אחרי שלושה חודשים בלבד בתפקיד: איליאס קאנצוריס עוזב את הפועל ירושלים. הזעזוע בקבוצה מהבירה הגיע היום (רביעי) בעקבות ההדחה מאירופה והיכולת הלא טובה בליגה. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מאמן נבחרת ישראל אריאל בית הלחמי הוא המועמד המוביל להחליפו בתפקיד.
"אנו מבקשים להודות מקרב לב לאיליאס על תקופתו במועדון. איליאס נכנס לסיטואציה מורכבת מאוד, לקח על עצמו אתגר מקצועי לא פשוט ועשה כמיטב יכולתו למען הצלחת הקבוצה. שמחנו להכיר איש כדורסל ברמה גבוהה, מסור, נאמן ומקצועי מאוד", נאמר בהודעת המועדון.
3 צפייה בגלריה
איליאס קאנצוריס
איליאס קאנצוריס
התקשה להיכנס לנעליים של דז'יקיץ'. קאנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"ואולם, הנהלת המועדון מרגישה כי לאחר ההדחה מליגת האלופות ולאור הרצון להגיע לשלבים המכריעים של העונה בצורה הטובה ביותר, היה צורך לבצע מהלך שמטרתו לאפשר לסגל השחקנים את הסיכוי הטוב ביותר לחזור ליכולת שאפיינה אותו עד כה, ולהילחם על שני התארים שנותרו העונה - גביע המדינה והאליפות".
"עוזרי המאמן שי אולארצ׳יק ותיאודורוס ינאקופולוס ינהלו את המשחקים הקרובים של הקבוצה, בתמיכתו של המנהל המקצועי יונתן אלון. במקביל, הקבוצה פועלת על מנת לחזק את הסגל ולמצוא את התוספת הנכונה לקראת האתגרים הבאים בליגה ובגביע".
3 צפייה בגלריה
קאנצוריס
קאנצוריס
עזיבה צפויה. קאנצוריס
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שהגיעה בשנה שעברה לגמר ליגת האלופות של פיב"א, העונה ירושלים הודחה כבר בשלב הטופ 16. גם בליגה היא מגלה יכולת בינונית, וספגה הפסד להפועל ת"א ב-27 הפרש. יש לציין שרק לפני כחודש הירושלמים הוליכו את הבית בשלב הטופ-16 עם מאזן של 0:3, אבל הניצחון הבודד שהם היו צריכים על מנת להעפיל לשמונה הגדולות פשוט לא הגיע ואתמול כשלו במשימה.
שריקות הבוז שספג המאמן היווני במהלך התבוסה להפועל ת"א המחישו עד כמה מתגעגעים בהפועל ירושלים לאלכסנדר דז'יקיץ'. מאז שהסרבי הקשוח עזב בשל המלחמה, הקבוצה נראית כמו צל של אותה מכונה הגנתית שמיררה בעונה שעברה את החיים לכל יריבה. מחבורה מלוכדת שרצה נהדר יחד הפכה הקבוצה לאוסף שחקנים אנמי.
3 צפייה בגלריה
סמית' אובד עצות
סמית' אובד עצות
סמית' אובד עצות, אתמול בהפסד לקרשיאקה
(צילום: FIBA PHOTOS)
קאנצוריס, בן 50, החל את קריירת האימון שלו עוד ב-2001 ושימש כעוזר עד שנת 2020, אז מונה למאמנה הראשי של היראקליס היוונית. לאחר מכן אימן שנתיים בקולוסוס, ובעונה שעברה אימן את א.א.ק אתונה - שהודחה בידי הפועל ירושלים ברבע גמר ליגת האלופות אשתקד.
פורסם לראשונה: 17:33, 20.03.24