקפי גדול, עזרנו להם להיכנס למשחק ולא הפרענו להם לשחק. צריך לאסוף את עצמנו מהר ולבוא למשחק מספר 3 עם תחושת תכיפות. מן הסתם כשמסתכלים אחורה אפשר לייחס את הפתיחה למה שקרה לפני. מבחינתי זה תירוץ, אין שום סיבה שניראה כך, גם אם המשחק היה מתחיל ב-2 בלילה".
מי שספג אש הוא כוכב הצהובים, לורנזו בראון, שפתח את המשחק לא מפוקס וסיים את הערב עם 4 נקודות בלבד (0 מ-6 מהשלוש). הוא לעיתים ניסה לכפות את עצמו על המשחק ועשה טעויות קריטיות. "לורנזו היה בשבילנו בהרבה משחקים גדולים, ניצח לנו משחקים חשובים", הגן קטש על הכוכב והמשיך: "לייחס משחק כזה אליו? לא חושב שמישהו אצלנו דרך על המגרש והיה במשחק מעל הממוצע. זה שילוב של הרבה דברים. יש ימים פחות טובים ויש יותר".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו עם עודד קטש
שחקן מכבי ת"א רפי מנקו עם עודד קטש
"לא היינו שם התקפית או הגנתית". קטש
(צילום: יאיר שגיא)
באמת קשה לייחס רק לבראון את ההפסד הזה. ווייד בולדווין אמנם סיים עם 18 נקודות אבל ב-1 מ-8 לשתיים. הוא גם איבד את העשתונות כשדחף את תומר גינת בסיום המחצית הראשונה, מה שהצית את כל התגרה על הפרקט. ג'רל מרטין לא הצליח לתרום יותר מדי, כמו גם רומן סורקין שמאוד התקשה מול הפיזיות שהציגו האדומים. אלכס פוית'רס ספג הרבה עבירות שטותיות וגם לא הצליח ליצור דומיננטיות בצבע, ג'ון דיברתולומיאו סיים עם נקודה אחת בלבד, ובמכבי מסמנים את זה כבעיה נוספת לערב ההתקפי הנוראי שלהם.