לא שקט בהפועל תל אביב ב-24 השעות האחרונות. אחרי שהמועדון הוציא הודעה על שינויים בארגון ולמעשה הדחתו של אחד משני האנשים החזקים במועדון, ידידיה רפפורט, מכל תפקיד ניהולי בו, נציג הבעלים הפרטיים פגוע מאוד וממשיך לתקוף.
"במהלך העשור האחרון השקעתי את כל זמני, כוחי והרבה מכספי האישי, בהפועל תל אביב, פעמים רבות מאוד גם על חשבון חיי האישיים, חיי המשפחתיים ועל חשבון עסקיי הפרטיים. עבדתי בהתנדבות מליאה, שבעה ימים בשבוע, 20 שעות ביממה, ללא קבלת שכר כלשהוא, ללא ציפייה להטבות מכל סוג שהוא, תוך כדי שימוש במשאבים כלכליים אישיים משמעותיים", אמר רפפורט.
3 צפייה בגלריה
רפפורט. בהלם
רפפורט. בהלם
רפפורט. בהלם
(צילום: עוז מועלם)
"לא חיפשתי פרסום, לא תהילה, לא קידום לעסקיי הפרטיים, ולא הטבות מכל סוג. הדבר היחיד שעמד לנגד עיניי מאז ומתמיד היה אחד ויחיד - האהבה העזה, הבלתי מתפשרת, האינסופית, ולעיתים הבלתי ברורה - לישות הזאת, שנקראת הפועל תל אביב בכדורסל", הוסיף נציג הבעלים הפרטיים.
"תמיד חיפשתי רק את הצלחתה של הקבוצה, ואת הצלחתו של המועדון כולו, גם אם אלה הגיעו תוך כדי פגיעה אישית בי. אני לא פוליטיקאי, לא רוצה להיות כזה, ולא יודע להיות כזה. למען הצלחת הקבוצה ולמען הצלחתו של המועדון כולו, נזקקתי פעמים רבות להפעיל כוחות, לדחוף קדימה ולהשתמש במרפקים וירטואליים".
3 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
כהן. יצליחו ליישר את ההדורים
(צילום: דנה קופל)
"כבכל מערכת, כך גם במקרה הזה, ישנם בעלי תפקידים שנבהלים מאנשים חזקים, בעלי כוח והשפעה, גם אם מטרתם היחידה היא הצלחת הארגון, ללא מטרות משניות - נלוות כלשהן. לצערי, פעמים רבות, בכל ארגון, הפוליטיקה הקטנה מצליחה לדחוף לקרן זווית את אנשי העשייה, שרק טובת הארגון היא לנגד עיניהם. אם ניתפש באילנות גבוהים, ניתן לראות זאת בניהול המדינה, שם האנשים הטובים והמקצועיים באמת 'בורחים' מהעולם הפוליטי, והתהליך הזה מחלחל גם לארגונים קטנים יותר".
"כפי שכבר אמרתי, אני איש עשייה, תמיד הייתי כזה, איני פוליטיקאי ואינני מתכוון להתחיל להיות פוליטיקאי כעת. אני לא מסוג האנשים שמחפשים את הגינונים, הכיבודים, הפינוקים, 'סידור העבודה' ושאר התארים הממלכתיים והמכובדים, אך חסרי העשייה וחסרי ההשפעה. מעולם לא חיפשתי את הבורקסים בישיבות מינהלת הליגה, וגם לא את הרוגלעך בישיבות איגוד הכדורסל. מאז ומעולם אני מתעורר לפנות בוקר לצורך דבר אחד בלבד – העשייה".
3 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. הבלגן ישפיע על השחקנים והמאמן?
(צילום: ראובן שוורץ)
"כבעל מניות במועדון, וכאחד מבעלי המאה במועדון, אני אחראי על גורלי האישי, ולא אתן שפוליטיקאים ושלוחיהם יסדרו לי תפקיד מעונב ומכובד, אך חסר תוכן אמיתי במרתפי המועדון. לאחר תקופה של חשיבה רגועה ושקולה אני אקבל בעצמי את ההחלטה שתהלום את יכולות העשייה והתרומה שלי, ותביא לידי ביטוי את יכולותיי, ולא אסתפק בתארים רשמיים חסרי תוכן".
רמי כהן הגיב לדברים של רפפורט: "אני מבין את האכזבה של ידידיה, אני אוהב אותו ואנחנו אפילו חברים, אבל זה משהו שאנחנו יושבים עליו כבר כמה חודשים. דיברנו על הנושא של שינוי ארגוני לא מעט חודשים. בסופו של דבר הוא פחות התחבר לזה. ידידיה אמנם הכי בולט, אבל יש לנו כמה שותפים לניהול וכולם היו בעד המהלך. גם האחרים מביאים כסף. אם ידידיה יעזוב, השותפים האחרים יצטרכו להביא יותר, והם מודעים לזה. אין ויכוח שבשלוש-ארבע שנים האחרונות אנחנו לא מצליחים ברמה המקצועית, התדמיתית ולא עומדים ביעדים שלנו. אז רצינו לבנות את המערכת בדרך אחרת - לבנות מועדון במקום לנהל קבוצה. אני מאמין שתוך כמה חודשים הוא יבין יותר את המהלך ואולי אפילו ישנה את דעתו".
.