אחרי הכנה לא מיטבית ומכת קורונה, מכבי תל אביב פתחה עונה ועלתה הערב (רביעי) לחצי גמר גביע ווינר אחרי שהביסה בקלות 68:87 את מכבי ראשון לציון. הצהובים יפגשו בחצי הגמר (שישי) את יריבתם המושבעת הפועל ירושלים.
השחקנים של יאניס ספרופולוס היו אמורים לצאת לשלושה טורנירי הכנה בחו"ל, אבל נאלצו לבטל את השתתפותם בשל מכת הקורונה בקבוצה. הם הסתפקו במשחק הכנה בודד בארץ, בו הפסידו 83:77 לבני הרצליה בסגל חסר בהיכל מנורה מבטחים. אך גם ללא סקוטי ווילבקין, דריק וויליאמס וג'יילן ריינולדס, האלופה ומחזיקת הגביע לא התקשתה יותר מדי מול הכתומים, ועם לחץ הגנתי אפקטיבי היא הצליחה לרוץ כמו שהיא אוהבת – ולנצח בקלילות.
7 צפייה בגלריה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו בפעולה
יפתח זיו מכדרר
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
נאנלי בפעולה
נאנלי בפעולה
אוואנס. בכורה מוצלחת
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
קלויארו בפעולה
קלויארו בפעולה
קלויארו בפעולה
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(צילום: יאיר שגיא)
לפני המשחק ענדו שחקני שתי הקבוצות סרטים שחורים ועמדו לדקת מחיאות כפיים לזכרו של מאמן הכדורסל אריק אלפסי, שהלך היום לעולמו ממחלת הקורונה בגיל 49.
7 צפייה בגלריה
בלייזר מטביע
בלייזר מטביע
בלייזר מטביע
(צילום: יאיר שגיא)
7 צפייה בגלריה
אוואנס תחת שמירה
אוואנס תחת שמירה
אוואנס תחת שמירה
(צילום: יאיר שגיא)
קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 14 (7 ריבאונדים), יפתח זיו 11, ג'יימס נאנלי, ג'ייק כהן ועוז בלייזר 9 כל אחד, ג'ון דיברתולומיאו 8, אנג'לו קלויארו וקינן אוואנס 7 כ"א, רומן סורקין וקמרון טיילור 6 כ"א, עודד ברנדוויין 1.
קלעו למכבי ראשון לציון: טי ג'יי וויליאמס 16, כריס קלייברן ומאליק דיים (7 ריבאונדים) 10 כל אחד, גיא פלטין 9, נתנאל ארצי 8, טל פלד 7, נועם דוברת 5, איגור קולשוב 3.

מהלך המשחק

וויליאמס קלע את הסל הראשון במשחק, אוואנס וננאלי הגיבו בשלשות, ארצי מבחוץ ודוברת בצבע החזירו את היתרון אלא שזיו העלה את הצהובים ל-3 מ-3 לשלוש, 7:9. סלים של וויליאמס (2) ודוברת (3) מריבאונד התקפה שוב הפכו, זיו בסל ועבירה וקלויארו המשיכו את הנדנדה וקלייברן בנקודות בכורה ומיד גם דאנק קבע 15:17 לכתומים. ארצי חדר מצוין והוסיף אסיסט לליי-אפ של קלייברן, ז'יז'יץ' בסל ועבירה צימק ל-21:18. ג'ון דיברתולומיאו וננאלי קירבו את האלופה למרחק נגיעה, אבל גיא פלטין וארצי שמרו על היתרון אחרי 10 דקות בקצב מצוין, 25:28 לראשל"צ.
רומן סורקין סיפק דאנק גדול בנגיעה הראשונה שלו בכדור, פלטין חדר מצוין בצד השני, איגור קולשוב הרים את דיים לאלי הופ פלוס עבירה והוסיף גם שלשה, 27:35. סורקין ייצר מהלך של סל ועבירה מהזדמנות שנייה, דוברת השאיר את דיים לקרש-סל ובלייזר וז'יז'יץ' עם נקודות בצבע צימקו ל-37:36. פסק זמן כתום לא עצר את המומנטום, ז'יז'יץ' השלים מהפך בסל ועבירה ומיד גם דאנק, דיברתולומיאו המשיך את הריצה בריברס ליי-אפ וזיו סגר 15 נקודות ללא מענה, 37:44. הכתומים החטיאו 7 זריקות עונשין רצופות, הצהובים סגרו 5 דקות בלי לספוג נקודה ובהפסקה 37:44 למכבי ת"א.
7 צפייה בגלריה
סורקין עם הכדור
סורקין עם הכדור
סורקין עם הכדור
(צילום: יאיר שגיא)
דיים קלע את הסל הראשון של המחצית השנייה, אלא שנאנלי מיד החל ריצה נוספת בשני סלים מהירים, זיו פתח פער דו-ספרתי וז'יז'יץ' במהלך נוסף של 3 נקודות קבע 39:53. דיים איכשהו החזיק את ראשל"צ בעניינים, אבל ג'ייק כהן הצטרף לחגיגה וביחד עם אוואנס ברח ליתרון 43:59. קלויארו קבר שלשה אחרי הנעת כדור מושלמת, כהן העלה את ההפרש מעל 20 ברצף קליעות עונשין, הצהובים לא הורידו את הרגל מהדוושה בהגנה והפער צמח ל-43:66. וויליאמס קצת צימק בליי-אפ קל, 45:66 אחרי רבע שלישי חד-צדדי.
וויליאמס השיג עוד ליי-אפ אחרי חטיפה, קמרון טיילור הגיב בדאנק וסל נוסף שלו קבע 47:70. וויליאמס וכהן רשמו מהלכים של 3 נקודות, אוואנס ודיברתולומיאו טיילו לטבעת, 50:77. שני המאמנים הלכו עמוק לספסל, עודד ברנדוויין ועידו מנצ'ל קיבלו דקות ראשונות בצהוב-כחול וטל פלד ופלטין מיזערו נזקים, 79:61. טיילור קלע מריבאונד התקפה ובלייזר סיפק שואו טיים עם דאנק ועבירה, פלטין ופלד המשיכו להראות ניצוצות ובסיום 68:87 למכבי ת"א, שתפגוש את הפועל ירושלים מחרתיים בקרב על מקום בגמר.
פורסם לראשונה: 20:54, 22.09.21