מכבי ת"א שבה הערב (שלישי) למסלול הניצחונות ביורוליג לאחר 70:78 על מונאקו בתום קאמבק גדול. הצהובים פתחו רע מאוד את המשחק ופיגרו במשך שלושה רבעים, כאשר בשיאו עמד הפער של האורחים על 19 הפרש (21:40). ברבע השלישי החלו השחקנים של עודד קטש לקזז בפער של הצרפתים, וריצת 0:15 בפתיחת הרבע הרביעי קבעה מהפך לטובת המקומיים.
לורנזו בראון שוב בלט אצל הקבוצה מישראל, אך התעוררות של ווייד בולדווין, שהשתלט על המשחק ברבע הרביעי וגם הופעה נפלאה בשני צדי המגרש מצד רומן סורקין – סידרו לצהובים את המומנטום והניצחון. ג'ורדן לויד היה ענק בשורות היריבה, אך נעלם במאני טיים כשמייק ג'יימס היה שם כדי להחזיק את מונאקו בעניינים, אך לא הצליח למנוע הפסד בכורה העונה מהקבוצה של סאשה אוברדוביץ'.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בלודווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בלודווין
אחראי על הקאמבק המדהים של הצהובים. ווייד בלודווין
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, בזכות הניצחון עלתה למכבי ת"א למאזן 1:2 ביורוליג, כמו זה של מונאקו. ג'יילן אדאמס שחתם במהלך השבוע בקבוצה של עודד קטש ערך בכורה ושיחק 8 דקות, בהן קלע 2 נקודות מהקו. בסך הכול ניצחו הצהובים 25:48 במחצית השנייה! בעוד יומיים תארח החבורה של עודד קטש יריבה צרפתית נוספת, וילרבאן, במסגרת המחזור הרביעי ביורוליג.

מהלך המשחק

הצהובים פתחו היטב בראשות לורנזו בראון ואלכס פויתרס ועלו ל-2:7, אך האורחת הגיבה בריצת 0:7 ונטלה את ההובלה. בדומה לשני המשחקים הקודמים, המארחת לא סגרה טוב בריבאונד ההגנה והצרפתים ניצלו זאת כדי לעלות ל-12:20. איבוד של מונאקו ונקודות במתפרצת הורידו את מכבי ת"א בפיגור 20:14 לקראת הרבע השני.
נקודות של אילי אוקובו בנוסף לעבירה של לורנזו בראון שבוצעה עליו הקפיצה את מונאקו ל-16:28 - יתרונה הדו ספרתי הראשון במשחק. עודד קטש הוריד את שחקניו לפסק זמן, ממנו חזרו מעט אגרסיבים יותר. עם זאת, מייק ג'יימס העלה הילוך וחדר פעמיים את ההגנה הצהובה, והעלה את קבוצתו ל-21:37. סורקין ובראון הצליחו להחזיר מעט את הצבע ללחיים של המארחת והורידו ל-42:29, והפעם היה זה סאשה אוברדוביץ' שביקש פסק זמן. נקודות של בראון על הבאזר הורידו את מכבי ת"א להפסקה בפיגור 42:31.
3 צפייה בגלריה
שחקן מונאקו מייק ג'יימס
שחקן מונאקו מייק ג'יימס
האורחת השתלטה על המשחק בפתיחה, אך נעלמה ברבע האחרון. מייק ג'יימס
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א הצליחה להוריד את הפער לחד ספרתי בפתיחת הרבע השלישי, ונראה שהשחקנים של עודד קטש עלו חדים יותר למחצית השנייה. איבודים רשלניים מצד המארחת איפשרו למונאקו לעלות שוב ליתרון דו ספרתי - 37:48. ג'ורדן לויד ומייק ג'יימס המשיכו לחגוג על ההגנה החדירה של המארחת, אך שוב סיום מוצלח לרבע ונקודות - הפעם מצד בולדווין - שמרו על הצהובים בעניינים. 49:59 למונאקו לקראת הרבע המכריע.
ג'ון דיברתולומאו פתח את הרבע הרביעי עם שתי שלשות והוריד את הפער של מונאקו לארבע בלבד, והאנרגיות בהיכל הרקיעו שחקים. הצהובים השלימו ריצת 0:15 מהרבע הרביעי ועלתה ליתרון ראשון במשחק. חסימה אדירה של סורקין על מייק ג'יימס הסתיימה בהאלי הופ אדיר של בראון לניבו בצד השני - אך השופטים פסלו את הסל בשל עבירת תוקף והתוצאה נותרה 68:70 לצהובים. בשלב זה המומנטום כולו היה בצד של מכבי ת"א, בעוד מונאקו נעלמה. 70:78 למכבי ת"א בסיום, ששבה למאזן חיובי ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין עם רומן סורקין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין עם רומן סורקין
אדריכלי הניצחון של מכבי ת"א ווייד בולדווין עם רומן סורקין
(צילום: עוז מועלם)

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: ווייד בולדווין (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 21 נקודות, לורנזו בראון (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 13, רומן סורקין 10 ו-9 ריב', ג'רל מרטין 9, בונזי קולסון 8, ג'ון דיברתולומאו 6, אוסטין הולינס 5, אלכס פויתרס 4, ג'יילן אדאמס 2. קלעו למונאקו: ג'ורדן לויד 21, מייק ג'יימס 15, אלי אוקובו 9, אלפה דיאלו 8, ג'ון בראון 7, ג'רון בלוסומגיים 6, דונאטאס מוטיונאס ודונטה הול 2 כ"א.
פורסם לראשונה: 21:04, 18.10.22