במהלך השבוע נאלצו עירוני נס ציונה והפועל גליל עליון (וגם בני הרצליה) לפרוש מהיורופקאפ בעקבות דרישות בלתי סבירות מצד פיב"א בכל הנוגע לקיום משחקי הבית של הקבוצות, שאמורים היו להתקיים במדינה אחרת בשל מלחמת "חרבות ברזל". היום (שישי) השתיים נפגשו למשחק אימון בלב המושבה, בו ערכה הקבוצה המקומית מחווה לאזרחים והחיילים שנחטפו לעזה באותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר.
לפני המשחק תלו המקומיים את תמונות החטופים על הכיסאות באולם, וגם הדביקו על עיגול האמצע מדבקה עם המסר "החזירו אותם הביתה". במשחק עצמו, שנערך ללא השחקנים הזרים שלא נמצאים בארץ, ניצחה נס ציונה 55:66. צוף בן משה הוליך את קלעי המנצחת עם 16 נקודות, איתי שגב הוסיף 14.
1 צפייה בגלריה
תמונות האזרחים החטופים המוחזקים בעזה על כיסאות האולם בנס ציונה
תמונות האזרחים החטופים המוחזקים בעזה על כיסאות האולם בנס ציונה
תמונות האזרחים החטופים המוחזקים בעזה על כיסאות האולם בנס ציונה
(צילום מסך)
כאמור, במהלך השבוע נאלצו נס ציונה, גליל עליון והרצליה לפרוש מהיורופקאפ לאחר שלטענתם הנהלת המפעל "דחקה אותן החוצה". הקבוצות מסרו כי "ציפינו לקבל יחס מבין ומכיל הרבה יותר. אנו מתנצלים בפני האוהדים שלנו - להם קיווינו להעניק קצת נחת ובריחה מהמציאות הקשה שנכפתה על כולנו בחודש האחרון". המכתב נחתם בכך שהקבוצות מדגישות שנעשו כל המאמצים, אבל כאמור הם לא צלחו ומספר הישראליות המשתתפות במפעל אירופי הצטמק משבע לארבע: מכבי ת"א ביורוליג, הפועל ת"א ביורוקאפ, והפועל חולון והפועל ירושלים בליגת האלופות.