משטרת ישראל הודיעה היום (שני) כי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב ירקון הצליחה לבסס ראיות כנגד חמישה אוהדי הפועל ת"א שחשודים בכך שתקפו לפני כשבועיים אוהד הפועל חיפה וגרמו לו שברים בפניו. המשטרה גם הודיעה כי פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום הצהרת תובע בדבר כוונתה להגיש נגד החשודים כתב אישום בעבירות אלימות ולבקש את מעצרם עד תום ההליכים.
"על פי החשד, לאחר סיום משחק כדורסל באולם היכלי שלמה ביום 23.3.24, חזרו מספר אוהדים לתוך האולם, כשחלקם רעולי פנים והיכו אוהד מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במוטות, חגורות, וחפצים שונים", נכתב בהודעת המשטרה, "כתוצאה ממעשיהם פונה האוהד מהאולם לבית החולים כשהוא סובל מחבלות של שברים בפניו ונזקק לטיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה בסיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל חיפה
"מייד בסמוך להתרחשות האירוע פתחה תחנת ת"א צפון בחקירה וכבר באותו לילה נעצר לחקירה קטין בן 17 תושב ת"א. עם התקדמות החקירה בימים הסמוכים לכך, נעצרו 4 חשודים נוספים: תושב ת"א בן 38, תושב רמת גן בן 23, תושב ראשל"צ בן 19 ותושב אור עקיבא בן 24.
ביום 26.3.24 הטיל מפקד מרחב ירקון, תנ"צ איתן מנשה, את ניהול החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב ירקון שהמשיכה לאתר חשודים, לאסוף ראיות נגד החשודים ולגבות עדויות מעדי ראייה. בתום חקירה מהירה ויסודית שניהלה היל"פ, הצליחו השוטרים, באמצעי חקירה שונים, לגבש ראיות לבסס את החשד כנגד חמשת החשודים".
פחות מ-48 שעות אחרי המקרה, מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, חתם על צו סגירה למשך 30 ימים להיכל קבוצת שלמה, האולם הביתי של האדומים.
בנוסף, בית הדין של איגוד הכדורסל העניש את הפועל ת"א בארבעה משחקי רדיוס עם קהל בנוסף להפחתת שלוש נקודות על תנאי. האדומים ישחקו את שני משחקי הבית הראשונים שלהם במסגרת העונש באולם המרוחק 75 ק"מ מהיכל קבוצת שלמה, ואת השניים הנוספים במרחק של 35 ק"מ. כמו כן, המועדון חוייב בהכנת תוכנית לגבי אבטחת המשחקים.