המשפט "אין כמו בבית" יכול להישמע כמו קלישאה בהקשר של ניצחונות חשובים. ועדיין, מכבי ת"א הוכיחה אתמול (חמישי) שוב כמה כוח יש לה בהיכל הצבוע כולו צהוב. מכבי הוליכה בכל ארבעת הרבעים בפעם הראשונה העונה בדרך לניצחון שלישי ברציפות ביורוליג, 74:85 על פנאתינייקוס ששם אותה במאזן 1:4.
הצמד לורנזו בראון ו-וויד בולדווין הלהיבו את ההיכל ורשמו יחדיו שורה מרשימה של 36 נקודות, 11 כדורים חוזרים ו-15 אסיסטים. עודד קטש, מאמן הקבוצה, התייחס לשיתוף הפעולה בין השניים, שלא נראה על הפרקט בת"א הרבה זמן: "שניהם טובים בכדורסל ועדיין כל יום לומדים אחד את השני. אני שמח על דבר אחד: הם מכבדים, מעריכים אחד את השני ואוהבים לשחק ביחד. לפעמים אני מרגיש שעודף פרגון קצת עוצר אותנו, אבל אני שמח על המחויבות הזו".
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
"זו לא הדרך בה אנחנו רוצים לשחק כדורסל". קטש
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין
שחקן מכבי ת"א וויד בולדווין
בולדווין בטירוף. קטש: "שמח על המחויבות"
(צילום: עוז מועלם)
לפני כמעט שנתיים מונה קטש למאמנה של פנאתינייקוס, בה כיכב כשחקן. באותה עונה (2020/21) קטש זכה בדאבל עם הקבוצה היוונית, אבל סיים את דרכו בסופה. כשנשאל על התחושות אחרי הפגישה המחודשת, השיב: "אני חייב להודות שאפילו ציפיתי שזה ירגיש אחרת, אבל זה הרגיש לי כמו עוד משחק. אני מאחל להם בהצלחה. לא היה לי פשוט לעשות את סגירת המעגל הזו מהסיבה הפשוטה שאני לא יודע מה קרה. עבר מספיק זמן בשביל שאתרכז במה שאני עושה ואסתכל קדימה".
אז קדימה כולל חודש נובמבר עמוס במיוחד עבור מכבי, וקטש יקווה שקבוצתו תמשיך להתחבר במהלכו. "זו לא הדרך בה אנחנו רוצים לשחק כדורסל", אמר על המשחק אתמול. "זה לא כזה פשוט לשנות ולהשתפר תוך כדי לוח זמנים אינטנסיבי כזה. אנחנו מנסים כל הזמן למצוא דרכים לעבוד על הכימיה שלנו. כשאין מספיק אימונים זה קשה, אבל אנחנו לאט-לאט נגיע לשם". כבר בתחילת נובמבר תגיע ברצלונה להיכל ואחריה גם אולימפיאקוס. "נצטרך לראות קליפים של איך אנחנו רוצים לשחק, כי יש לנו את השחקנים בשביל זה", הודה קטש.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן פנאתינייקוס פאריס לי
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון מול שחקן פנאתינייקוס פאריס לי
בראון בפעולה. יש למכבי ת"א את הפועל חולון על הראש ביום ראשון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אלכס פוית'רס
שחקן מכבי ת"א אלכס פוית'רס
פוית'רס מטביע את פנאתינייקוס, אתמול בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
המשחק שינעל את חודש אוקטובר עבור הצהובים יהיה ביום ראשון נגד אלופת המדינה הפועל חולון. מכבי לא שיחקה בליגה שבועיים, במהלכן היו לה שלושה משחקי יורוליג ואת גמר גביע ווינר, שגרם לדחייה של משחק הליגה אותו מכבי הייתה אמורה לשחק. קטש הבהיר שאינו נותן למשחק מול פנאתינייקוס להשפיע על זה שיהיה בראשון ושהשחקנים לא יגיעו שאננים.
"חולון קבוצה מאוד טובה", אמר קטש לקראת המפגש הקרוב. "אנחנו נצטרך לעשות רוטציה ולהשתמש בשחקנים וכולם צריכים להיות מוכנים לתרום. יכול להיות שבחלוקת הדקות או בבחירת השחקנים אנחנו נהיה יותר מחושבים למי לתת לנוח, אבל זה לא אומר שאנחנו הולכים להפסיד".