המשבר בו נמצאת הפועל ירושלים הגיע אתמול (שלישי) לשיא שלילי חדש - הדחה משלב הטופ-16 בליגת האלופות אחרי הפסד 98:87 לקרשיאקה הטורקית במחזור הנעילה.
ההדחה עבור הקבוצה מהבירה אפילו כואבת יותר לאור העובדה שאת שלב הטופ 16 פתחה עם שלושה ניצחונות רצופים, כולל ב-24 הפרש מול טנריפה, אבל אז הכל התחיל להתפקשש. יותר נכון כבר התחיל לתת אותות אחרי העזיבה הפתאומית והמפתיעה של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' שסירב לחזור לארץ בעקבות המלחמה.
3 צפייה בגלריה
קאנצוריס
קאנצוריס
מעמגו התערער. קאנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שיטת המשחק שכל-כך אפיינה את הקבוצה הזאת עוד מהעונה שעברה, עם יכולת הגנתית יוצאת מן הכלל ששיתקה כמעט כל יריבה, פשוט הלכה והתפוגגה בזמן שהמאמן החדש על הקווים, איליאס קאנצוריס, לא הצליח אפילו במעט להטביע את חותמו. הקבוצה נחתה לפנות בוקר בארץ וכבר היום צפויה להתקיים ישיבת הנהלה בכל הנוגע למעמדו של המאמן שהתערער משמעותית.
בהנהלה יצטרכו לעשות חושבים אם הם רוצים לעשות זעזוע נוסף ולהחליף מאמן שני בעונה אחת או לנסות קודם לבצע שינויים בסגל שאולי יצליחו להוציא את הקבוצה מהבוץ. או אולי את שני הצעדים בו זמנית. המחשבה הראשונית היא להחתים דמות סמכותית מקומית עד סיום העונה כשמאמן נבחרת ישראל, אריאל בית הלחמי, הוא המועמד המוביל.
3 צפייה בגלריה
רנדולף
רנדולף
רנדולף תקוע בתוך יער טורקי, אתמול
(צילום: FIBA PHOTOS)
האדומים הגיעו אתמול למשחק בידיעה שניצחון על נמושת הבית יוביל אותם היישר אל רבע הגמר, אבל הציגו תצוגת נפל מול קבוצה שהמשחק עבורה היה לפרוטוקול בלבד, בדרך להפסד תשיעי מ-12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. "הבכנו את עצמנו", הודו בירושלים שבעקבות המצב החליטו לקיים ביום שלישי הבא מפגש אוהדים יחד עם הבעלים מתן אדלסון ואנשי ההנהלה והצוות המקצועי גל מקל, אלון קרמר ויונתן אלון.
"מישהו בקבוצה ידע אתמול שהמשחק הוא קריטי?", אמר גורם במועדון. "כי זה לא היה נראה ככה בכלל. הקבוצה הזאת רצה כבר שנה שנייה ביחד, אין שום סיבה שזה יראה ככה. אז נכון דז'יקיץ' עזב וזה היה צעד קיצוני ופתאומי, אבל קודם כל כבר עבר מספיק זמן כדי להתאושש מהמכה הזאת, ושנית כל, במעמד כזה, במשחק אחד על כל הקופה, שחקנים צריכים להביא את כל מה שיש להם מבחינה אנרגטית, מנטלית ומקצועית. זה פשוט לא היה שם באף שלב".
3 צפייה בגלריה
סמית' אובד עצות
סמית' אובד עצות
סמית' אובד עצות
(צילום: FIBA PHOTOS)
"גם לקאנצוריס שכביכול נכנס לתוך סיטואציה בעייתית אחרי עזיבת המנטור של מספר שחקנים, יש חלק לא קטן באיך שהקבוצה נראית על הפרקט בזמן האחרון. כשמאמן חדש מגיע לקבוצה הוא בהתחלה יכול לעשות שינויים לאט כדי לא לגרום לזעזוע רציני. אבל אחרי כל הזמן הזה לא לעשות שינויים בכלל? לא להכניס שום דבר ממך? במשחק כזה לא לגרום לשחקנים לעלות עם אנרגיות בשמיים? זה המעט שהוא היה יכול לעשות".
קאנצוריס עצמו בסיום: "אני יכול למצוא הרבה תירוצים אבל אני לא אוהב אותם. באנו למשחק של להיות או לחדול וקיבלנו 98 נקודות. זו אשמתנו. אנחנו באמת צריכים לבדוק את עצמנו".