זה היה בלתי צפוי, ואפילו הוגדר כחלום רחוק - אבל נבחרת העתודה של ישראל הבטיחה מדליה שישית בתולדותיה כשעלתה אתמול (שבת) לגמר אליפות אירופה אחרי ניצחון ענק, 46:67 על נבחרת בלגיה. החבורה של אלעד חסין תפגוש הערב (21:00) בהרקליון שבכרתים את נבחרת צרפת לקרב על התואר.
אחרי שהכחולים-לבנים הדיחו בשמינית הגמר את נבחרת ספרד החזקה שהייתה המועמדת לזכייה, נבחרת צרפת נותרה המועמדת הבכירה לזכייה, ואתמול הביסה 51:98 את המארחת, יוון. בששת המשחקים באליפות הצרפתים ניצחו את יריבותיהם ב-32 הפרש בממוצע וקלעו 90 נקודות למשחק. האתגר הגדול של נבחרת ישראל יהיה לעצור את היריבה על מספר נקודות נמוך יותר, כמו שעשו לאורך כל האליפות: היריבות שלנו קלעו 61 נקודות בממוצע בטורניר, ומלבד בלגיה שניצחה 54:70 בשלב הבתים, אף אחת אפילו לא הגיעה ל-70.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים
(צילום: אתר פיב"א )
לפני תחילת האליפות, בישראל לא היו ציפיות גבוהות, כאשר המטרה המרכזית הייתה להעפיל לרבע הגמר כדי להבטיח הישארות בדרג א'. בנבחרת הנוכחית אין שמות גדולים או נוצצים, אבל דווקא ממעמקי האלמוניות הזאת שחקניו של אלעד חסין הצליחו להפתיע את כולם, אולי אפילו קצת את עצמם.
אחרי הניצחון המרשים על טורקיה במשחק הראשון בטורניר, הגיעו שני הפסדים מאכזבים לאיטליה ובלגיה, מה שגרם לחשש מירידה לדרג ב', אבל אז, אחרי שיחת המוטיבציה בחדר ההלבשה לפני המשחק מול ספרד, שאז עוד הייתה מועמדת לזכייה בטורניר, השחקנים פשוט עשו שינוי מחשבתי ובעיקר מנטלי ופתאום החששות הפכו למחשבות על זכייה.

נבחרת נטולת אגו

בנבחרות ישראל השונות מדברים לא מעט על רוח הלחימה של השחקנים. מין פטריוטיות כזאת שמאפיינת בעיקר את הישראלים, שעולים בלי אגו במטרה לשחק למען המדינה. עם זאת, בשנים האחרונות אפשר היה לראות לא מעט פעמים שאם יש בסגל שחקנים עם שמות גדולים שכל הפוקוס עליהם - האגו באופן טבעי מתחיל לצוץ. הפעם מדובר בחבורת שחקנים אלמונים ברובם, מה שמסייע לשמור על המרקם החברתי. בנוסף, כל מה שנעשה בנבחרת הזאת עבר מתחת לרדאר, מה שרק תרם לשקט התעשייתי ולתוצאות שמדברות בעד עצמן.
3 צפייה בגלריה
גואטה
גואטה
השקט התעשייתי סביב הנבחרת הביא תוצאות. גואטה (משמאל) ואייזיק
(צילום: אתר פיב"א )
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
(מתוך העיתון)
באיגוד הכדורסל ובנבחרת עצמה מעידים על כך שמדובר בחבורה לוחמנית שרואה לנגד עיניה רק מטרה אחת - לנצח. לא אכפת להם אם עומדת מולם הפייבוריטית לזכייה או אם מספידים אותם עוד לפני האליפות, וכל זה מתאפיין בהגנה חזקה שמפרקת את היריבות הגדולות. "אפשר לעשות את זה", אמרו אתמול בנבחרת. "מדובר רק במשחק אחד, אסור לבוא שאננים או לחשוב שאם ניצחנו עד עכשיו אז זה ימשך ככה, צריך להגיע עם כל המוטיבציה, מה שיש לכל החברים כאן אז אין דאגה. ננסה להוציא לפועל את תוכנית המשחק לפועל ובעיקר להאמין, כי זה בהחלט אפשרי".
מי שהתגלה כהפתעת האליפות הזאת הוא המתאזרח דני (דניאל) וולף, יליד ארה"ב, עד לפני כמה ימים עוד היה אלמוני לחלוטין, אפילו בישראל. בששת המשחקים בטורניר הוא הציג סטטיסטיקה יוצאת דופן של 17.8 נקודות לצד 11.3 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים ב-30 דקות בממוצע למשחק. הוא הצליח לעשות את כל ההבדל יחד עם שחקנה של וילרבאן והפועל ירושלים בעונה החולפת, נועם יעקב, עליו התבססו מאוד באליפות הזאת ובצדק. עד עכשיו הוא הראה את היכולות האמיתיות שלו, ומעבר לכך, כשרשם ממוצעים של 13.7 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ומנהיג את כל החבורה בכחול-לבן עם הרבה שקט וביטחון.