תקרית אלימה התרחשה הערב (שבת) בסיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל חיפה בהיכל קבוצת שלמה, שהסתיים בניצחון דרמטי של האורחת. מספר אוהדי הפועל ת"א פרצו למגרש והכו אוהדים של הפועל חיפה, ושני אוהדים פונו לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול. המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירה יזומה בעקבות המקרה. "עם הגעת התיעוד למשטרה, נפתחה חקירה במטרה לאתר מעורבים ולהגיע לחקר האמת", נמסר.
האוהדים של הפועל ת"א פרצו כאמור לפרקט, הצליחו לעבור את האבטחה ולהגיע ליציע של הפועל חיפה - ואז הכו שני אוהדים. אוהד אחד נראה נופל לרצפה, ואוהדי הפועל ת"א המשיכו להכות אותו גם אחרי שנפל. האוהדים פרצו למגרש במהלך ריאיון סוף המשחק עם מאמן הפועל חיפה גיא גודס, והריאיון הופסק. התקרית מגיעה שלושה שבועות שאוהדי הפועל ת"א הגיעו ליציע של הפועל חולון והתקוטטו איתם. אחרי התקרית עם חולון, הפועל ת"א נענשה בשני משחקי רדיוס על תנאי, ולא מן הנמנע שהעונש יופעל בעקבות אירוע זה.
2 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי כתב: "החלטות יתקבלו מחר. יהיה תיקון עמוק". בהפועל חיפה קראו לעצירת הליגה. "אנחנו פונים כבר הלילה ליו"ר המינהלת בדרישה לעצור את הליגה עד למציאת פתרונות בכל הנוגע לאבטחת השחקנים, הקבוצות והאוהדים", נכתב בהודעת המועדון.
מאמן הפועל חיפה גיא גודס אמר: "התקרית האלימה הזאת לא יכולה לקרות בשנת 2024. אוהדים שלא רואים בעיניים נכנסים למגרש באמצע ריאיון והולכים מכות, מסכנים אנשים במקום שאמור להיות הכי בטוח. המדינה שלנו במלחמה, יש חטופים, ובזה אנחנו מתעסקים, אין לי מצב רוח לדבר על הניצחון".
מנכ"ל הפועל חיפה רון פלדהיים הוסיף: "יום שחור לכדורסל הישראלי בפרט ולספורט בכלל. אנחנו נדרוש עוד הלילה ממינהלת הליגה למצוא פתרונות על מנת למגר את תופעת החוליגניזם שחווינו היום. לינץ' כזה לא זכור לנו במשך שנים. למזלנו, זה לא הסתיים באסון, אבל בפגיעה קשה של אוהדי הקבוצה. שניים פונו לבית החולים שאחד עם שבר באף וחשש לזעזוע מוח. השני עם חתכים בראש ובאוזן. לצערי, האבטחה בסיום המשחק לא הייתה קיימת בכלל".
מהפועל ת"א נמסר: "הפועל ת"א המומה ומזועזעת מהאירועים שהתרחשו בסיום המשחק. האירועים מהווים התנהגות פלילית ואסור שיקרו. אין לזה מקום בספורט ולא יהיה לזה מקום אצלנו. האחריות על התנהגות וביטחון הקהל במשחקי הבית היא קודם כל שלנו וברור שנכשלנו. נדאג לנקוט בכל הצעדים על מנת לוודא שאירוע כזה לא יישנה. נדאג למצות את הדין עם כל אחד ואחד שהיה מעורב בתקרית. הפועל ת"א לא תקבל אלימות ולא תשלים עם הימצאות של התנהגות עבריינית ביציעים".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א. תקרית אלימה
(צילום: עוז מועלם)
מינהלת הליגה מסרה בתגובה: "הזדעזענו לאור התמונות שהגיעו מהיכל קבוצת שלמה הערב. מדובר באלימות קשה לכל הדעות שהתגובה עליה חייבת להיות הענישה החמורה ביותר כלפי אותם אוהדים סוררים שהורסים את השם לשאר הקהל של קבוצתם. בספורט, ובכדורסל בפרט, אין מקום לאנשים אלימים שהורסים כל חלקה טובה. אנחנו קוראים לבעלי סמכות הענישה אם זה משטרת ישראל, בתי המשפט או אם בית הדין של איגוד הכדורסל לנהוג באפס סבלנות לאלימות מכל סוג".
מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר כי הוא הנחה את הגורמים במשטרה לבחון צעד של סגירת המגרש, וצעדים משמעותיים נוספים נגד אוהדי הפועל ת״א. "אין לי כוונה להכליל את כל אוהדי הפועל ואין לי ספק שיש מתוכם נורמטיבים אבל יש תופעה חוזרת ונשנית של אלימות אוהדי הפועל. הגיעה השעה לטיפול שורש", מסר השר.