"עד היום אני לא יודע מה היה שם, האכזבה הייתה קשה. הדבר היחיד שהבטיחו לי שזה לא קשור לאופי ולא למקצועיות, אז כנראה שהיו עניינים שהם לא יכלו להסביר או שלא היה להם נעים להגיד לי". את הדברים האלה אמר עודד קטש בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet בתחילת החודש, כשהתייחס להחלטה של פנאתינייקוס לא להמשיך איתו על הקווים למרות שהגיע כמקורב לאנשי המערכת. הערב (21:05) בהיכל, שנה וארבעה חודשים אחרי, מאמן מכבי ת"א ינסה להוכיח לאקסית שהיא טעתה לגביו ועל הדרך גם לסגור חשבון קטן.
קטש הוא לא עוד שחקן שעבר במועדון המעוטר ביותר ביוון. בזמן הקצר שם הספיק לזכות באליפות המקומית ולהניף את גביע אירופה על חשבון מכבי ת"א אחרי שנבחר למצטיין של הגמר בעונת 1999/2000. זה גם היה פחות או יותר הריקוד האחרון של הכוכב הישראלי, שנפצע לאחר מכן ומאז לא חזר לפרקט. לכן, הקאמבק היה מעין סגירת מעגל עבורו ועבור האוהדים שמאוד הצטערו על הדרך שבה סיים את קריירת הכדורסל.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
פוגשת את האקסית .קטש
(צילום: עוז מועלם)
מעבר של קטש לפאו לא היה פשוט. באותו זמן הוא היה באמצע העונה עם הפועל ירושלים ובעיצומם של מאבקי עלייה לשלב הבא בליגת האלופות, אבל זו הייתה הצעה שאי־אפשר היה לסרב לה. הרצון שלו לקבל עוד הזדמנות ביורוליג ולהוכיח שהוא שייך לרמות האלה היו חזקים מהכל, כמו גם העובדה ששני חבריו הטובים שזכו איתו בתואר האירופי והיום מנהלים את המועדון – פרנקי אלוורטיס ויורגוס קלאיציס – שיכנעו אותו להגיע.
המשימה שהוצבה לקטש הייתה קודם כל לייצב את המערכת אחרי ההתרסקות ביורוליג, ואחר כך לדאוג שהקבוצה תזכה בתארים המקומיים, בטח כשאולימפיאקוס נמצאת בליגה השנייה. כשהמאמן הגיע לקבוצה היא כבר צברה 12 הפסדים באירופה והייתה רחוקה מאוד ממאבקי הכניסה לפלייאוף. הוא קיבל סגל מוגבל שלא הוא בנה ובשיאו של משבר כלכלי, אבל למרות הקשיים הצליח לסמן "וי" על המטרה הראשית עם זכייה בדאבל היווני. אלא שדווקא באותה נקודה, חמישה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד, במועדון זימנו אותו לשיחה והודיעו לו: תודה ושלום.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן פנאתינייקוס
עודד קטש מאמן פנאתינייקוס
לא היה עוד שחקן בפנאתינייקוס. קטש וגביע אירופה ב-2000
(צילום: רויטרס)

"אופצייה שנייה"

"אסור לשכוח את מספר המאמנים שהיו לפאו במהלך השנים האחרונות", מסביר העיתונאי היווני אלכסנדרוס טריגאס מאתר ספורט־24. "היו כאן חמישה מאמנים בשלוש שנים. אבל מלבד זה, ולמרות הזכייה בדאבל, ראו שקטש לא הצליח לעשות שיפור משמעותי. הקבוצה התקשתה אפילו מול לאבריו הקטנה במשחק השני בסדרת הגמר. לא הראתה שהיא השליטה הבלתי מעורערת ביוון, וזאת הייתה הציפייה אחרי שאולימפיאקוס כבר לא בסביבה. אלוורטיס החליט ללכת בקיץ על דימיטריס פריפטיס. למעשה הוא היה הבחירה הראשונה עוד לפני ההחתמה של קטש, אבל קאזאן סירבה לשחרר אותו, וככה עודד הגיע כאופציה השנייה".
טריגאס המשיך: "הבחירה בקטש נעשתה רק בגלל שהוא דמות הקשורה למועדון. הם רצו להביא שם גדול כדי שיצליח לעורר השראה אצל השחקנים ולאחד מחדש את האוהדים. בסופו של דבר הוא לא הצליח לעשות את זה, אבל זאת לא הייתה אשמתו, התקציב היה באמת מאוד נמוך לקבוצה כמו פאו".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש, זאק אוגוסט
עודד קטש, זאק אוגוסט
נגמר לא טוב. קטש בקדנציה בפנאתינייקוס
(צילום: EPA)
עיתונאי נוסף, ג'ורג' זקאס מאתר SDNA, מוסיף פרטים: "ברגע שקטש הגיע הוא שיחק עם הרכבים גבוהים, הרבה פורוורדים. זה היה נחמד ושונה מהכדורסל ששיחקו עד עכשיו בפנאתינייקוס, אבל משהו לא התחבר בין תוכנית המשחק שלו לבין הקבוצה. ההנהלה האמינה שעם מאמן יווני כמו פריפטיס, שאותו הם גם מכירים טוב יותר, אפשר לבנות משהו גדול ונתנו לו את המפתחות. כמו שראינו, גם איתו זה לא עבד".
קטש אמנם ידע לאן הוא נכנס, מועדון שנמצא במשבר בשנים האחרונות עם תקציב נמוך מבעבר ותחלופת מאמנים גבוהה, אבל התאכזב מהדרך שבה הכל התנהל. הרי הם שיכנעו אותו לעזוב בפתאומיות את ירושלים, קבוצה שאהב מאוד, והבטיחו לו שהוא לא מגיע רק כדי לסתום חור לחצי עונה, אלא מיועד להמשיך לפחות שנה נוספת ולבנות את הסגל הבא. מה שהכי הפריע למאמן הייתה העובדה שהוא לא קיבל שום הסברים להחלטה להדיח אותו תוך פחות מחצי שנה, בניגוד להתחייבויות כלפיו.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
עכשיו הוא שוב צהוב
(צילום: שאול גולן)

"לא משהו אישי"

"אני לא חושב שהיה דם רע בין קטש להנהלה", ציין זאקס. "הרי קלאיציס ואלוורטיס חברים טובים שלו. הם פשוט החליטו ללכת בדרך אחרת, זאת הייתה החלטה עסקית, לא היה שם משהו אישי. האמת היא שגם האוהדים לא התאכזבו מכך שלא המשיך, הם לא ממש התחברו לשיטת המשחק שלו. הוא לא הצליח לשכנע אותם שהוא המאמן שאפשר לבנות עליו למספר שנים. מצד שני, הסיפור הזה לא ישפיע על האוהדים כשקטש יגיע לאואקה, הם מעריצים ואוהבים אותו, במיוחד אחרי הקריירה שלו כשחקן, זה פשוט לא היה החיבור המושלם עבור פנאתינייקוס בעמדת המאמן".