ההפסד של מכבי ת"א אתמול (חמישי) בקובנה לז'לגיריס ממש לא נורא כשלעצמו, גם כי הוא לא מנע את ההעפלה לשלב ההצלבה וגם כי בסוף מדובר במשחק חוץ מול קבוצה שהייתה צריכה יותר את הניצחון. עם זאת, הוא חשף שתי בעיות שמצריכות מחשבה.
הראשונה היא הקלה יותר וגם ניתנת לפתרון. בפיגור של נקודה, כדור אחרון, ווייד בולדווין הלך לבדו, בלי חסימות, בלי הפתעות, לתוך יער של ידיים, לקליעה קשה מאוד מול עזרה של כמה שחקנים, והחטיא. אחרי כל שנות סקוטי ווילבקין ומהלכים מסוג זה שנגמרו בעוגמת נפש, וכשהקבוצה הנוכחית כבר הוכיחה שיש לה איי.קיו כדורסל גבוה, זה המקסימום שאפשר היה לעשות?
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין
הפסד שחשף שתי בעיות שמצריכות מחשבה. רומן סורקין
(באדיבות ז’לגיריס)
אז נכון, על הספסל כנראה ידעו שהפסד בנקודה יספיק כדי לעלות, ושהכי חשוב לא להשאיר ליריבה זמן לקלוע עוד סל - אבל למה לא לתרגל מהלך רציני לקראת המשחקים המשמעותיים באמת? אם למכבי אין משנה סדורה לגבי מהלכים אחרונים מכריעים, זה הרגע ליצור אחד. והיא צריכה להיות הרבה יותר מתקדמת מזו שראינו אתמול.
הבעיה השנייה משמעותית יותר. בחודש וחצי האחרונים מכבי דרסה קבוצות עם הרבה שחקנים מוכשרים, אבל כאלה ששיחקו כדורסל משוחרר, כזה שהתבסס יותר על יכולת אישית ופחות על יכולת קבוצתית. אתמול באה ז'לגיריס והוכיחה שגם עם פחות כישרון, אבל עם תכנית משחק מדוקדקת והבנה מעמיקה של היתרונות והחסרונות של הצהובים, אפשר לנטרל אותם. במחצית הראשונה הם הצליחו לעקוץ את ההגנה של מכבי ת"א, שהייתה נהדרת בשבועות האחרונים, ובמחצית השנייה הם ניטרלו את ההתקפה שלה.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
ווייד בולדווין, מכבי ת"א, פנרבחצ'ה
זה המקסימום שאפשר היה לעשות? בולדווין
(צילום: יאיר שגיא)
יכול להיות שזה היה פשוט יום שבו לא מספיק שחקנים היו ביכולתם הרגילה, וזה יכול לקרות. גם רומן סורקין סבל מבעיית עבירות, אבל כשדברים כאלה מתרחשים, להגנה של היריבה תמיד יש חלק בזה וצריך לתת לה קרדיט.
אם אפשר לבלום כל כך ביעילות את הכדורסל היפה שהחבורה של עודד קטש שיחקה בשרשרת הניצחונות הקודמים, זה מדאיג. בשלבים הבאים סביר להניח שהיא תיתקל בקבוצות שהן גם מוכשרות וגם חכמות.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין עם בונזי קולסון, יפתח זיו, רפי מנקו
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין עם בונזי קולסון, יפתח זיו, רפי מנקו
עלתה בזכות ולא בחסד, לאחר שנים של כדורסל מדכא. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(באדיבות ז’לגיריס)
אמנם אפשר גם לקבל קבוצה פרועה כמו מונאקו, שאותה אפשר להפתיע למרות שיהיה לה את יתרון הביתיות, אבל אולימפיאקוס, ברצלונה וריאל מדריד הן קבוצות ברמה טקטית גבוהה. מכבי תצטרך לנצל את הזמן שנוצר ליצירת 'פלאן בי' - תכנית משחק חלופית, למקרה שהיריבה תגיע מוכנה ותצליח לנטרל את השיטה הרגילה.
בינתיים, אפשר לשמוח ליום-יומיים. מכבי ת"א בין שמונה הגדולות של אירופה, בזכות ולא בחסד, אחרי ששיחקה כדורסל מרשים בחלק השני של העונה. וכשמדובר בקבוצה ששיחקה כדורסל מדכא די הרבה שנים, זה ממש לא מובן מאליו.