נבחרת העתודה של ישראל אתמול (רביעי) להפתיע את כולם כשרשמה ניצחון ענק 52:59 בשמינית אליפות אירופה עד גיל 20 מול המועמדת לזכייה, נבחרת ספרד, שלראשונה מאז 2006 לא תשחק בין 8 הגדולות. כעת, יקוו נועם יעקב, דניאל וולף וחבריהם להמשיך במסע ולגבור גם על נבחרת גרמניה בשלב רבע הגמר.
רגע לפני שהשחקנים בכחול-לבן יעלו היום (13:30) להתמודד במסגרת רבע הגמר בהרקליון שביוון מול הגרמנים במטרה להעפיל בפעם החמישית ברציפות למעמד חצי הגמר, המאמן אלעד חסין התפנה לראיון מיוחד ממש מספר רגעים אחרי הניצחון הסנסציוני.
3 צפייה בגלריה
חסין
חסין
חסין
(צילום: fiba.com)
"אושר והתרגשות", התייחס חסין לתחושותיו לאחר ההישג הגדול. "עשינו את ההפתעה הכי גדולה באליפות מול הפייבוריטית לזכייה. אחרי שני המשחקים האחרונים שלנו, באנו מאוד מוכנים, מאוד דרוכים ומרוכזים, ועם הרבה לב ונשמה והצמדות לתוכנית המשחק. אני מאוד גאה בניצחון הזה".
הספידו אותכם עוד לפני תחילת האליפות, איך מגיעים עם התחושה הזאת בכללי? "קודם כל, אנחנו לא קוראים ומתעלמים מכל התגובות מסביב. ככה זה בספורט, אתה טוב כמו הניצחון האחרון שלך. עשינו פתיחה טובה מול טורקיה וקצת הרמנו גבה אצל כמה אנשים, ואז הגיעו שני ההפסדים ומהר מאוד הגבה ירדה והפרצוף התעקם. לפני המשחק אמרתי לשחקנים שבמשחק אחד הכל יכול לקרות, ובאמת נצמדנו לתוכנית בצורה מדהימה. עצרנו קבוצה של 90 נקודות על 52 נקודות, ואם היינו טיפה יותר מרוכזים בכמה איבודי כדור זה היה גם נגמר בהפרש גדול יותר, אבל אני לא חזיר ואני מאוד גאה בשחקנים. מגיע להם המון קרדיט, לאלה ששיחקו וגם לאלה שלא. אנחנו נבחרת אחת וכמובן אני שמח בשביל כל עם ישראל, כי אנחנו כעם או כמדינה עוברים תקופה פחות טובה".
בשנים האחרונות נבחרת העתודה הציבה רף מסוים בטח אחרי הזכייה הכפולה ב-2018/2019. כמה זה היה חשוב לשמר את זה? "בתחילת הקמפיין אמרתי לשחקנים שהחבר׳ה האחרים שבשכבת הגיל שלהם משרתים היום בצה״ל, ומקריבים את גופם ונלחמים כדי לשמור עלינו. והשירות שלהם זה להילחם על המגרש ולייצג את מדינת ישראל, ואני יכול להגיד לך שהשחקנים לקחו מאוד קשה את שני ההפסדים שהיו לנו, כי גם רוח הלחימה לא הייתה כמו שהיא הייתה אמורה להיות".
3 צפייה בגלריה
נבחרת העתודה
נבחרת העתודה
"השירות שלהם זה להילחם על המגרש ולייצג את מדינת ישראל". שחקני נבחרת העתודה חוגגים
(צילום: FIBA PHOTOS)
הנבחרת פתחה את האליפות עם ניצחון מרשים במיוחד על נבחרת טורקיה, אבל מיד לאחר מכן הגיעו שני הפסדים מאכזבים מול איטליה ובלגיה. מה אמרת להם אחרי ההפסד האחרון? "שאנחנו לא היינו אלופי אירופה אחרי הניצחון על טורקיה ושאנחנו לא הכי גרועים באירופה אחרי ההפסד לבלגיה. כדי לנצח נבחרת כמו ספרד אתה צריך להיות מרוכז במשך 40 דקות. זה מראה באמת על האופי וגם על ההקרבה וגם על רמת הביצוע של מה שתכננו לעשות, אבל עכשיו אנחנו צריכים להירגע ולהישאר צנועים כי יש לנו משחק מול גרמניה".
השחקן היחיד שעוד קצת מוכר לחובבי הכדורסל בישראל מהנבחרת הנוכחית הוא נועם יעקב, שהגיע בהשאלה מווילרבאן להפועל ירושלים, אבל מתחת לרדאר, עם כמה שזה קשה כשהוא מתנשא לגובה של 2.11 הסתתר דני וולף שמשחק במכללת ייל. איך הגעתם אליו? "אומנם היה לי חלק גדול בזה, אבל אני אתן קרדיט לאחרים כי אני באמת רוצה לפרגן לכולם. זאת הייתה עבודה משותפת".
אז מה אתה באמת חושב על שני מובילי הנבחרת, וולף ויעקב? "הם שחקנים טובים מאוד ויש להם חלק גדול, אבל אנחנו לא שני שחקנים בנבחרת. אני יכול להגיד שאולי יש דברים שלא רואים בסטטיסטיקה ששחקנים אחרים עושים ומגיע להם קרדיט על זה".
3 צפייה בגלריה
דני וולף
דני וולף
התגלית של ישראל באליפות. דני וולף
(צילום: fiba.com)
מה החוזקות של הנבחרת? "קודם כל ה-DNA של נבחרות ישראל זה הרבה נחישות והקרבה, לב ונשמה. הדבר השני זה שיש לנו שחקנים מאוד יצירתיים. בהתקפה אנחנו יכולים לעשות כל מיני דברים שונים מנבחרות אחרות, וכמובן ההגנה שלנו. אנחנו שומרים טוב. גם בהפסדים שמרנו טוב, אני חושב שההגנה שלנו זה המפתח".
ההישג על ספרד שווה לזכייה באליפות? "לא, אני לא מגדיר ולא מנקד הישגים. רק חושבים על המשחק מול גרמניה".
מה הסיכויים? "50-50. אולי מול ספרד זה היה פחות, אבל גם אנחנו נבחרת טובה ומי שיבוא יותר מרוכז ונחוש, ינצח".