הפועל ירושלים רשמה הערב (שני) את ניצחונה השני העונה, 71:77 ביתי על הפועל באר-שבע/דימונה, ומי שבלט בחסרונו היה לא אחר מאשר מאמן אלכסנדר דז'יקיץ, כשסוגיית עתידו עדיין לוטה בערפל ומרחפת מעל עתידה של מחזיקת הגביע. המנהל המקצועי של הקבוצה, יונתן אלון, התייחס בסיום המשחק לשאלת מיליון הדולר – כיצד תנהג הקבוצה בימים הקרובים בעקבות סירובו של המאמן הסרבי להגיע ארצה, בשל המצב הביטחוני.
"אין עוד החלטה סופית בנושא", אמר אלון, "אבל זה ברור לכולנו, גם לנו וגם לו, שקבוצה צריכה מאמן מסביב לשעון. זה גם ברור שהמצב קשה. המאמן יצר פה משהו מאוד מיוחד ואנחנו כקבוצה אמרנו כמה פעמים שאנחנו מוכנים לשלם מחיר מסוים, אם מה שצריך זה קצת זמן".
1 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
"אנחנו והמאמן קורבנות של הסיפור". דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"ברגע שנבין שזה לא הסיפור נצטרך להתקדם הלאה, בלית ברירה", המשיך אלון. "נצטרך לנסות לחשוב איך אנחנו מוצאים מישהו שיצליח לשמר את הדרך המקצועית שיש פה. במקרים רגילים של החלפת מאמן יש סיבה להחליף את ה'סיסטם' המקצועי ופה זה לא מקרה כזה, אז אנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא מישהו שהדרך שלו תהיה דומה למה שכבר קיים פה.
"זה שינוי שנכפה עלינו. אנחנו לא רוצים אותו, אז אנחנו רוצים למזער את הנזקים. אנחנו כל הזמן מדברים גם איתו וגם בינינו ומנסים לקבל את ההחלטה הכי חכמה, אין דד ליין מסוים. מאוד קשה למצוא מישהו שמתאים, החוקים של המאמנים הזרים שיש פה לא ממש עוזרים, אבל אנחנו פה כדי להצליח במה שאנחנו עושים ולא כדי לספר סיפורים".
אלון ביקש להבהיר: "יש איזה שיח שאני רואה אותו שכאילו מישהו לא בסדר בכל הסיפור, שאנחנו באיזה ריב עם המאמן או שהוא עשה לנו משהו, זה בכלל לא המציאות. אנחנו והמאמן קורבנות של הסיטואציה. אין פה כעס. זה הרבה יותר גדול מזה, כשאתה בונה יחסים עם בני אדם אתה דואג להם והם חשובים לך. הפועל ירושלים נדפקת בסיפור הזה וגם דז'יקיץ', זה לא טוב לו".