אחרי שחזרה לנצח ביורוליג, מכבי ת"א שבה אתמול (שבת) לסמן 'וי' גם בליגת העל עם 73:97 בחוץ על עירוני נס ציונה.
דווקא נס ציונה פתחה טוב יותר את ההתמודדות, אלא שאז הצהובים ביצעו מהפך ושייטו ליתרון דו-ספרתי בזכות 31 אסיסטים (לשם השוואה, בהפסד ביום שני האחרון לקריית אתא השחקנים של עודד קטש מסרו רק שמונה) ו-50 אחוז מחוץ לקשת (17 מ-34).
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
מכבי ת"א חזרה לנצח בליגה. בראון
(צילום: עוז מועלם)
"רצינו לדחוף את המשחק לקצב גבוה, וזה השתלם לנו", הודה המאמן המנצח עודד קטש. "אחרי הניצחון על פנאתינייקוס היה חשוב לנו להמשיך את המגמה ולהוכיח לעצמנו שהביטחון חזר. דיברנו על זה בקבוצה בימים האחרונים, והיום הייתה דוגמה טובה לכך. מקווה שהניצחון הזה יזכיר לנו שכאשר אנחנו עושים את הדברים פשוט ונכון - אנחנו קבוצת התקפה שקשה לשמור".
על התקופה האחרונה שעברה על הקבוצה, הרחיב קטש: "דיברנו על משבר, הפסדנו גם דרבי אחרי שהובלנו ושיחקנו טוב. היו שני דברים נקודתיים שאיבדנו: השקט שלנו ושפת הגוף. המשחק מול קריית אתא היה חריג, קריסה מנטלית של כולם. זה מתחיל בי. כולנו ראינו והרגשנו את זה".
3 צפייה בגלריה
דיברתלומאו
דיברתלומאו
"לא פתחנו נהדר, אבל מצאנו את הקצב ". דיברתלומאו
(צילום: עוז מועלם)
"אני שמח שהצלחנו לחזור עם ניצחון חוץ חשוב מאוד", הוסיף ג'ון דיברתולומאו. "היינו צריכים את זה כדי לשנות את המומנטום שלנו בליגת העל. לא פתחנו נהדר, אבל מצאנו את הקצב שלנו והמשכנו ללחוץ. שיחקנו את הכדורסל שלנו במרבית שלבי המשחק ואנחנו צריכים את המומנטום הזה לקראת שבוע קשה מאוד בספרד ביורוליג".

חסין: "הערנו את הדוב משנתו"

מהצד השני, מבט חטוף על הספסל של נס ציונה הספיק כדי להבין שהקבוצה, שסגרה שבוע מול שתי קבוצות גדולות אחרי שאירחה ביום ראשון את הפועל ירושלים, פצועה ברובה. לא מעט תחבושות וחבישות נראו, ולמרות הגנה משובחת שמציגים בנס ציונה, הסגל הקצר לא עמד בעומס ונשבר מהר מאוד. הפעם הבאה שהקבוצה תשחק תהיה רק ביום שני הבא, נגד גליל עליון בבית, כך שזמן המנוחה מגיע בטוב לכתומים.
3 צפייה בגלריה
חסין
חסין
"אנחנו קצת חבולים". חסין
(צילום: עז מועלם)
"לפני הכל, לעודד ולי היו ימים לא קלים עם לכתו של ליאור ליובין ז"ל. הוא היה אחד שיצא לי לעבוד איתו. אובדן מאוד גדול, אני מפה שולח תנחומים למשפחה. זה היה ערב עם הרבה רגשות, הוא אימן בנס ציונה, יש שחקנים בסגל שהוא הדריך אותם", פתח המאמן המפסיד, אלעד חסין. "אנחנו קצת חבולים, בהרכב קצר מאוד, במיוחד אחרי הפציעה של יאיר קרביץ. לא היינו טובים, חוץ מבחמש הדקות הראשונות, שם הערנו את הדוב משנתו, אחרי זה היה במעמד צד אחד. מול מכבי ת"א אי אפשר לרשום 19 איבודי כדור או לתת להם זריקות חופשיות. זה לקח, ואני בטוח שבהמשך הדרך נהיה יותר טובים".
ג'רום מיינסי התייחס לסגל הקצר גם הוא: "כשמשחקים נגד קבוצה טובה כמו מכבי, צריך לשחק בשני צידי המגרש ולא עשינו את זה. התחלנו טוב בחמש דקות הראשונות, אבל לא יכולנו לעמוד באינטנסיביות ובפיזיות של מכבי כדי להישאר תחרותיים".