האירובאע האלים שבו אוהדי הפועל ת"א תקפו את אוהדי הפועל חיפה, בסיום המשחק בין שתי הקבוצות ביום שבת בהיכל קבוצת שלמה, ממשיך לעורר הדים. אתמול (שני) החליטה המשטרה לסגור את היכל קבוצת שלמה למשך חודש, מה שגרר ביקורת מצד הנהלת האדומים. היום, התראיין לאולפן ynet רמזי גבאי, יו"ר קבוצת היכלי הספורט, המנהלת את האולם הביתי של הפועל ת"א, והתייחס להחלטה של המשטרה.
"זו החלטה ממש תמוהה", אמר גבאי. "מדובר פה באירוע מאוד חמור, והמשטרה הייתה צריכה לטפל בעבריינים ולעצור אותם, אבל משום מה המשטרה נקטה צעדים נגד ההיכל וזה קרה בגלל שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ביקש לבחון את האפשרות הזאת. להיכל אין נגיעה בעניין הזה ולסגור אותו זו טעות".
1 צפייה בגלריה
התקרית האלימה
התקרית האלימה
התקרית האלימה בסיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל חיפה
ההיכל סגור רק למשחקים של הפועל ת"א? "הוא פתוח חוץ מאשר משחקים ואימונים של הפועל ת"א. אני מקבל את ההחלטה על המשחקים, למרות שלדעתי האיגוד צריך להחליט על זה ולא המשטרה. אבל מה פתאום אימונים? באימונים אין קהל, האולם נעול, אז למה סוגרים להם את האימונים? בכל זאת זאת קבוצה חשובה בליגה, למה סוגרים לה את האימונים?".
איזה פתרון אפשר כבר לתת לדבר הזה? הרי ניסינו הכל, רדיוסים והורדת נקודות. "זה מקרה מאוד חריג. חייבים לעצור את האנשים שתקפו עד למשפט. מצד שני, אי אפשר לחפש את האור במקום אחר לחלוטין ולבוא לסגור מתקנים. אני בעצם רק בעל המתקן, אני נותן להם מתקן לשחק בו, מה אתם סוגרים אותו? אז אם רוצים להעניש את הקבוצה - תשאירו את זה לאיגוד".
מבחינת גבאי מדובר בתקדים מדאיג: "אני פוחד, זה מדאיג אותי. מחר יסגרו לי את בלומפילד או את מנורה מבטחים. אם מישהו יעשה איזה בלגן קטן' המשטרה יכולה לסגור את ההיכל. אין שום סיבה. אני רוצה להדגיש, לקראת המשחק הזה הייתה פגישה במשטרה עם אישור תוכניות, זאת אומרת aהמשטרה מאשרת את כל אמצעי האבטחה ואת כל מה שיש שם. מה לא בסדר?".
יש מי שטוען שהשר בן גביר חכם על הפועל ת"א ופחות חכם כשזה נוגע לאוהדי בית"ר ירושלים. "נכון, אתה צודק. יהיה לו קשה יותר לסגור אבל זה הטון, זו הספקולציה של פוליטיקה. אני משתדל מאוד לא להיות בזה אבל בעצם העובדה שהשר אמר 'נבחן את האפשרות לסגור את ההיכל' ואז למחרת עשו שימוע, שלא נעשה על ידי מפקד התחנה הרלוונטי לאולם הזה אלא מפקד תחנה אחר, שהחליט לסגור את האולם - מזה אני מבין שהוא רצה לעשות את זה וזה כנראה מה שקרה כאן".
תפנו לערכאות נוספות לבית משפט או שתבלעו את העונש? "העונש הוא לא עלינו, הוא על הפועל ת"א. אנחנו ממשיכים בפעילויות בהיכל. ביום שישי יש לנו משחק כדוריד גדול והוא יתקיים וכל הפעילויות באולם יתקיימו למעט המשחקים וכעת גם האימונים של הפועל ת"א. אנחנו נפנה למפכ"ל ולכל מי שרק אפשר ונבקש להסיר מהצו הזה את עניין האימונים. אני לא רוצה לפגוע במה שלא צריך לפגוע. צריך להעניש אותם, יענישו אותם איך שיענישו אותם באיגוד, אבל בכל מה שקשור לאימונים אין שום סיבה לסגור את האולם".