נבחרת ישראל רשמה אתמול (שישי) ניצחון נוסף במוקדמות אליפות אירופה, הפעם 71:79 על נבחרת רומניה, ועלתה למאזן מושלם של 0:5, זאת אחרי שכבר הבטיחה בחלון המשחקים הקודם את עלייתה ליורובאסקט בקיץ 2022.
כמו הכחולים-לבנים, גם נבחרת רומניה הגיעה למשחק לפרוטוקול בלבד, רק מהצד ההפוך אחרי שאיבדה כל סיכוי להעפיל עם מאזן שלילי של 4:0. שחקניו של עודד קטש כבר עלו ל-17 הפרש במהלך הרבע הרביעי, אבל לקראת הסיום איבדו ריכוז והרומנים הצליחו לנגוס בהפרש עד ל-6, בשלב הזה רומן סורקין שהצטיין עם 18 נקודות העלה את האנרגיות וזה הספיק לניצחון.
2 צפייה בגלריה
פניני במאבק על כדור
פניני במאבק על כדור
מנקו ופניני
(צילום: FIBA photos)
"באופן אישי אני מאוד שמח, החברים מצאו אותי במקומות הנכונים, אז הקרדיט מגיע להם", אמר סורקין. "ניצחנו ולא במשחק גדול שלנו, אבל הניצחון זה הכי חשוב. יש אנרגיות טובות, כולם חברים טובים, ופשוט כיף לשחק. זה כבוד גדול לשחק עם פניני, כיף ללמוד ממנו, אני מנסה ללמוד מה שאני יכול. הצוות עושה עבודה נהדרת בהכנות שלנו, אני מנסה להישאר מפוקס ולהקשיב לתוכנית משחק שלנו, אנחנו צריכים להביא את האנרגיות למשחק מול ספרד".
רפי מנקו, שסיים את הערב עם שבע נקודות אמר: "אנחנו שמחים על הניצחון אבל יכולנו לעשות עבודה טובה יותר. שיחקנו הגנה טובה והם בכל זאת קלעו כמה סלים קשים. המשחק ביום ראשון מול ספרד זה עוד משחק שאנחנו רוצים לנצח, ונעשה את הכול כדי שזה יקרה. אני מרגיש מנהיג, מנסה להיות מי שאני, מנסה לעזור לחברים שלי לנצח את המשחקים, זה תמיד כבוד לייצג את המדינה שלי".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
(צילום: FIBA photos)
בנבחרת לא אהבו את מספר איבודי הכדור הגבוה (17) ואת הירידה באינטנסיביות באנרגיות ובאגרסיביות, במיוחד לאור העובדה שבראשון (18:30) הם יפגשו את ספרד למשחק האחרון במוקדמות.