אחרי ארבעה הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, מכבי ת"א עצרה את המשבר של השבועיים האחרונים עם ניצחון "ביתי" חשוב, 75:90 על פנאתינייקוס בבלגרד. בזכות הניצחון עלו הצהובים למאזן 10:13 וטיפסו בחזרה למקום השישי ביורוליג הצפופה כל כך, שמבטיח עלייה אוטומטית לפלייאוף.
בתקופה האחרונה אפשר היה לראות שהצהובים בועטים פעם אחר פעם בדלי - זה התחיל עם ההפסד לפרטיזן בלגרד שבו שמטו יתרון של 24 נקודות והמשיך עם הדרבי שבו הפסידו למרות שהובילו ב-12 נקודות ברבע האחרון . גם אתמול זה לא היה רחוק, כשהצהובים כבר הובילו ב-13 נקודות והאורחת הצליחה לצמק את הפער לשתיים בלבד, אבל הפעם רביעיית הכוכבים - ווייד בולדווין (22 נקודות ו-8 אסיסטים), לורנזו בראון (14 נקודות ו-7 אסיסטים), ג׳וש ניבו (14 נקודות ו-12 ריבאונדים) ובונזי קולסון (14 נקודות) - הייתה בשיאה. בכל פעם שפנאתינייקוס התקרבה או הפעילה לחץ, אחד מהם הגיב. לפנאתינייקוס זה היה הפסד ראשון אחרי 15 ניצחונות רצופים בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן פנאתינייקוס קנדריק נאן
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן פנאתינייקוס קנדריק נאן
22 נקודות ו-8 אסיסטים. בולדווין
(צילום: Djordje Kostic)
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"הגבנו בדרך הנכונה". קטש
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
"אני מאוד שמח על הניצחון", אמר המאמן עודד קטש בסיום. "הגענו למשחק הזה אחרי שבוע קשה והפסדים קשים. בשבוע שעבר איבדנו קצת את הדרך והביטחון שלנו ואני חושב שהפעם הגבנו בדרך הנכונה. אני באמת גאה בשחקנים. אני מקווה שהשבוע הזה יעניק לנו ביטחון כדי שנוכל לשחק בדרך הנכונה ובאנרגיות הנכונות. חווינו משבר זהות מסוים, היינו חסרי אנרגיות. זאת הדרך לצאת מהמשבר הזה, דווקא מול יריבה כזו. עם ניצחון כזה הוכחנו לעצמנו שכשאנחנו מרוכזים וביחד. אנחנו קבוצת כדורסל טובה".
ג'ייק כהן עלה אתמול בחמישייה לראשונה מאז ה-21 בדצמבר, על חשבונו של רומן סורקין, ופרע שטרות עם 9 נקודות (שלוש משלוש מחוץ לקשת). "אני חושב שזה חלק מהחזרה לבסיס", אמר קטש על ההחלטה. "ידענו מול מי אנחנו משחקים ואיך הם שומרים, זאת הסיבה המרכזית לכך שהחלטנו ללכת עם ג'ייק. הרגשנו שג'ייק יכול להעניש את ההגנה שלהם. יכול להיות שנגד קבוצה אחרת זה יהיה שחקן אחר. אני באמת חושב שמה שחווינו מאז ההפסד יוצא הדופן לפרטיזן לא קשור ולא תלוי בשחקן כזה או אחר, זה משהו קבוצתי שחווינו, וזו ההזדמנות שלנו להסתכל קדימה ולשים את הדברים מאחור".
קטש, כזכור, אימן את פנאתינייקוס בעונת 2021, ומי שהיה עוזרו הוא ליאור ליובין ז"ל, שהלך לעולמו השבוע בגיל 46 אחרי שנאבק בחודשים האחרונים במחלת הסרטן. לפני שריקת הפתיחה נערכה דקת דומייה לזכרו. "קשה לי בצורה יוצאת דופן", שיתף קטש. "גדלתי בבית עם שלוש אחיות גדולות, וליאור הוא כמו אחי הקטן ולפעמים בהתנהלות שלו הוא היה כמו אחי הגדול. התקופה האחרונה הייתה מאוד קשה לי, ובטח השבועיים האחרונים. הרגשתי שאני כל יום וכל דקה נושם את הנשימות ונלחם איתו ביחד. ליאור הוא גיבור והוא מודל, אני יודע מה החברות הזאת שזכיתי בה השאירה בי, בדרך שבה אני מסתכל על המשחק, היינו מדברים המון על כדורסל אבל לא רק".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ושחקני פנאתינייקוס בדקה דומייה לזכר ליאור ליובין
שחקני מכבי ת"א ושחקני פנאתינייקוס בדקה דומייה לזכר ליאור ליובין
שחקני מכבי ת"א ושחקני פנאתינייקוס בדקה דומייה לזכר ליאור ליובין ז"ל
(צילום: Djordje Kostic)
"בהרבה סיטואציות אני חושב מה ליאור היה אומר או עושה", המשיך קטש, "באופן די מוזר יצא שהיה משחק מול פנאתינייקוס בשבוע הזה, זה העלה בי זכרונות. זה לא משהו שיהיה קל לעכל. אני כואב ואני כבר מתגעגע. אשאב מהזיכרון שלי ממנו את כל הכוח, הוא תמיד איתי בלב. אהבתי ואני עדיין אוהב אותו".
לצהובים מחכה כעת שבוע עמוס במיוחד. כבר היום תחזור הקבוצה לישראל לקראת המשחק מחר (שבת, 19:00) מול עירוני נס ציונה באולם לב המושבה. ולאחר מכן יטוסו הצהובים לספרד לקראת השבוע הכפול שמחכה להם ביורוליג - עם משחקי חוץ מול ריאל מדריד (שלישי) ובאסקוניה (חמישי). לאחר מכן מכבי ת"א תסגור משחק חמישי תוך עשרה ימים כשתתארח בשבת הבאה אצל הפועל חולון.
המועדון הודיע היום כי הנהלת היורוליג מסרה שהמשחק מהמחזור ה-26 מול אנאדולו אפס, שנקבע להתקיים ב-8 בפברואר, ייערך בריגה, בירת לטביה, במקום באיסטנבול. ההחלטה התקבלה בהתחשב בהמלצת ממשלות ישראל וטורקיה.