יישאר או יפוטר? הפועל ירושלים תקבל בקרוב החלטה לגבי מאמנה, אלכסנדר דז'יקיץ', שמסרב בשלב זה להגיע למשחקים בארץ בשל החשש מהמלחמה והמצב הביטחוני. אם דז'יקיץ' ימשיך בסירובו להגיע לישראל, ייתכן כי יקבל הודעה על פיטוריו.
כזכור, הסרבי לא הגיע לשני משחקי הליגה הראשונים, כמו כל הזרים של ירושלים, והקבוצה ספגה שני הפסדים כואבים - לעירוני ר"ג והפועל עפולה (תבוסה ב-40 הפרש). לאחר מכן המאמן הסכים להגיע לישראל, אך דווקא ביום שחזר - היו אזעקות בירושלים, מה שהגביר את החשש שלו לחזור שוב אחרי שהקבוצה טסה למשחק בליגת האלופות. במחזור לאחר מכן, מול הפועל ת"א, הוא שוב נשאר בסרביה והקבוצה ספגה הפסד נוסף.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
חושש לחזור לישראל. דז'יקיץ'
(צילום: אתר פיב"א)
בירושלים חזרו ואמרו לא מעט פעמים שהרצון הוא לא "לפרק את החבילה", לאור העובדה שהקבוצה רצה כבר עונה וחצי עם הסגל, ובנוסף הוא נבנה לפי שיטת המשחק של המאמן. כך שהגעה של מאמן אחר תגרום לקבוצה לשנות את כל שיטת המשחק שלה, מה שיכול לקחת זמן. בנוסף, רק לאחרונה הקבוצה העפילה לשלב הטופ 16 בליגת האלופות, שם כל משחק יכול לקבוע, כך שאין זמן לעשות תיקונים או לספוג הפסדים בלתי רצויים. מה עוד שגם במועדון מרוצים מהמאמן מבחינה מקצועית.
יש לציין שבאף שלב בתקופה האחרונה דז'יקיץ' לא הציע את התפטרותו וגם לא צפוי לעשות את זה מאחר שהוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות - כך שהכל תלוי כעת בהנהלה.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ'
אלכסנדר דז'יקיץ'
בהנהלה יצטרכו לקבל בקרוב החלטה. דז'יקיץ'
(צילום: FIBA PHOTOS)
בתחילה החליטו ראשי המועדון לתת לדז'יקיץ' אפשרות להישאר בבלגרד עד סוף חודש ינואר, זאת בהנחה שהמצב יירגע ואז הוא יוכל לשוב לארץ ללא חשש. אולם עקב התוצאות הלא טובות בליגה, הסבלנות כלפי המאמן אזלה וההנהלה צפויה לקבל בקרוב את ההחלטה האם לדרוש ממנו לחזור ארצה ולפטרו אם לא יסכים לכך.