שבוע בדיוק לפני המשחק הראשון מול מונאקו בפלייאוף היורוליג, מכבי ת"א הפסידה הערב (שלישי) להפועל גליל עליון (94:83) לראשונה אחרי 15 שנה, נעצרה אחרי תשעה ניצחונות ליגה רצופים, וכעת יש לה מספר הפסדים זהה לזה הפועל ת"א שנמצאת במקום השני (4).
החדשות הרעות לא נגמרות רק בכך עבור הצהובים, שכן ברבע האחרון בונזי קולסון נחת לא טוב על רגלו וסובב את הקרסול. הוא ירד מהמגרש בכוחות עצמו, עבר לקבל טיפול בחדר ההלבשה, וחזר ממנו לאחר זמן קצר אך לא שב לשחק. המאמן המאוכזב עודד קטש התייחס לפציעה בסיום המשחק: "זה נראה כרגע לא חמור מדי, וכמובן שכולם מבינים את המשמעות של הפציעה הזאת (אם היא חמורה)".
3 צפייה בגלריה
בונזי קולסון נפצע מכבי ת"א הפועל גליל עליון
בונזי קולסון נפצע מכבי ת"א הפועל גליל עליון
קולסון כאוב
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מכבי ת"א הפועל גליל עליון
עודד קטש מכבי ת"א הפועל גליל עליון
"זה שיעור שקיבלנו". קטש
(צילום: עוז מועלם)
על המשחק אמר קטש: "אפשר לדבר על חיסורים אבל זה לא שם. יש לנו סגל מספיק עמוק כדי לעשות משחק טוב בטח הגנתית. את המשחק הפסדנו ברבע השני. אני חושב שנתנו להם את הביטחון להיות במשחק וזה עוד שיעור שאנחנו צריכים ללמוד. ברכות לגליל, לברק. מטריד אותי? אי אפשר לשלוט בזה, זאת הסיטואציה. זה שיעור שקיבלנו, גם בדברים הגנתיים, גם בלהיות עקביים כי אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו. זה היה שיעור בצניעות".
על אלכס פוית'רס, שחזר מפציעה שהשביתה אותו במשך חמישה חודשים ותרם 13 נקודות, אמר קטש: "אני לוקח מהמשחק הזה את הזמן משחק שהוא קיבל. זה לא קל אחרי כל כך הרבה זמן להצטרף לקבוצה שרצה. יש הרבה דברים שהוא צריך להדביק ומבחינתי זה היה משחק שדרכו לאט לאט הוא יקבל יותר ביטחון".
ברייס ווישנגטון, שהוביל את קלעי המשחק עם 18 נקודות לצד 7 ריבאונדים, אמר: "האמנו בעצמנו כל השבוע שאפשר לנצח את המשחק הזה. באנו עם המוטו שאנחנו יכולים לעשות את זה אחרי ההופעה הלא טובה במשחק הקודם נגד מכבי ת"א. מצטיין? אני רק מראה לעולם מה אני שווה, הקבוצה שלנו מלאה בשחקנים מצוינים, במנהיגים". אני שמח שהחבר'ה מכבדים אותי והולכים בעקבותיי ומאפשרים לי להוביל. הצהרה כלפי הפלייאוף? אנשים סופרים אותנו ולא צריך לשכנע אותם שאנחנו מסוכנים, וזה כל מה שחשוב".
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל גליל עליון  ברייס וושינגטון רועי הבר
מכבי ת"א הפועל גליל עליון  ברייס וושינגטון רועי הבר
"אני רק מראה לעולם מה אני שווה". וושינגטון
(צילום: עוז מועלם)
מאמן המנצחת ברק פלג אמר: "האמת שגם לפני המשחק ובעיקר במחצית רציתי שנבוא עם אמונה אמיתית שאנחנו באים לנצח. בדרך כלל אנחנו באים לפה ותלויים במכבי, בקצב שלה באגרסיביות שלה. ובאמת, במחצית הראשונה לא היינו במשחק. בהפסקה דיברתי עם השחקנים על הכבוד שאנחנו עושים למכבי. אבל הבעיות שלהם ולוח המשחקים שלהם לא אמור לעניין אותנו, אפילו שכולם חברים פה ומכירים אחד את השני וזה מחלחל לשחקנים. בחצי הראשון היינו לי, אבל אז אמרתי לשחקנים שלי לקפוץ ראש על המשחק, 'אול אין', ואני שמח שזה עבד".