מכה למכבי ת"א: לורנזו בראון סובל מנקע בקרסול וייעדר בין שבועיים לשלושה. הגארד יחמיץ את הדרבי ביום ראשון הקרוב וגם שני משחקי יורוליג.
בראון נפצע במהלך המשחק אמש מול אלבה ברלין, ווייד בולדוויין לקח אחריות ורשם שיא קריירה של 33 נקודות. בראון הוא השחקן המוביל של מכבי ת"א העונה ורשם ביורוליג ממוצעים של 16.6 נקודות, 6.0 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון. לא ישחק בדרבי
(צילום: עוז מועלם)

קטש: "השריקות האלה לא מגיעות לזוסמן"

משהו במכבי ת"א של העונה הזו שונה לא רק בהבדלים בין המשחקים בבית ובחוץ, אלא גם בפנים הקבוצה מבחינת הצמד לורנזו בראון את ווייד בולדווין. אם כאשר השני היה פצוע, היה זה בראון שלקח את "הפיקוד", הפעם היה תורו של בולדווין לעשות זאת בניצחון אתמול (חמישי) על אלבה ברלין 74:87. מיד בתחילת המשחק עם פציעתו של בראון, בולדווין היה זה שסחב את המשחק עליו וסיים אותו עם שיא קריירה של 33 נקודות.
"כשלורנזו ירד מהמשחק, נכנסתי במקומו. היו לי כמה זריקות שאני שמח שנכנסו. היה משחק כיפי הלילה. אני מרגיש מאוד שמח", אמר בולדווין. "התאמנתי לקראת המשחק הזה השבוע כדי להחזיר את הטאץ' שלי. המשחק הזה עזר לי הרבה, אחרי שהייתי בחוץ להרבה זמן. זה לא פיזי, אלא מנטלי. להיכנס חזרה לקבוצה, לקצב. לורנזו היה דומיננטי בחודש הזה, ואני ניסיתי להיכנס איפה שיכולתי ולקבל את המקום שלי בחזרה. הקבוצה תמיד נתנה לי ביטחון, גם המאמנים. אני מקבל הרבה תמיכה וזה עוזר לביטחון שלי".
עוד משהו שקרה היה "פתיחת הרוטציה" בשל אותה הפציעה, שגם יפתח זיו קיבל 13 דקות (6 נקודות) ביורוליג, הכי הרבה שלו העונה. "מרגיש טוב, מרגיש כיף. אני אוהב לשחק כדורסל", אמר הרכז. "היום בגלל הנסיבות קיבלתי את ההזדמנות ואני שמח שהחזרתי. אני שמח על קבלת הדקות, חיכיתי לזה. צריך להוכיח ברמת הדקות ביורוליג כל הזמן ואני מקווה שתהיה המשכיות. אמשיך לעבוד קשה ואבוא בשביל הקבוצה. כולם בארץ, באירופה יודעים מי זה לורנזו ומה הוא בא בשבילנו. הפציעה שלו הגיעה מוקדם, אבל נצטרך להשלים את המקום שלו. משימה קלה זה לא, אני מקווה שהוא ירגיש טוב ויחזור מהר. הטרפתי את בולדווין לפני המשחק. זה עבד".
3 צפייה בגלריה
רפי מנקו שחקן מכבי ת"א
רפי מנקו שחקן מכבי ת"א
זכה לדקות וגמל בשתי שלשות בכורה ביורוליג. רפי מנקו
(צילום: עוז מועלם)
ישראלי נוסף שזכה לקבל דקות משחק והחזיר בשתי שלשות הוא רפי מנקו (8 נקודות) שהמשיך את המומנטום הנהדר שלו ממשחק הגביע ביום שני נגד הרצליה. "היה כיף. שמח ששיחקתי ועזרתי לקבוצה. אני שמח שהראינו אופי כקבוצה שלורנזו נפצע וכל אחד קפץ למים מה שנקרא והיה שם בשביל הקבוצה, ו-ווייד היה מעל כולם", אמר הפורוורד והוסיף: "אני חושב שביום שני הרגשתי משהו משתחרר אצלי. אני מקווה להמשיך את זה כי במכבי ת"א יש כל יומיים משחק ואי אפשר לחגוג כי ביום ראשון יש כבר דרבי".
רומן סורקין, שקלע שלשת בכורה ביורוליג העונה אמר על המשחק: "הניצחון היה חשוב לנו אחרי ההפסד ביוון בשבוע שעבר, המשחק שם חמק לנו. היינו צריכים את הניצחון להמשך הדרך ולמיקום שלנו. אנחנו שואפים לפלייאוף ולמעלה, ורוצים להמשיך לנצח. אני שמח על השלשה שנכנסה, זה משהו שאני רוצה להוסיף למשחק הזה. אומרים לי לזרוק שלשות, והייתי זורק בעבר וקצת הפסקתי כי שיניתי את המשחק שלי. זה משהו שאני מנסה לחזור אליו ועובד על זה".
עוד שחקן ששיחק בעבר תחת קטש הוא יובל זוסמן, שחקנה של אלבה, "שזכה" לשריקות בוז מאוהדים בהיכל. מאמן הצהובים התייחס לכך: "הייתה לי הזכות לאמן את יובל. הוא שחקן ואדם מיוחד. הוא בטופ 5 שלי. אני לא יודע מאיפה זה התחיל, אולי היה איזה משהו עם נאנלי. ברמה האישיותית אם צריך לבחור בין אחד לשני אני תמיד אלך עם זוסמן. השריקות האלה לא מגיעות לו, בטח לא מהקהל של מכבי, ולכן צר לי. יובל ילד מדהים ואני יודע מה הוא תרם למכבי. הוא כל משחק שם את הגוף והלב שלו. אני חייב להודות שזה צרם לי".
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין
יובל זוסמן
(צילום: עוז מועלם)
על כך שגם דארן היליארד זכה לדקות משחק בעקבות הפציעה של בראון אמר קטש: "זה לא סוד שהוא עובר תקופה לא פשוטה כשחקן. אין פה אשמים, יש סיטואציה. הוא פה בשביל הדברים האלה, בגלל שצריך אותו הוא עלה, עשה סלים גדולים ואני מרוצה".

ועכשיו: דרבי

ביום ראשון תתארח מכבי בדרייב-אין לדרבי חוץ נגד הפועל ת"א, שבעצם הופך להיות המשחק על המקום הראשון בליגה. אחרי שבשנה שעברה הפסידה ליריבה העירונית ארבע פעמים, תרצה מכבי לשנות את המאזן, כאשר כבר ניצחה העונה בדרבי בבית בחודש שעבר. "לא יהיה קל. הפועל קבוצה מאוד טובה", אמר זיו. "אחרי העונה שעברה אנחנו צריכים לבוא יותר מפוקסים, כי קיבלנו מהם כמה פצצות. זה משחק על ראשות הליגה, אז נתכונן בהתאם ונעשה את הכי טוב שלנו".
גם בולדווין התייחס לדרבי: "אני יודע שזה הקרב הספורטיבי הגדול ביותר בישראל. חייבים לנצח בשביל המועדון והארגון. אנחנו יודעים שלחץ בא במשחק כזה. ממה ששמעתי מדובר במשחק טוב שיש לו הרבה היסטוריה".
פורסם לראשונה: 07:02, 20.01.23