נבחרת ישראל תעלה הערב (18.30) בפראג למשחק המכריע מול צ'כיה המארחת על הכרטיס לשמינית גמר אליפות אירופה, ובאופן טבעי הפוקוס שוב יהיה על השחקן האיכותי ביותר שלה - דני אבדיה.
רגע לפני המשחק הגורלי, לזופר אבדיה, המנהל המקצועי של בני-הרצליה ואביו של דני, יש בטן מלאה על מה שקורה בנבחרת בכל מה שקשור לבן שלו. אבדיה האב, שזכה בימיו כשחקן במדליית ארד באליפות העולם עם נבחרת יוגוסלביה ב-1982, מלווה כעת את דני בפראג. בריאיון בלעדי ל-ynet הוא מספר מה מפריע לו ביחס שמקבל עכשיו השגריר שלנו ב-NBA ומסביר מדוע המליץ לו לשחק עבור נבחרת סרביה.
מה אתה חושב על היכולת של דני באליפות אירופה עד עכשיו? "קודם כל, לגבי הנבחרת, מבחינת היכולות שלה, אני חושב שאיפה שאנחנו נמצאים עכשיו – זה המקום שלנו בדיוק. לגבי דני, הוא ילד בן 21 וזו האליפות הראשונה שלו. הוא אף פעם לא היו במעמדים האלו. לכן, עם כל הקונסטלציה, הקורונה שבה חלה לא מזמן, ההכנה - הוא בסדר. אני רק חושב שצריך לתת לו יותר קרדיט, יותר חופשיות. תנו לו לשחק לטוב ולרע. תדעו לחבק אותו. תנו לו לשחק גם ברגעים הפחות טובים. אני לא מתערב, לימדתי אותו לכבד את המאמן".
4 צפייה בגלריה
זופר אבדיה
זופר אבדיה
"אימנתי אלפי ילדים ולא עזבתי את המדינה הזו בכל המלחמות". זופר אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל
"כל הכוכבים הגדולים מקבלים ביקורת, רק לא צריך להיות קיצוניים". דני אבדיה
(צילום: אתר פיב"א)
אבל נראה שהוא כועס על מאמן הנבחרת גיא גודס. "הוא לא כועס עליו, אלא על זה שלא מנצחים ולא מצליחים. חצי שנה הוא מדבר על התחרות הזו. הוא כועס שלא נמצאים במקום שאנחנו צריכים להיות. הוא לא אמר לי מילה אחת רעה על גודס".
כשאתה אומר שהוא לא מקבל יחס שצריכים לקבל כוכבים, למה אתה מתכוון? "הוא בן 21, נכון? לממדים שלנו בישראל - הוא כוכב. אז אם הוא הכי טוב, צריך לדעת לטפל בכוכבים. לתת לו, ללכת איתו בטוב וברע. גם אני הייתי כזה. עם כל הכבוד, אתה לא יכול לחנך את הכוכב למשהו אחר. הוא צריך את החום והאהבה. אם יש שחקנים ותיקים או כאלה בגילו ורואים שהוא הכוכב והכל סביבו, שהאוהדים שלו כאן בפראג ובארץ, אי אפשר להוריד את המעמד שלו - גם אם רוצים בכוח. הוא לא כוכב בממדים של לוקה דונצ'יץ' או ניקולה יוקיץ', אבל בארץ שלנו הוא הכוכב - וצריכים לדעת לטפל בו".
כשאתה מדבר על צורך בטיפול מיוחד בכוכב, ממי אתה מצפה לעשות את זה? "מהנבחרת. אני מדבר על שחקנים ותיקים, על מנהל הנבחרת, על המאמן".
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל עם גיא גודס
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל עם גיא גודס
דני אבדיה עם מאמן הנבחרת גיא גודס. "הוא לא כועס עליו, אלא על זה שלא מנצחים"
(צילום: עוז מועלם)
איך דני מרגיש עם כל העומס עליו מצד אחד ועם התחושה שהוא לא מקבל מספיק את הקרדיט מצד שני? "הוא מתאמן ומשחק רגיל. הוא עצבני רק כי הוא רוצה לנצח. שים לב שבמשחקים הוא לא חושב על עצמו, אחרת היה לוקח 30 זריקות במשחק".
איך הוא מתמודד עם הביקורות כלפיו, למשל על המשחק החלש מול פולין, או על ההתנהלות שלו? "הוא יודע שיש ביקורות כלפיו וצריך להתמודד עם זה. כל הכוכבים הגדולים מקבלים ביקורת, אי אפשר בלעדיה. כשאתה הכוכב של הנבחרת שלך, אתה מקבל בומבה בראש כשצריך. רק לא צריך להיות קיצוניים. גם בנושא הזה, עם הכוכבים הגדולים צריכים להתנהג אחרת. תעבור בין כל הנבחרות, תראה איך מתייחסים לכוכבים הכי גדולים. זה מה שצריך לקרות עם דני".
מה אתה חושב על מה שקורה בחדר ההלבשה של הנבחרת? "על זה לא אני יודע כלום, לא מתערב ולא מתעניין. אני תמיד אמרתי לדני שהוא צריך להתמודד עם דברים לבד, אמרתי לו את זה כשהיה ילד או כשעבר ל-NBA".
4 צפייה בגלריה
זופר ודני. "אני מכבד את ההחלטה שלו לייצג רק את ישראל"
זופר ודני. "אני מכבד את ההחלטה שלו לייצג רק את ישראל"
זופר ודני. "אני מכבד את ההחלטה שלו לייצג רק את ישראל"
(צילום: פיב"א)
עם יד על הלב, היית רוצה לראות אותו במדי נבחרת סרביה? "שיחקתי בנבחרת הזו ורציתי שהבן שלי ימשיך את הדברים שאני עשיתי. זכיתי במדליות עם יוגוסלביה, וכאבא ששיחק בנבחרת הזו רציתי שהבן שלי ימשיך וגם לו תהיה מדליה כזו. אני מכבד את ההחלטה של דני לייצג רק את ישראל".
אחרי האליפות הזו, הוא מרגיש שלם עם זה או שהוא מתחרט שלא בחר בסרביה? "הוא שלם במאה אחוז. אתה יודע מה הוא אמר לי? 'אבא, אקח מדליה עם נבחרת ישראל ואז אתה יכול לזרוק את המדליה שלך'. אתה יודע מה מרגיז אותי? שאני שומע מסביב כל מיני דיבורים עליי. אולי אנשים שכחו שאני 30 שנה במדינה, שאימנתי אלפי ילדים ולא עזבתי את המדינה הזו בכל המלחמות. לא חשבתי לעזוב את ישראל לרגע. אני יותר ישראלי מכל ישראלי שיש".