אכזבה גדולה במכבי ת"א אחרי ההפסד אתמול (חמישי) לברצלונה, 92:90 בבלגרד, במסגרת המחזור התשיעי ביורוליג. הסיבה ברורה: הצהובים הוליכו לאורך דקות ארוכות מול אחת מהקבוצות הטובות באירופה, אבל לבסוף יצאו עם הפסד רביעי העונה במפעל.
דקה וחצי לסיום החבורה של עודד קטש (מאזן 4:5, מקום תשיעי) עוד הוליכה 89:90 מסל של חסיאל ריברו. ניקו לפרוביטולה, שכיכב מהעבר השני, החזיר את היתרון לבארסה בהתקפה הבאה. הוא גם נשלח לקו, 12 שניות לבאזר, ודייק פעם אחת מתוך שלוש זריקות. מכבי יצאה להתקפה אחרונה ולורנזו בראון החטיא שלשה קשה, שאפשרה לכל הספסל של בארסה לחגוג.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
הורחק ברבע האחרון. בולדווין
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
מכבי ת"א הגיעה למשחק עם סגל חסר, בעיקר בקו האחורי. ג'ון דיברתולומיאו (פציעה במפשעה) ותמיר בלאט (פציעה בקרסול) נעדרו. מי שתפסו פיקוד, כמו שהם יודעים, היו ווייד בולדווין ובראון. זה למעשה היה המשחק השני של בולדווין במדים הצהובים העונה והוא היה בין השחקנים הבולטים אתמול על הפרקט - לפחות עד שהורחק ברבע האחרון - כשסיים את הערב עם 19 נקודות ו-8 אסיסטים, אבל גם עם 6 איבודים.
בולדווין הורחק בטכנית שנייה, חמש דקות לסיום, אחרי שהתלונן בפני השופטים, ברגע שהיה חסר אחראיות מצידו, גם בשל הידיעה עד כמה הוא חשוב ברוטציה. התפוקה שלו אתמול ב-29 דקות הראתה עד כמה הוא היה חסר במאני-טיים.
צריך להתעכב על בולדווין. הוא לא שיחק בחודש וחצי הראשונים ביורוליג בשל פציעה בגב, חזר למשחק אחד מול באיירן מינכן אבל אז נעדר למשחק נוסף מול אולימפיאקוס בעקבות מחלה. יומיים קודם לכן היה במוקד העניינים אחרי שיתוף הפוסט הפרו-פלסטיני מצד אשתו. מה שגרר לתגובות זועמות מצד אוהדי מכבי ת"א ובולדווין עצמו לפרסם פוסט זועם ("מי שחושב שאני תומך חמאס - שיילך לעזאזל").
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
החטאה קריטית. בראון
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
"תחושה קשה", הודה קטש בסיום. "אף פעם לא נעים להפסיד, בטח במשחקים צמודים. מבחינה מנטלית, אנחנו חסרי שקט. זה האתגר שלנו ואין ספק שזה בעקבות הסיטואציה. הראש שלנו כל הזמן עם האנשים בבית".
קטש המשיך: "הרגשתי ששיחקנו טוב בהגנה, פתחנו טוב. נקלענו לפיגור בתחילת המחצית השניה, אבל חזרנו. חסרו לנו כמה גארדים, שכמובן לאחר הרחקת ווייד זה פגע בנו".
3 צפייה בגלריה
קליבלנד
קליבלנד
ריאל מחכה בשבוע הבא. קליבלנד
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
"במשחקים מהסוג הזה, צריך להיות מושלמים בשני צדי המגרש. נראה את הווידאו וננסה לשפר. זה משחק שצריך ללמוד ממנו", הוסיף בונזי קולסון.
בשבוע הבא תשחק מכבי ת"א בשני משחקים "ביתיים" בבלגרד - ביום שלישי מול ריאל מדריד ובחמישי נגד אלבה ברלין. "צריך להסתכל קדימה", סיכם קטש. "כבר בשבוע הבא יש משחק מול הקבוצה הכי טובה ביורוליג (ריאל מדריד). אם לא נהיה מרוכזים 40 דקות, לא נשאיר לעצמנו סיכוי לנצח".