הכנות אחרונות במכבי ת"א לקראת המשחק ה"ביתי" הערב (שלישי, 20:00) בבלגרד מול פנאתינייקוס במסגרת רבע גמר פלייאוף היורוליג. לאחר שני המשחקים ביוון (1:1 בסדרה), הצהובים רוצים להחזיר לעצמם את היתרון, בדרך אולי להכריע את הסדרה (הטוב מ-5) כבר השבוע בבירת סרביה. האורחת, מנגד, רוצה בתור התחלה להוביל לראשונה בהתמודדות.
החדשות הטובות מבחינת מכבי ת"א היא שמשטרת בלגרד אישרה הכנסה של עד 1,000 אוהדים לאולם פיוניר. נכון לאתמול הרשויות בסרביה אישרו כניסה ל-250 אוהדים בלבד, אולם שעות ספורות לפני הג'אמפ הראשון הגיע האישור המיוחל, שיאפשר לרוב המכריע של אוהדי הצהובים שנחתו בסרביה להיכנס לאולם.
2 צפייה בגלריה
האימון המסכם של מכבי ת"א בארנה שטארק לקראת פנאתינייקוס
האימון המסכם של מכבי ת"א בארנה שטארק לקראת פנאתינייקוס
רוצים לחזור להוביל את הסדרה
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)
צפו בתגובה של ינאקופולוס להחלטה
במכבי ת"א קיימו ביממה האחרונה שיחות בנושא עם גורמים בממשלת ובמשטרת סרביה, ולאחר ההחלטה מיהרו להודות למארחים: "מועדון הכדורסל מכבי ת"א מודה לסרביה ולכוחות הבטחון המקומיים, שבימים של כאב וחוסר ודאות קיבלו את הקבוצה בזרועות פתוחות, באחריות, מקצועיות ונדיבות למען הכדורסל שכולנו כל כך אוהבים והאחווה בין בני האדם. אוהדי מכבי הנמצאים בבירת סרביה עם כרטיסים יוכלו להיכנס לאולם פיוניר המיתולוגי ולתמוך בקבוצה במשחקי הבית המארח החם שלנו בבלגרד", נכתב בהודעת המועדון.
בפנאתינייקוס כמובן לא אהבו את התפנית. "איך מכבי מביאה פתאום 2,000 אוהדים?!", שאל הבעלים של פאו, דימיטריס ינאקופולוס, "רק לפני כמה חודשים מכבי הבטיחה שכל משחקי הבית שלה יהיו ללא קהל. אני מקווה שזה רק בולשיט וביורוליג יעשו הכול כדי שהמשחק יתקיים בהתאם להבטחות של מכבי".

פסימיות בגזרת בולדווין

הדבר השני שנמצא על סדר יומה של הקבוצה, ואולי העיקרי, הוא הפציעה של ווייד בולדווין, שסובל מקרע קטן בשריר הירך האחורי. כוכב הקבוצה נחת אתמול בבלגרד אחרי שעבר סדרת טיפולים בקרואטיה, וקיים אימון חלקי, בסיומו נסע עם רופא הקבוצה לטיפול נוסף. הבוקר הוא עבר בדיקת MRI נוספת, ובהמשך הערב תתקבל ההחלטה אם יוכל לקחת חלק במשחק. נכון לעכשיו, אין אופטימיות גדולה במועדון לגבי שיתופו. עם זאת, שעות לפני המשחק, פרסמה מכבי ת"א תמונות מאימון הקליעות הקליל לקראת ההתמודדות וביניהן גם כזו של בולדווין. ייתכן שמדובר בתרגיל ליריבה.
2 צפייה בגלריה
 ווייד בולדווין
 ווייד בולדווין
השתתף באימון הקליעות. ווייד בולדווין
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א )
במידה ובולדווין לא ישחק, בקבוצה יודעים כי שחקנים אחרים יצטרכו לקחת אחריות, בעיקר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, שחזר לאחרונה מפציעה בכתף, ועדיין לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה שהציג במהלך העונה. "אני מרגיש הרבה יותר טוב", אמר השחקן אמש, "לא שיחקתי כל כך טוב בשני המשחקים הראשונים בסדרה. כמובן שאני רוצה לשנות את זה ולעזור לחברים לקבוצה".
דיברתולומיאו המשיך: "יש פה הרבה חבר’ה שהיו באותה סיטואציה בעונה שעברה. עניין חשוב הוא להתמקד במשחק אחד בכל פעם ולשלוט ברגשות שלנו. בפלייאוף המתח עולה, אז אנחנו צריכים להתרכז בדברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם, להתרכז בכדורסל ולשחק את המשחק שלנו. יש לנו את כל הביטחון בעולם שאם נעשה את המיטב שלנו, נוכל לנצח את הסדרה".

אתגר בשם קוסטאס סלוקאס

בצוות המקצועי שמו דגש באימון המסכם על קוסטאס סלוקאס, שבמשחק הראשון בסדרה קבע שיא קריירה של 13 אסיטסים ובמשחק השני בסדרה רשם שיא קריירה נוסף של 29 נקודות. "הוא גרם לנו להרבה בעיות בשני המשחקים הראשונים", אמר עליו דיברתולומיאו , ״אחד הדברים שהתמקדנו בהם בימים האחרונים היה איך להתמודד איתו בדרך טובה יותר. זה ידרוש מאמץ קבוצתי שלם, שחקן אחד לבד לא יעצור אותו".
מי שעוד יצטרך לעשות קפיצת מדרגה הוא ג׳יימס ווב, לאחר שבשניים הראשונים הסתפק בממוצע של 4 נקודות, 5 ריבאונדים ו-1.5 בסיסטים. "אנחנו מרגישים מצוין, יש לנו משימה לפנינו", אמר ווב "אנחנו יודעים איך הם יגיעו למשחק, אז אנחנו צריכים להביא אנרגיות גדולות יותר. אנחנו מגיעים לאולם הביתי שלנו, ופשוט צריכים לעשות את העבודה. אנחנו גם לא חושבים יותר מדי קדימה, ומתייחסים רק למשחק הקרוב, לא חושבים רחוק מדי אלא נשארים בהווה. אנחנו רוצים לנצח משחק אחד וההמשך כבר יבוא".
ווב המשיך: "אנחנו צריכים להישאר מאוחדים כקבוצה. העונה הזו הייתה קשה עבורנו. עם או בלי ווייד, התמודדנו כל העונה עם מכשולים. הפוקוס שלנו הוא על להישאר ביחד ולהביא את האנרגיה הנכונה. יהיה נהדר שיהיו לנו אוהדים. זה הרגיש כמו עונת הקורונה לאורך רוב העונה, לא באמת הייתה לנו ביתיות, אז זה שיהיו לנו אוהדים זה מצוין. זה יעניק לנו עוד קצת אנרגיה נחוצה".
פורסם לראשונה: 08:49, 30.04.24