שיחת היום בכדורסל הישראלי אחרי שעודד קטש פרסם את 15 השחקנים שיטוסו ל'בועה' בוולנסיה לקראת צמד המשחקים של הנבחרת מול ספרד ופולין במוקדמות יורובאסקט 2022, נעה סביב השאלה איך בר טימור נופה מהנסיעה?
הגארד של הפועל תל אביב מוביל את טבלת מלך הסלים הישראלי בליגה עם ממוצע של 17.3 נקודות (הכי גבוה בקריירה), ואין בכלל ספק שהיה מגיע לו זימון למשחקים, בטח לאור העובדה שחלק מאלה שזומנו לא בקו הבריאות, או רחוקים מכושר שיא.
6 צפייה בגלריה
בר טימור
בר טימור
טימור. בעונת שיא בקריירה
(צילום: יאיר שגיא)
6 צפייה בגלריה
סגל הנבחרת
סגל הנבחרת
סגל הנבחרת
(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
אתמול קלע טימור 21 נקודות (4 מ-8 לשלוש) וחילק 7 אסיסטים בהפסד של קבוצתו למכבי חיפה 92:83. בסיום, כשנשאל על העובדה שנופה על ידי קטש, היה קשה לפספס את האכזבה הרבה על פניו: "אני לא פוליטיקאי, מעולם לא הייתי, אם היו מזמינים אותי הייתי עושה הכי טוב, צריכים לשאול את מי שהחליט לא להזמין אותי".
על היכולת הרעה של קבוצתו במשחק, ובכלל העונה, הוסיף הגארד: "אנחנו קצת מחפשים את עצמנו, זה לא סוד. אנחנו לא יכולים לקחת כלום מהמשחק הזה. כרגע הדברים לא מתחברים לנו, נמשיך לחפש את הדרך".
6 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר וטימור. העסק לא דופק
(צילום: יאיר שגיא)
לפני המשחק התבשר המאמן יאניס קסטריטיס כי הסנטר שלו טאליב זאנה לא יוכל לשחק בעקבות פציעה במרפק שמפריעה לו כבר תקופה. ללא הניגרי היה ברור שלהפועל ת"א יהיה קשה בצבע, ואכן חיפה חגגה על האדומים עם 47 כדורים חוזרים לעומת 34 בלבד. דבון ג'פרסון טייל בדרך ל-19 נקודות ו-10 כדורים חוזרים, ואפילו מייקל בריסקר, בנוסף לשיא הקריירה שלו בנקודות (20) ובמדד (31), קבע שיא בכדורים חוזרים (7).
בהפועל ת"א מאוכזבים מכל הזרים, וזה לא סוד. אבל בזמן שמקומם של זאנה וגם ג'יי.פי טוקוטו, שהחל להתאמן עם הקבוצה רק ביום שישי ונראה אתמול טוב עם 15 נקודות ב-21 דקות, מובטח, השאר נמצאים ב"כוננות מזוודות". למרות שהם לא אומרים זאת באופן רשמי, בהנהלת המועדון החליטו להיפרד מוולטר למון ג'וניור, שמשוטט על הפרק מתחילת העונה, ואמש זה כבר היה השיא כשקיבל 14 דקות בלבד (כמעט ולא שיחק בחצי השני) וסיים עם 4 נקודות ב-1 מ-7 מהשדה.
6 צפייה בגלריה
וולטר למון ג'וניור
וולטר למון ג'וניור
למון ג'וניור. גם הפריזורה החדשה לא עזרה ליכולת
(צילום: יאיר שגיא)
נראה שמערכת היחסים בין הרכז לקסטריטיס כבר לא קיימת, ובאחד הפעמים שירד לספסל והחליט לשבת בכיסא מאחור, היווני צעק עליו שיילך לסוף הספסל. גם שחקנים בקבוצה רחוקים מלחבב את למון ג'וניור וזה מתבטא במרקם החברתי הרעוע.
עוד שחקן שנמצא על הכוונת הוא רג'י אפשואו, שבתחילה היה נראה שיישאר ודווקא ג'ון דיבלר יוחלף, אך הוא לא מצליח לתרום יותר מדי. 12 הנקודות ו-8 הריבאונדים שלקח נגד חיפה די משקרים, כי הוא החטיא לא מעט (2 מ-9 לשלוש ו-5 מ-16 מהשדה), ביצע טעויות רבות ונראה אנמי לחלוטין.
6 צפייה בגלריה
ג'יי.פי טוקוטו
ג'יי.פי טוקוטו
טוקוטו. עשה את העבודה מבחינה אישית
(צילום: יאיר שגיא)
בהנהלה קבעו להיפגש מחר בערב עם הצוות המקצועי ולקבל החלטות באופן סופי בנוגע לשינויים בסגל. הקבוצה תצא ליומיים חופש, ובעקבות העובדה שטימור לא זומן לנבחרת וזאנה פצוע ולא נסע למוקדמות אליפות אפריקה, האדומים יוכלו לשוב להתאמן כמעט בסגל מלא (למעט מדר שיהיה עם הנבחרת בספרד) כבר מאמצע השבוע.
צריך לציין כי מעמדו של קסטריטיס עדיין יציב, ובהנהלה מאמינים בו. אבל יחד עם זאת, היו מאוכזבים מאוד מניהול המשחק שלו אתמול, בעיקר במחצית הראשונה. רוב הטענות היו בנוגע לשיתוף של למון ג'וניור בחצי הראשון (קיבל 11 דקות), למרות שלא ירד להגנה והשאיר פעם אחר פעם את הקבוצה בחיסרון מספרי.
6 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. מעמדו יציב
(צילום: יאיר שגיא)
"היה ברור ששיחקנו נגד קבוצה שבאה לשחק על החיים והחוזים שלהם, הם הוכיחו את זה", אמר היווני בסיום. "אני לא מבין מה השגנו העונה שבאנו למשחק בצורה הזאת. כשאתה מאפשר 92 נקודות במשחק ביתי, ו-31 נקודות ברבע האחרון, לא מגיע לך לנצח".
על השאלה האם זה היה משחקו האחרון של למון ג'וניור בהפועל ת"א, אמר קסטריטיס: "זה לא הוגן לדבר על וולטר, זה הפסד רע בשבילנו, נטפל בזה ביחד כקבוצה. אני לא אצביע על אף אחד מהשחקנים שלי. האחריות על כל מה שקורה היא שלי, אנחנו צריכים להישאר ביחד ולמצוא את הדרך לשחק בהפועל תל אביב כמו שאנחנו רוצים לעשות". קסטריטיס גם דיבר על המעמד שלו בהפועל ת"א: "אין לי חששות. הפילוסופיה שלי זה שאני מפעיל הרבה לחץ על עצמי בכל מקרה. אני מתרכז בעבודה שלי ובכל יום אתן את הכי טוב שלי. אני יודע איך הכדורסל עובד, אני לא חושב על עתיד העבודה שלי".