אחרי ההדחה המוקדמת מאליפות אירופה כבר בשלב הבתים והכישלון בניסיון להעפיל לגביע העולם - המאמן גיא גודס הודיע כי יסיים את תפקידו לפני תום חוזהו בפברואר 2023.
"אני רוצה להודות לכל הצוות שליווה אותי בשנה האחרונה", אמר גודס בהודעה שמסר. "החלטתי לעזוב לפני תום החוזה עקב מיצוי התפקיד וכן עייפות החומר. אני יודע שנתתי את כל כולי לנבחרת כמו תמיד כפי שעשיתי מגיל 15. לא תמיד מגיעים ליעדים שאתה מציב או שואף להגיע. ברצוני לאחל לנבחרת המון המון הצלחה בהמשך הדרך ותמיד אשאר אוהד שלה".
2 צפייה בגלריה
גיא גודס אובד עצות
גיא גודס אובד עצות
עוזב לפני תום החוזה. גודס
(צילום: עוז מועלם)
כשמונה לתפקיד לפני קצת יותר משנה הוצבו בפני גודס שתי מטרות מרכזיות: להשיג את הכרטיס לגביע העולם 2023 ולהגיע לרבע גמר אליפות אירופה. בשתיהן כשלה. היא לא עברה את שלב הבתים ביורובאסקט וכשלה להעפיל לאליפות העולם.
גודס נכנס לתפקידו בזמנו במצב לא אידיאלי. הציפיות ממנו היו גבוהות במיוחד לאור התוצאות של קודמו בתפקיד, עודד קטש, שלא עזב בגלל סיבות מקצועיות או חוסר הצלחה אלא בשל פוליטיקה פנימית בתוך איגוד הכדורסל. קטש, שאימן את הנבחרת במשך ארבע שנים, היה אהוב על השחקנים, ידע איך לנהל את הסגל וליצור כימיה בין השחקנים. גודס לא הצליח בכך, ובזמן היורובאסקט נשמעו ביקורות על האווירה בתוך הנבחרת. הגדיל לעשות זופר אבדיה, אביו של דני – הכוכב הגדול של הנבחרת, שתקף את היחס כלפי בנו.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס ותומר גינת
גיא גודס ותומר גינת
כישלון ביורובאסקט ובמוקדמות גביע העולם. גודס וגינת
(צילום: עוז מועלם)
בקרוב תצטרך הוועדה המקצועית של האיגוד, בראשות עמוס פרישמן והמנהל המקצועי פיני גרשון, לקבל החלטה לגבי מחליפו של גודס. אחד השמות הבולטים שכבר עלה בשיחות פנימיות הוא זה של אריאל בית-הלחמי. באיגוד מעריכים מאוד את בית-הלחמי, שזכה עם נבחרת העתודה פעמיים ברציפות באליפות אירופה (2018 ו-2019), וכיום מאמן את נבחרת ישראל עד גיל 25 שתשתתף באוניברסיאדה.