רגע לפני המשחק השני בסדרת גמר הפלייאוף בין הפועל ת"א למכבי ת"א, הערב (21:15, היכל קבוצת שלמה), כינסה מינהלת הליגה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרדי הטוטו בפ"ת. כזכור, מסיבת העיתונאים החגיגית שתוכננה להתקיים בשבוע שעבר בוטלה בעקבות המחלוקות בין שני המועדונים על רקע חלוקת הכרטיסים, והיום היא התקיימה במתכונת אחרת, ללא נציגי הפיינליסטיות. "היו לא מעט סערות מחוץ למגרש", אמר מנכ"ל המינהלת, שלומי פרי. "אבל על המגרש היו משחקים חווייתיים וזה מה שחשוב. אנחנו בטוחים שמבחינת כדורסל העונה הבאה צפויה להיות יותר טובה מהנוכחית".
יו"ר מינהלת הליגה, ארי שטינברג, שנכנס לתפקידו בחודש ינואר אמר: "לא ככה רצינו להיכנס לשבוע הזה, אבל המציאות עשתה את שלה. נפעל לשנות את התקנון בהתאם כדי שדברים כאלה לא יקרו בשנית. הליגה שלנו לא מושלמת ונעשה את המקסימום כדי לשנות. אני בטוח שזה יקרה בתמיכת כל הקבוצות. אני רוצה לראות קהל חדש ביציעים, וקבוצות עם זהות ישראלית".
2 צפייה בגלריה
מינהלת ליגת העל בכדורסל ארי שטיינברג מאיר ברדוגו
מינהלת ליגת העל בכדורסל ארי שטיינברג מאיר ברדוגו
"ונדליזם הוא לא אהבה לספורט". שטינברג וברדוגו
(צילום: יריב כץ)
"היום המינהלת מורכבת מבעלי קבוצות שיש להן אינטרס. אני כיו"ר רואה את הליגה ורק אותה. אני שם עבור הליגה. אני רוצה להיות כמו קומישנר", הוסיף שטיינברג, "אני בעל הבית לטוב ולרע ואם צריך לשנות דברים - נשנה אותם". כמו כן הוסיף שיפעל לשנות את סדרות חצאי הגמר והגמר כבר בעונה הבאה לחמישה משחקים. "יהיו בעתיד 14 קבוצות ויהיו יותר אפשרויות, כך שיהיה יותר עניין בליגה ויהיה על מה לשחק".
שטינברג ביקש להודות בין היתר לשר התרבות והספורט מיקי זוהר על תמיכתו. כשנשאל על המתווה של זוהר, שמעניק בונוסים לקבוצות שירשמו רק ארבעה זרים, ענה: "הוא מצוין ויצמצם פערים בליגה. צריך שכל משחק יהיה צמוד ושלא נדע מי המנצחת מראש. זה נותן לקבוצות הקטנות הטבות כלכליות משמעותיות, ובגלל זה הצמצום יקרה מיד. לצד זה לא צריך לפגוע בקבוצות סופר משמעותיות שמשחקות בליגות נוספות. אנחנו בעד לשמור על כולם ולא להפריע. נביא את המתווה הכי טוב שקיים - של השר במקרה הזה - והוא יהיה הכי טוב".
2 צפייה בגלריה
מינהלת ליגת העל בכדורסל שלומי פרי
מינהלת ליגת העל בכדורסל שלומי פרי
"קובע מה שקורה על המגרש". המנכ"ל פרי
(צילום: יריב כץ)
עוד ביקש שטינברג לנהוג באיפוק לקראת המשחקים הערב: "ביטחון הוא מעל הכל, של השחקנים, של האוהדים. האידאל שלנו הוא הנפה מכובדת, אבל המציאות גורמת לשנות. זה אירוע מתגלגל".
"זה לא יהיה מופרך לומר שזו אחת העונות המוצלחות בשנים האחרונות", אמר מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו. "זה בא לידי ביטוי בעיקר ביציעים השמחים. יש הבדל גדול בין יציע שמח וססגוני לבין יציע שגולש לוונדליזם. זה לא אהבה לספורט, זה מסכן קהל. אני קורא לקהלים - בואו נתמקד בספורט ולא בשנאה. ביריבות ולא באלימות. אל תהרסו את הרגעים האלה. לגבי הסדרות, בחצי הגמר ובגמר הן חייבות להיות בשיטת הטוב מחמישה משחקים".