מכבי ת"א ביצעה היום (חמישי) צעד משמעותי, כשהודיעה כי כוכב הקבוצה לורנזו בראון חתם לשלוש שנים נוספות במועדון. הגארד, שבשבועות האחרונים צצו שמועות כי סגר דווקא בריאל מדריד לעונה הבאה, ירוויח 1.5 מיליון דולר לעונה עד קיץ 2026.
זו הפעם השנייה השבוע שהקבוצה מאריכה חוזה לאחד השחקנים הבולטים, כאשר לפני שלושה ימים הודיעו הצהובים על החתמתו של רומן סורקין לשנתיים נוספות. בראון הוא השחקן המוביל של מכבי ת"א העונה, ומעמיד ביורוליג ממוצעים של 16.6 נקודות למשחק (מקום שישי ) בנוסף ל-6.0 אסיסטים (מדורג שלישי) ו-3.2 ריבאונדים.
בראון קיבל שידרוג בשכרו, שעמד העונה על 1.2 מיליון דולר. הנקודה החשובה יותר מבחינת מכבי ת"א: השחקן ויתר על סעיף היציאה שהיה לו בגובה מיליון דולר (ביי אאוט), ובחוזהו המשודרג אין סעיף המאפשר לו לעזוב תמורת פיצוי - לא ליורוליג ולא ל-NBA.
2 צפייה בגלריה
לורנזו בראון מאריך את חוזהו במכבי ת"א
לורנזו בראון מאריך את חוזהו במכבי ת"א
האריך את חוזהו עם הצהובים. לורנזו בראון
(צילום: אתר מכבי ת"א)
2 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
בראון היה אמור לשוב לשחק הערב (חמישי, 21:05) מול הכוכב האדום בלגרד במחזור ה-24 ביורוליג אחרי היעדרות של שלושה שבועות בגלל נקע בקרסול, אבל נכון לעכשיו הוא עדיין בספק - ועל שיתופו יוחלט ברגע האחרון. בנוסף אליו, גם ג'רל מרטין בספק לאחר שלא התאמן אתמול.
שחקניו של עודד קטש מגיעים אחרי הניצחון הדרמטי 93:94 על ולנסיה כשהם במאזן של 12 ניצחונות לעומת 11 הפסדים ומדורגים במקום השמיני ביורוליג. בצד השני, לקבוצה הסרבית רצף של ארבעה הפסדים והיא מדורגים במקום ה-13 בטבלה עם מאזן 13:10. "כדי לעצור קבוצה כזאת צריך לבלום קודם כל את משחק הגארדים שלהם", אמר ג'יילן אדאמס לקראת המשחק.
במועדון מייחסים חשיבות רבה למשחק הערב, לא רק בגלל הטבלה הצמודה ביורוליג, אלא בעיקר לאווירה שצריכה להישאר חיובית בתוך הקבוצה לקראת משחקי הגביע בשבוע הבא, כשכבר ביום שני תפגוש מכבי ת"א את עירוני נס-ציונה בחצי הגמר.