זה היה מהיר, אבל מאוד צפוי. אורן עמיאל סיים את עבודתו כמאמן הפועל ירושלים, כשלושה חודשים בלבד לאחר שקיבל את התפקיד. בהנהלת המועדון החליטו לאור התוצאות האחרונות והיכולת של הקבוצה על הפרקט, שזעזוע חייב להתבצע במהירות. המנהל המקצועי יותם הלפרין ישמש כמאמן זמני עד להחתמתו של מאמן קבוע.
עמיאל הגיע בקול תרועה לפיס ארנה, אחרי שהוביל את נימבורק הצ'כית לאליפויות וגביעים רבים, לרבע גמר ליגת האלופות של פיב"א ואף נבחר למאמן השנה במפעל.
2 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
אורן עמיאל
(צילום: עוז מועלם)
אבל כבר בקיץ החלו החריקות, לאחר שלא הצליח לבנות סגל בזמן למרות שאנשי המועדון הציעו לו שמות רבים. בעקבות כך י-ם החלה את ההכנה שלה באיחור, והקבוצה נראתה לא מחוברת על הפרקט.
אם בליגה המצב הוא יחסית בסדר מבחינת התוצאות, באירופה הירושלמים נוחלים כישלון קולוסאלי עם מאזן 3:0 בשלב הבתים של ליגת האלופות, וסיכוי יותר מסביר כי יודחו בתום הסיבוב השני.
2 צפייה בגלריה
אייל חומסקי וגיא הראל
אייל חומסקי וגיא הראל
חומסקי והראל. החלטה שהייתה צריכה להתקבל
(צילום: ראובן שוורץ)
לאורך כל הדרך חטף עמיאל ביקורת על ניהול המשחק שלו, ובעיקר על סדרות החינוך שעשה לכוכבי הקבוצה, התנהגות ששמורה למאמנים הגדולים ביותר, ויכול מאוד להיות שכבר חלפה מהעולם עם דור השחקנים הנוכחי.
אם מסתכלים על עברו כמאמן בישראל, ניתן לראות בבירור כי עמיאל לא הצליח למעשה באף קבוצת בוגרים בה עבד, אפילו לא בליגה הלאומית. בירושלים קיוו כי השנים הרבות בצ'כיה וההצלחה בליגת האלופות שידרגו אותו כמאמן, אבל בפועל הוא לא עמד בלחץ.