אחרי שאוהדי הפועל ת"א תקפו אתמול (שבת) באלימות קשה את אוהדי הפועל חיפה, משטרת ישראל הודיעה כי עצרה במהלך הלילה חשוד אחד במעורבות באירוע. כזכור, מספר אוהדי המארחת הכו ותקפו את אוהדי היריבה, וגם מחוץ לאולם האלימות לא נרגעה, כאשר מיד עם סיומו נצפו אוהדי הפועל ת"א רודפים אחרי האוהדים של האורחת, שרבים מהם ברחו בריצה לכיוון החניה.
במשטרה מסרו כי החשוד שנעצר היה מעורב גם בביזוי הטקס שנערך ב-3 בדצמבר לפני המשחק בין באר-שבע/דימונה להפועל ת"א, לזכר השוטרים איציק בזוקשווילי וג׳י.אר דוידוב ז"ל שנפלו ב-7 באוקטובר בעת מילוי תפקידם. בזמנו נמסר מהמועדון כי המינוי שלו יישלל "עד שיביע התנצלות כנה".
2 צפייה בגלריה
החשוד שנעצר לאחר התקיפה האלימה בדרייב-אין
החשוד שנעצר לאחר התקיפה האלימה בדרייב-אין
החשוד שנעצר לאחר התקיפה האלימה בהיכל קבוצת שלמה
(צילום: משטרת ישראל)
מדובר בקטין (בן 17), שגם היה מעורב באירוע אלימות במשחק של קבוצת הכדורגל בבלומפילד וגם שם הורחק. גורם במשטרה אמר: "הוא מקבל עונשים מגוחים. במינהלת הליגה צריכים לתת את הדין, כולל התאחדות הכדורגל והקבוצה".

בהפועל חיפה זועמים: "אנחנו בהלם"

בהפועל חיפה נותרו המומים. שניים מאוהדי הקבוצה פונו לבית החולים איכילוב. אחד מהם אושפז ושוחרר לפנות בוקר עם שבר באפו לאחר שהרופאים שללו זעזוע מוח. אוהד נוסף פונה גם הוא באמבולנס עם חתכים בראשו ובאוזנו.
בקבוצה מהכרמל נשארו עם הרבה שאלות אותן לא הסתירו: "מה זה? איפה אנחנו נמצאים? מה הולך פה? זו רפיסות. לפני שבועיים קרה אירוע מול הפועל חולון, אז מה עשו? נתנו קנס? האבטחה שם משתפת פעולה? לא יודעים איך זה קורה, שיסבירו איך זה קורה. האנשים האלה צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח".
"אנחנו בהלם. זה יכול היה להיגמר במוות של אוהד", הוסף גורם בהפועל חיפה. "זה היה נורא. גם מה שהיה בחוץ אחרי זה. זה היה לינץ'. תקפו את האוהדים שלנו. זו ממש לא תגרה, זו אלימות ברמה הכי נוראית שיש. זה יכול היה להיגמר באבידות בנפש. אנחנו מצפים שהמשטרה תטפל בכולם שם. המשטרה ראתה כל מה שקרה, אפילו לא צריך להגיש תלונה".

עופר ינאי: "יהיה תיקון עמוק"

גם בהפועל ת"א בהלם בעקבות התנהגות אוהדיהם. בהודעה רשמית מטעם המועדון נכתב: "הפועל ת"א המומה ומזועזעת מהאירועים שהתרחשו בסיום המשחק, שמהווים התנהגות פלילית ואסור שיקרו. אין לזה מקום בספורט ולא יהיה לזה מקום אצלנו. האחריות על התנהגות וביטחון הקהל במשחקי הבית היא קודם כל שלנו וברור שנכשלנו. נדאג לנקוט בכל הצעדים על מנת לוודא שאירוע כזה לא יישנה. נדאג למצות את הדין עם כל אחד ואחד שהיה מעורב בתקרית".
עופר ינאי, שמחזיק בבעלות על 51 אחוזים ממניות הקבוצה, צייץ מחדש ב-X (לשעבר טוויטר) את ההודעה הרשמית של הקבוצה והוסיף הבטחה: "החלטות יתקבלו מחר. יהיה תיקון עמוק. מיציתי את להתבייש".
2 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
"זה היה לינץ'". התקרית האלימה
היו"ר רמי כהן, שנצפה במהלך האירוע עומד ליד אותם האוהדים של קבוצתו, הגיב: "אני חושב שהאירוע שהיה פה הוא מזוויע. אין שום מקום לזה ברחוב אפילו, בטח לא במגרש ספורט. זה קרה בסמוך לאירוע דומה שהיה לפני שבועיים. המשטרה לקחה את כל החומרים ותנסה להגיע ולמצוא את האשמים ולמצות את הדין. אין לזה מקום ואני רוצה להתנצל בפני האוהד הצעיר של הפועל חיפה, זה נראה רע. בחור צעיר שבסך הכל בא למשחק ולא עשה שום דבר, היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. חבל שלא הייתי יכול להציל את האוהד. לא מאמין שאני אומר בכלל מושג כמו להציל".
כהן לא הסתיר את כעסו, שכלל בין היתר זריקה ובעיטה בכיסא: "נעשה הכל, נטפל ונסיים באיחולי החלמה לנער החמוד. האבטחה? זה משהו מאוד מערכתי, גם נגד חולון היו משטרה ואבטחה. אנחנו צריכים לעצור ולעשות בדק בית מהיר. אנחנו לא יכולים להיות המאבטחים כמובן, אבל זו אחריותנו. זה פשע, אני לא מכניס לכלא, אבל מקווה שיתפסו את התוקפים. לצערי התמונות לא ברורות לגמרי, אבל למשטרה יש יותר אופציות".
"פשוט בושה שדבר כזה קורה", הוסיף גורם בהפועל ת"א. "כל פעם נרגעות קצת הרוחות ואז אותו קומץ אוהדים פשוט הורס הכל לכולם. ככה אנחנו רוצים להיראות? ככה אנחנו רוצים שיסתכלו עלינו? כקהל בעייתי? איזו סיבה הייתה להם לעשות את מה שהם עשו? סכנת נפשות ובושה גדולה".

הפדיחה של בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עבר על חוק הנוער כשפירסם את ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) את תמונתו של החשו על אף שהוא קטין. רק כעבור שלוש שעות מחק השר את הציוץ ופירסם אותו מחדש כאשר תמונתו של החשוד מטושטשת.
פורסם לראשונה: 07:06, 24.03.24