הסאגה סביב עונשו של שחקן הפועל ת"א, אקסבייר מנפורד, נמשכת. לאחר שבית הדין של איגוד הכדורסל החליט להחזיר את השחקן לפעילות, הסוכנות למניעת סימום בספורט, שמעמידה גם כן את הכדורסלן לדין, הבהירה חד משמעית לאדומים: מנפורד עוד מושעה עד לסיום הבירור בעניינו ולא יוכל ליטול חלק מחרתיים מול בשיקטאש ברבע גמר היורוקאפ.
מנפורד, אחד השחקנים החשובים של הפועל ת"א, נכשל בבדיקה שערכה לו הסוכנות הלאומית למניעת סימום ב-15 בדצמבר בסיום המשחק נגד עירוני נס-ציונה. בגופו של הגארד התגלו ממצאים המעידים על שימוש בקאנביס. עקב כך, הוא הושעה באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
מנפורד
מנפורד
אקסבייר מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
עד כה, מי שהעמידה לדין ספורטאים שנכשלו בבדיקות סמים הייתה הסוכנות, זו שעורכת את הבדיקות עצמן. ואכן, בחמישי האחרון הוגשה לבית הדין של הסוכנות תביעה נגד מנפורד בדרישה להשעות אותו לשלושה חודשים ולקנוס אותו ב-5,000 שקל.
עם זאת, הפעם היה מי שהקדים את הסוכנות - איגוד הכדורסל: ביום חמישי האחרון, בדיון בעניינו, החליט בית הדין של האיגוד שהוא מסתפק בעונש של ארבעה שבועות בלבד מרגע ההודעה על השעייה ב-19 בפברואר, והטיל עליו קנס כספי של 7,500 שקל. אבל על מנפורד יהיה, כאמור, לעבור בהמשך גם תהליך משפטי מול WADA (הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט), שתקבע את משך ההיעדרות הסופי.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א. עדיין מחכים למנפורד
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל ת"א ביקשו מהסוכנות לזרז את השיחות לעסקת טיעון, שתכלול תוכנית שיקומית הסברתית מצד מנפורד.
מנפורד חתם בהפועל ת"א בקיץ 2022 והפך מיד לאחד השחקים הבולטים בקבוצה. הוא היה חלק משמעותי בהעפלת הקבוצה לרבע גמר היורוקאפ ועד גמר הפלייאוף בעונה שעברה, במהלכה קלע 14.4 נקודות בממוצע בליגת העל, בנוסף ל-3.7 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים. בפלייאוף שידרג את ממוצע הנקודות שלו ל-16.2 למשחק. העונה מעמיד מנפורד ממוצעים של 16 נקודות למשחק בליגת העל לצד 3.5 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים. באותו משחק נס ציונה, בסיומו נמצא חיובי בבדיקת הסמים, הוא הצטיין עם 26 נקודות.